×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات دوربین های مداربسته

نصب دوربین مدار بسته بدون دی وی آر (DVR)

نصب دوربین مدار بسته بدون دی وی آر (DVR)

نصب دوربین مدار بسته بدون dvr، یکی از درخواست های رایجی است که مطرح می شود. در هنگام بازدید از محل پروژه و جانمایی دوربین های مداربسته به کررات پرسیده می شود این است که آیا وجود دستگاه ضبط برای نصب دوربین های مداربسته ضروری است؟ مخصوصا در موقعیت هایی که تنها یک دوربین قرار است نصب شود، هزینه های ثابت هارد و دستگاه ضبط می تواند باعث بالا به نظر رسیدن هزینه های اجرای پروژه گردد. به طور کلی چه نیاز به نصب یک دوربین داشته باشید و یا چندین دوربین مورد نیاز باشد ، وجود دستگاه ضبط و هارد ضروری است. اما در شرایطی نیز می توان بدون داشتن دستگاه dvr یا nvr دوربین ها را نصب کرد و به تصاویر دوربین های مداربسته دسترسی پیدا کرد. در ادامه با آموزش نصب دوربین مدار بسته بدون dvr با روش های مختلف آشنا می شویم.

نصب دوربین مدار بسته بدون dvr با استفاده از دوربین های تحت شبکه رم خور

رایج ترین روش آموزش نصب دوربین مدار بسته بدون dvr ، استفاده از دوربین های تحت شبکه ای است که از حافظه های میکرو اس دی پشتیبانی می کنند . میزان حافظه ای که این دوربین ها پشتیبانی می کنند در مدل های مختلف متفاوت است ممکن است در مدل هایی تا 32 گیگابایت و در مدل هایی تا 512 گیگابایت نیز پشتیبانی از رم وجود داشته باشد. هر چه قدر میزان حافظه بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری امکان ذخیره سازی تصاویر دوربین مداربسته وجود خواهد داشت. بازبینی فیلم های ذخیره شده روی رم از طریق اپلیکیشنی که روی گوشی نصب می گردد انجام می شود. می توان تنظیمات دوربین را به گونه ای انجام داد که در صورت پر شدن حافظه، ضبط مجدد صورت گرفته و توقف ضبط اتفاق نیفتد. این روش در کنار مزیت هایی که دارد، می تواند این ریسک را داشته باشد که به علت وجود حافظه برای ذخیره سازی روی دوربین، چنانچه دوربین به سرقت برده شود دسترسی به فیلم های ذخیره شده روی رم نیز وجود نخواهد داشت. بنابراین در جاهایی که امکان سرقت و خرابکاری بیشتر است، توصیه می شود از دوربین مداربسته به همراه دستگاه ضبط بهره گرفته شود تا در صورت سرقت دوربین بتوان به فیلم هایی که روی هارد دستگاه ذخیره شده اند دسترسی پیدا نمود.

نصب دوربین مدار بسته بدون dvr با استفاده از سرور

اگر به دنبال آموزش نصب دوربین مدار بسته بدون dvr از طریق سرور هستید، لازم است دوربین های تحت شبکه را برای نصب انتخاب نمایید. می توانید از سرور به جای دستگاه ضبط، برای مشاهده و ذخیره سازی تصاویر این دوربین ها استفاده نمایید. سرور یک کامپیوتر با قدرت پردازش بالا است و در پروژه های بزرگ و حرفه ای که لازم است تصاویر دوربین های مداربسته تحت شبکه از چندین نقطه مختلف در یک مکان کنترل و ذخیره شوند، انتخاب مناسبی محسوب می شود. سرورها امکانات بیشتری را برای تنظیمات حرفه ای تر شبکه در اختیار قرار می دهند و معمولا برای اضافه کردن دوربین ها روی سرور در مقایسه با دستگاه ضبط محدودیت های کمتری وجود دارد.

نصب دوربین مدار بسته بدون dvr با استفاده از فضای ابری

دوربین های مداربسته تحت شبکه می توانند از مزایای فضای ابری نیز بهره مند شوند. در صورت استفاده از این نوع دوربینها با پرداخت هزینه اشتراک ماهانه، می توان فیلم دوربین های مداربسته را بدون نیاز به دستگاه ضبط ذخیره نمود و به فیلم های ضبط شده روی فضای ابری دسترسی پیدا کرد؛ یعنی بدون نیاز به دستگاه ضبط در محیط نصب دوربین می توان از طریق اپلیکیشن این دوربین ها هم به تصاویر دوربین ها به صورت زنده دسترسی پیدا کرد و هم فیلم هایی که در Cloud Storage ذخیره شده اند را مدیریت نمود. استفاده از فضای ابری، ریسک هایی مانند دستکاری یا به سرقت رفتن دستگاه DVR و یا رم را روی دوربین هایی که از رم پشتیبانی می کنند را نخواهد داشت.
آموزش نصب دوربین مدار بسته بدون dvr از طریق وب
در صورتیکه از دوربین های مداربسته آی پی استفاده می کنید؛ می توانید با اتصال کابل شبکه دوربین ها به سوییچ شبکه و با وارد کردن آی پی دوربین مورد نظر روی صفحه وب، به تصویر آن دوربین دسترسی داشته باشید. کاملا واضح است که PC یا لپ تاپ باید در همان شبکه ای که دوربین ها متصل هستند قرار داشته باشند تا در شبکه داخلی بتوان بدون دستگاه NVR، تصاویر دوربین ها را روی وب مشاهده نمود.


نصب دوربین مدار بسته بدون dvr به صورت مستقیم روی تلویزیون

چنانچه از دوربین های آنالوگ نسل قدیم استفاده می کنید؛ می توانید بدون تهیه دستگاه DVR، کابل کواکسیال دوربین آنالوگ را از طریق مبدلBNC  به RCA به صورت مستقیم به تلویزیون متصل کنید. اما چنانچه دوربین های شما آنالوگ های نسل جدید مانند AHD، HDCVI یا HDTVI هستند امکان دریافت تصاویر این دوربین ها به صورت مستقیم روی تلویزیون وجود ندارد و حتما باید از دستگاه ضبط بین دوربین و صفحه نمایش استفاده شود.

کلام آخر

در این مقاله با آموزش نصب دوربین مدار بسته بدون dvr آشنا شدید. با وجود راههای ذکر شده در این مقاله، نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته از طریق دستگاه DVR یا NVR ساده ترین روش برای نصب دوربین های مداربسته است. از روش های فوق می توان با توجه به نوع دوربین و نیاز پروژه، جهت مشاهده تصاویر دوربین های مداربسته بدون دستگاه ضبط استفاده نمود. در پایان در صورت علاقه به یادگیری نکات تخصصی مربوط به نصب دوربین های مداربسته و شروع کار به عنوان نصاب سیستم های نظارت تصویری، می توانید با مراجعه به سایت مجتمع آموزشی پل، در یکی از دوره های حضوری یا آنلاین، با عنوان آموزش نصب دوربین مدار بسته یا آموزش آنلاین نصب دوربین مدار بسته ثبت نام نموده و با شرکت در این دوره ها، با نصب تخصصی دوربین های مداربسته آشنا شده و با دریافت مدرک فنی و حرفه ای وارد بازار کار شوید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی