×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات دوربین های مداربسته

نصب دوربین های مداربسته در فضاهای بیرونی

نصب دوربین های مداربسته در فضاهای بیرونی

دوربین های مداربسته علاوه بر اینکه در فضاهای داخلی باعث ایجاد امنیت خواهند شد در فضاهای بیرونی نیز می توانند جهت کنترل وقایع و افزایش امنیت مفید واقع شوند. نکته مهمی که در نصب دوربین های مداربسته در فضاهای بیرونی حائز اهمیت است حفاظت خود دوربین از سرقت و یا دستکاری های احتمالی است. اولین مورد جهت حفظ امنیت دوربین ها در فضاهای بیرونی شیوه ای از جانمایی است که هر دوربین در دید دوربین دیگری قرار گیرد تا چنانچه فردی به قصد خرابکاری در صدد آسیب رساندن و یا سرقت دوربین برآید، دوربین دیگری در زاویه مقابل این اقدام را ثبت نماید، تا تشخیص سارق یا فرد خرابکار و پیگیری اقدام انجام شده امکان‌پذیر باشد.

بهترین جا برای نصب دوربین مداربسته

بهترین مکان برای نصب دوربین مداربسته

 البته بهتر است جانمایی دوربین ها در فضاهای بیرونی در ارتفاع مناسبی حداقل 3 متر در نظر گرفته شود تا دسترسی به دوربین ها به راحتی امکان‌پذیر نباشد. همچنین در جانمایی دوربین های فضای بیرونی، این نکته باید در نظر گرفته شود که زاویه دید دوربین ها اشرافی به حریم شخصی افراد دیگر نداشته باشد و وجود دوربین نیز توسط نصب لیبل هایی در مکان مناسب که در دید قرار دارد به سایر افراد اطلاع رسانی گردد. از سوی دیگر دوربین فضای بیرونی باید دارای حداقل استاندارد حفاظتی بدنه باشد تا بتوان آن را در فضای باز نصب نمود. حداقل استاندارد حفاظتی بدنه برای نصب در فضاهای باز IP66 می باشد که این سطح حفاظتی امکان نصب دوربین در فضاهایی که در زیر بارش مستقیم باران قرار دارند را امکان‌پذیر می سازد. چنانچه دوربین فاقد این استاندارد باشد حتما برای نصب در فضای بیرونی باید از کاور استفاده گردد که کاور دارای استاندارد IP66 باشد. البته دوربین های دارای دید در شب مادون قرمز برای نصب داخل کاور مناسب نیستند.

به دنبال دستیابی به یک شغل موفق در صنعت دوربین های مداربسته و سیستم های امنیتی هستید؟ با خرید دوره آموزشی لیمو صورتی، این رویا را به حقیقت تبدیل کنید.

نکات قابل توجه هنگام نصب دوربین مداربسته

 اگر نصب دوربین در فضاهای بیرونی باعث افزایش میزان کابل کشی گردد لازم است با توجه به متراژ کابل کشی از کابل برق و تصویر با سطح مقطع مناسب استفاده گردد تا متراژ بالای کابل کشی باعث افت ولتاژ یا جریان، که باعث اختلال در تصویر روز و شب دوربین خواهد شد نشود.

نکات امنیتی مهم نصب دوربین مداربسته

در جانمایی دوربین ها زاویه نصب دوربین و همچنین فاصله کانونی لنز دوربین با توجه به فاصله ای که در آن از دوربین انتظار پوشش داریم دارای اهمیت است تا دوربین امکان ثبت تصویر مناسب از فضای مد نظر را داشته باشد تا در مواقع لازم، موارد مهم و مورد نیاز در تصویر قابل تشخیص باشد.

در فضاهای حساس یا مکان هایی که سابقه خرابکاری یا آسیب به دوربین ها وجود دارد بهتر است از دوربین های ضد ضربه استفاده نمود تا بدنه دوربین در برابر ضربات احتمالی افراد خرابکار مقاومت کافی داشته باشد. مقاومت دوربین در برابر ضربه با استاندارد IK سنجیده می شود. استاندارد IK10 می تواند مقاومت مناسبی در برابر ضربه در فضاهای بیرونی برای دوربین ها ایجاد نماید. 

از طرفی در فضاهای بیرونی در زمان تاریکی معمولا نور کافی برای اینکه دوربین های مداربسته بتوانند تصویر مناسبی ارائه دهند وجود ندارد، بنابراین لازم است از دوربین های دارای دید در شب متناسب با متراژ مورد نیاز، عمق تاریکی یا سطح نور محیط بهره برد.

انتخاب دوربین مداربسته دید در شب

در شرایطی ممکن است در فضاهای بیرونی میزان کمی نور وجود داشته باشد که می توان دوربین های دارای دید در شب Starlight برای داشتن تصویر رنگی در شب در نظر گرفت و در فضاهایی هم که تقریبا هیچ نوری وجود ندارد می توان از دوربین های دارای دید در شب Warm light برای داشتن تصویر شبرنگ بهره برد. البته دوربین های دارای دید در شب IR که تصویر شب سیاه و سفید ارائه می دهند برای نصب در هر دو شرایط نوری تاریکی مطلق یا دارای میزانی از نور قابل نصب می باشند.

دوربین مداربسته دید در شب

در مکان هایی که نیاز به دید گسترده تری وجود دارد و از دوربین با لنز باتری استفاده می شود بهتر است دوربین دارای رزولوشن بالاتری باشد تا تشخیص در فاصله های دورتر امکان‌پذیر باشد. البته در فضاهای باز و دارای مساحت بالا بهتر است از تعداد بیشتری دوربین در فاصله های نزدیک تر بهره گرفته شود تا در صورت نیاز به بازبینی یه رویداد، جزئیات در فاصله های نزدیک تر در دسترس باشند. علاوه براین اگر دستگاه ضبط از قابلیت های هوش مصنوعی پشتیبانی کند می تواند در تحلیل رویدادها اطلاعات بهتری در اختیار کاربر قرار دهد.

همچنین تنظیم ارسال هشدارهای لازم در مواقع ضروری می تواند باعث واکنش های به موقع و سریع از سمت مسئول سیستم نظارت تصویری گردد. در فضاهای باز با توجه به کاربری فضا، مکان های مهمی وجود دارند که نیاز به پوشش این مکان ها توسط دوربین ها ضروری است که به توجه به موارد ذکر شده می توان بهترین نوع جانمایی و همچنین انتخاب دوربین با قابلیت های مناسب آن فضا را در نظر گرفت. 

مجتمع آموزشی پل مرجع آموزش های تخصصی اشتغال محور در ایران می‌باشد. شما می توانید با شرکت در دوره حضوری آموزش نصب دوربین مدار بسته و با استفاده از کارگاه‌های مجهز، صفرتا صد نصب و راه‌اندازی انواع دوربین های مدار بسته را بیاموزید و وارد بازار کار حرفه‌ای شوید.
اگر زمان کافی برای شرکت در دوره حضوری را ندارید می‌توانید دوره آموزش آنلاین نصب دوربین مدار بسته را تهیه کنید و از جدیدترین آپدیت‌های این دوره برخوردار شوید. مجتمع آموزشی پل همراه شماست تا بتوانید بهترین تکنیسین در حوزه های مختلف شوید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی