×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات لپ تاپ و کامپیوتر

علت داغ شدن لپ تاپ HP و روش های حل آن

علت داغ شدن لپ تاپ HP و روش های حل آن

علت داغ شدن لپ تاپ HP را می توان به دو قسمت مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم کرد. البته نکته حائز اهمیت این است که منظور از داغ شدن لپ تاپ HP داغ شدن بیش از حد آن است و یا اینکه لپ تاپ نسبت به گذشته گرمای خیلی بیشتری تولید می کند و نکته ای دیگری که می توان به آن اشاره کرد این است که آیا زمانی که لپ تاپ HP ما داغ می کند این موضوع به حدی است که باعث تداخل در عملکرد می شود یا خیر؟
می خواهیم در مورد علت داغ شدن لپ تاپ HP و راه حل های آن در این مقاله بپردازیم. شما در صورت علاقمندی به زمینه یادگیری تعمیر انواع کامپیوتر از صفحه آموزش تعمیرات لپ تاپ آموزشگاه پل گیلان دیدن کنید. 

مشکلات نرم افزاری

مشکلات نرم افزاری یکی از علت های داغ شدن لپ تاپ HP است. دقت کنید که هر لپ تاپ توان و قدرتی در اجرای برنامه ها و دستورات دارند پس اگر شما از لپ تاپی که توان اجرای بازی سنگین ندارد برای این کار استفاده کنید پردازنده و گرافیک شما مجبور به استفاده از حداکثر توان خود و در نتیجه داغ شدن بیش از حد لپ تاپ می شود و به همین دلیل توصیه می شود که قبل از نصب بازی حتما مشخصات لازم لپ تاپ برای بازی را جستجو کنید و اگر لپ تاپ شما حداقل یک مقدار از آن مشخصات بالاتر بود بازی را نصب کنید و حتی بعد از نصب متوجه گرمای بیش از حد شدید از ادامه بازی خودداری و آن را از سیستم پاک کنید چون این مسئله در ادامه باعث آسیب های جبران ناپذیر خواهد شد.
علت داغ شدن لپ تاپ HP می تواند نصب و اجرای نرم افزار های سنگین باشد. مثلا نرم افزار های مخصوص تولید محتوا و یا نرم افزارهای فنی و مهندسی می تواند باعث داغ شدن لپ تاپ HP شود و برای این موضوع هم می توانید با یک جستجو به مشخصات لازم برای نصب و راه اندازی یک نرم افزار رسید و بعد آن را نصب کرد.
گاهی علت داغ شدن لپ تاپ HP استفاده از چندین برنامه به صورت همزمان یا انجام کارهای زیاد به صورت هم زمان می باشد که این موضوع با مدیریت کارها و ترتیب بندی قابل حل می باشد.
اما یکی از مهم ترین علت داغ شدن لپ تاپ HP ویروسی شدن سیستم می باشد که عملکرد دستگاه را دچار اختلال می کند و از راحت ترین کارها استفاده از آنتی ویروس و در صورت حل نشدن مشکل تعویض سیستم عامل دستگاه است. البته در استفاده از آنتی ویروس دقت کنید که آنتی ویروس نامناسب خود دلیلی برای افزایش دمای کار CPU  و در نتیجه دستگاه شما خواهد بود.
عدم آپدیت نرم افزار ها و درایورها کم کم باعث ضعیف شدن عملکرد دستگاه و داغ شدن آن می باشد و حتما هر چند وقت آپدیت ها را انجام دهید و برای به روزرسانی درایور لپ تاپ HP از سایت خود شرکت استفاده کنید.
علت داغ شدن لپ تاپ HP می تواند یک دلیل خیلی ساده مثل تنظیمات نرم افزاری هم باشد. مثلا نور صفحه نمایش که بیشترین مصرف را در زمان استفاده دارد و با کم کردن نور می توانید مدیریت خوبی در گرمای سیستم خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید: داغ شدن لپ تاپ

مشکلات سخت افزاری

در مشکلات سخت افزاری علت داغ شدن لپ تاپ HP،اولین نکته می تواند گردوخاک داخل دستگاه باشد که مانع از گردش هوا و در نتیجه خارج نشدن هوای گرم از درون دستگاه و داغ شدن آن است که برای رفع این مشکل نیاز هست که لپ تاپ توسط متخصص آن سرویس و توسط دستگاه های دمنده تمیز شود.
از نکات دارای اهمیت این است که در صورت استفاده از لپ تاپ روی سطحی مثل فرش و پتو و ... که باعث بسته شدن قسمت های مربوط به خروج هوا از دستگاه می شود دلیلی بر داغ شدن هستند و باید از وسیله ای برای زیر لپ تاپ در این مواقع در نظر گرفت.
علت داغ شدن لپ تاپ HP می تواند خرابی فن خنک کننده دستگاه باشد که درست عمل نمی کند و در نتیجه دستگاه خنک نمی شود و برای حل این موضوع باید به تعمیرکار مراجعه کرد که با سرویس و یا تعویض فن مشکل را حل کند. در این مورد استفاده از فن جانبی می تواند مناسب باشد و به فن اصلی کمک کند تا راحت تر کار خنک کردن را انجام دهند،این فن ها معمولا دارای یک پایه بوده و بین لپ تاپ و سطح فاصله ایجاد می کند و با USB به دستگاه متصل می شوند.
یکی از موارد،استفاده از لپ تاپ در هنگام شارژ مربوط می شود و این مورد به خاطر خرابی باطری و یا استفاده خیلی زیاد از لپ تاپ هست. توصیه این است که در زمان شارژ کارهای سبک تری انجان دهید چون که خود کار شارژ به دلیل درگیری قسمت های مختلف باعث گرم شدن بیشتر دستگاه می شود و کار سنگین این موضوع را تشدید می کند. در لپ تاپ های نسل قبل باطری به راحتی قابل شدن شدن هست که می توانید نمونه باطری را از مراکز معتبر تهیه کنید ولی در لپ تاپ های نسل جدید باید به تعمیرکار برای تعویض باطری معیوب مراجعه کرد.
در مادربرد لپ تاپ ها برای انتقال سریع تر و بهتر گرما از سطح آیسی ها و چیپ ها از خمیری روی سطح قطعات استفاده می کنند که این مواد به مرور زمان یا در اثر ضربه یا باز و بست ممکن است که خاصیت خود را از دست بدهند و به همین دلیل نیاز هست که مواد قبلی پاک شده و خمیری جدید زده شود و این کار باید توسط تعمیرکار انجام شود.
آخرین مورد می توان به مشکل در CPU و دیگر قطعات الکترونیکی لپ تاپ اشاره کرد که برای حل این مورد باید به تعمیرکار لپ تاپ مراجعه کرد.

کلام آخر

سعی کردیم در این مطلب به علت داغ شدن لپ تاپ HP بپردازیم و از لحاظ مختلف بررسی کنیم و راه حل های موجود برای حل این مشکلات را با شما در میان بگذاریم و به شما آموزش دهیم. در نظر داشته باشید که دلایل دیگری نیز وجود دارد که خیلی خاص تر و تخصصی تر می باشند و ما رایج ترین ها را با شما بررسی کردیم. در صورت داشتن سؤال می‌توانید آن را در قسمت نظرات برای ما بنویسید و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.
اگر به رفع مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر علاقه‌مند هستید، می‌توانید از طریق سایت به دوره‌های آموزشگاه پل با عنوان آموزش تعمیرات کامپیوتر و آموزش آنلاین تعمیرات لپ تاپ دسترسی داشته باشید و مشاوران ما جهت راهنمایی هرچه بیشتر با شما در تماس هستند.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی