×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات لپ تاپ و کامپیوتر

علت داغ شدن شارژر لپ تاپ و روش های حل مشکل

علت داغ شدن شارژر لپ تاپ و روش های حل مشکل

علت داغ شدن شارژر لپ تاپ می تواند گاهی یک مشکل خیلی ساده و یا یک مشکل اساسی در سیستم باشد که ما سعی می کنیم همه این مشکلات را بررسی و روش های حل مشکل داغ شدن شارژر لپ تاپ را که زیر مجموعه آموزش تعمیرات لپ تاپ است، عنوان کنیم.

استفاده از شارژر غیر اصلی

چون در بازار شارژرهای اصطلاحا فیک و غیر اورجینال خیلی بیشتر از شارژرهای اصلی موجود هست و به دلیل نبود نمایندگی اصلی در اکثر برندهای لپ تاپ،تهیه شارژ اصلی و اورجینال مقداری زمان بر هست. به این خاطر بعد از خرابی شارژر اصل شما و تهیه شارژر جدید متوجه داغ شدن شارژ لپ تاپ خود می شوید که این مورد می تواند به دلیل غیر اصلی بود شارژر باشد. چون شارژرهای غیر اصل دارای مدار الکتریکی ضعیف تر و با کیفیت پایین تر هست و در نتیجه در زمان شارژدهی بیشتر داغ می شوند. البته توجه کنید که چون شارژر لپ تاپ وظیفه تبدیل ولتاژ   AC(متناوب) به ولتاژ DC(مستقیم) را برعهده دارد و معمولا تبدیل ولتاژی حدود 220ولت به ولتاژ حدود 20ولت است پس داغ شدن لپ تاپ به مقدار کم کاملا طبیعی است و نگران داغی در حد کم نباشید. در این مورد می توان به استفاده از شارژهای دیگر،به جز شارژر اصلی همان لپ تاپ اشاره کرد. دقت داشته باشید که هر شارژر مشخصات خاص خودش را دارد و از طرفی ممکن هست وقتی از شارژر شخص دیگر استفاده می کنید ممکن است آن شارژر آسیب دیده باشد و باعث آسیب به دستگاه شما گردد و زمانی که شارژر خودتان را استفاده می کنید آن هم داغ شود.

خرابی شارژر

یک اتفاق ساده اما مهم در زمان داغ شدن شارژر لپ تاپ خرابی خود شارژر است به دلیل درگیر بودن با ولتاژ بالا قطعات دچار خرابی شده و در نتیجه باعث داغی می شوند و برای فهمیدن این موضوع می توانید از شارژری ک مطمئن هستید سالم استفاده کنید و در صورتی که داغ نشد پس مشکل از شارژر است و باید در اولین فرصت تعویض شود.

مطالب پیشنهادی: داغ شدن لپ تاپ

استفاده از لپ تاپ در هنگام شارژ

در لپ تاپ های قدیمی زمانی که در زمان شارژ از سیستم استفاده می کنید باعث داغ شدن شارژر لپ تاپ می شود. البته در لپ تاپ های جدیدتر این مشکل حل شده است. پس اگر لپ تاپ قدیمی دارید سعی کنید کمتر در زمان شارژ از لپ تاپ استفاده کنید.

باطری خراب

گاهی اوقات علت داغ شدن شارژر لپ تاپ خرابی باطری لپ تاپ است. چون در این زمان برای عبور جریان از سلول های خراب باطری،شارژر نیاز به تلاش و زمان بیشتر دارد و در نتیجه داغ می شود و برای حل این مشکل باید باطری لپ تاپ خود را تعویض کنید. البته در این مورد می توان به باطری فیک یا غیر اصلی اشاره کرد که ضعیف تر هستند. دقت کنید که در زمان خرید دقیقا همان مشخصات روی باطری اصلی باید خریداری شود.

خرابی پریز برق

اگر پریز برق شما دچار آب شدگی پلاستیک پریز،سیاهی و سوختگی،جرقه های شدید در زمان اتصال دو شاخه و ... می شود پس خراب بوده و در صورت اتصال شارژر به این پریز،داغ می شود و حتی این مشکل می توان باعث سوختن شارژر شود. برای حل این موضوع پریز را تعویض کنید. در اینجا می توان این موضوع را بیان کرد که در صورتی که چند وسیله با مصرف بالا به یک پریز یا چند راهی متصل باشد خود باعث داغی پریز و یا چند راهی و در نتیجه انقال این گرما به شارژر شود. حتما از چند راهی با کیفیت و یا پریز جدا برای شارژر لپ تاپ حود استفاده کنید. برای جلوگیری از آسیب شارژر به دلیل نوسان برق می توانید از محافظ اورجینال و مناسب استفاده کنید.

استفاده از لپ تاپ در محیط های گرم

در مواقعی دمای محیط می تواند علت داغ شدن شارژر لپ تاپ باشد.چون برای خنک شدن از دمای محیط استفاده می شود و اگر دمای محیط هم گرم باشد این کار خوب انجام نمی شود و شارژر داغ می شود.

مطالب مرتبط: علت داغ شدن لپ تاپ ایسوس


اورکلاک سخت افزاری

اورکلاک می تواند خود علت داغ شدن لپ تاپ باشد. اورکلاک به معنای افزایش سرعت پردازنده، کارت گرافیک یا سایر قطعات سخت افزاری است. این کار باعث می شود که قطعات سخت افزاری بیشتر کار کنند و بنابراین گرمای بیشتری تولید کنند. هنگامی که شما لپ تاپ خود را اورکلاک می کنید، پردازنده و کارت گرافیک نیاز به برق بیشتری دارند. این برق توسط شارژر تامین می شود. اگر شارژر نتواند برق کافی را تامین کند، ممکن است بیش از حد داغ شود. علاوه بر این، اورکلاک می تواند باعث افزایش دمای داخلی لپ تاپ شود. این گرمای اضافی می تواند به شارژر منتقل شود و باعث داغ شدن آن شود.

کلام آخر:

 در این مقاله سعی کردیم به مواردی که از علت داغ شدن شارژر لپ تاپ هست بپردازیم و به این موضوع توجه داشته باشید که جریان کشی کم در لپ تاپ،خرابی برخی قطعات روی برد لپ تاپ و ... نیز می تواند باعث داغ شدن شارژر شما شود. در صورت داشتن سؤال می‌توانید آن را در قسمت نظرات برای ما بنویسید و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.
اگر به رفع مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر علاقه‌مند هستید، می‌توانید از طریق سایت به دوره‌های آموزشی مجتمع پل دسترسی داشته باشید.
مشاوران ما جهت راهنمایی هرچه بیشتر با شما در تماس هستند.

اگر به رفع مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر علاقه‌مند هستید، می‌توانید از طریق سایت به دوره‌های آموزشی مجتمع پل با عنوان آموزش تعمیرات کامپیوتر و آموزش آنلاین تعمیرات لپ تاپ دسترسی داشته باشید.
مشاوران ما جهت راهنمایی هرچه بیشتر با شما در تماس هستند.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی