×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات لپ تاپ و کامپیوتر

علت داغ شدن لپ تاپ ایسوس + روش های حل آن

علت داغ شدن لپ تاپ ایسوس + روش های حل آن

لپ تاپ های ایسوس یکی از برندهای معروف بازار هستند که دارای لپ تاپ هایی با وزن کم و سرعت مناسب و همچنین لپ تاپ های با مشخصات و قیمت خوب در حوزه گیمینگ دارد. چیزی که همیشه می تواند آزار دهنده باشد داغی بیش از حد لپ تاپ هست و ما می خواهیم در این مقاله به علت داغ شدن لپ تاپ ایسوس و روش های حل آن بپردازیم.
همچنین مجتمع پل گیلان دوره آموزش تعمیرات لپ تاپ را به صورت عملی برگزار می کند شما در صورت علاقمندی می توانید در صفحه آموزش تعمیرات لپ تاپ این دوره را دنبال کرده و تبدیل به یک فرد حرفه ای در زمینه تعمیرات لپ تاپ شوید.

1-گرد و غبار و خاک

در مورد علت داغ شدن لپ تاپ ایسوس و روش حل آن می توان به گرفتگی دریچه های گردش هوا در قسمت فن دستگاه اشاره کرد که این ایراد معمولا به دلیل وجود گرد و غبار و خاک است و زمانی که فن دستگاه کار می کند هوای محیط را جایگزین هوای گرم داخل دستگاه می کند که در نتیجه باعث وجود گرد و خاگ در این قسمت نیز می شود و برای از بین بردن این ایراد باید دستگاه توسط دستگاه های دمنده اصطلاحا خاک گیری شود. البته باید توجه داشت که هرچی میحیطی که در آن از لپ تاپ استفاده می کنیم گر و خاک بیشتری داشت،دوره سرویس و خاک گیری هم باید زودتر انجام شود.

2-بالا بودن دمای محیط

چون لپ تاپ برای خنک کردن خود از دمای محیط استفاده می کند و به همین دلیل اگر دمای محیط بالا باشد این کار به خوبی انجام نمی شود و باید دقت کرد که در محیط های بسیار گرم سعی کنیم ساعت کمتری از سیستم استفاده کنیم و در فاصله زمانی مناسب به سیستم استراحت بدهیم تا دمای بالایی را تجربه نکند و دچار مشکل نشود.

بیشتر بخوانید: داغ شدن لپ تاپ

3-ساعت کار لپ تاپ مداوم و زیاد است

در مواقعی علت داغ شدن لپ تاپ ایسوس کار مداوم و زیاد می باشد. دقت کنید که هر لپ تاپی در بین ساعات کار زیاد به استراحت و خاموشی دارد،کارکرد بیش از حد هم از عمر دستگاه کاسته و هم با داغی می شود. اگر کاری دارید که به صورت دائم از سیستم باید استفاده کنید. بهتر است که از سیستم های کامپیوتر و یا دو لپ تاپ بهره ببرید.

4-مشکلات نرم افزاری

مشکلات نرم افزاری یکی از علت های داغ شدن لپ تاپ ایسوس است. دقت کنید که هر لپ تاپ توان و قدرتی در اجرای برنامه ها و دستورات دارند پس اگر شما از لپ تاپی که توان اجرای بازی سنگین ندارد برای این کار استفاده کنید پردازنده و گرافیک شما مجبور به استفاده از حداکثر توان خود و در نتیجه داغ شدن بیش از حد لپ تاپ می شود و به همین دلیل توصیه می شود که قبل از نصب بازی حتما مشخصات لازم لپ تاپ برای بازی را جستجو کنید و اگر لپ تاپ شما حداقل یک مقدار از آن مشخصات بالاتر بود بازی را نصب کنید و حتی بعد از نصب متوجه گرمای بیش از حد شدید از ادامه بازی خودداری و آن را از سیستم پاک کنید چون این مسئله در ادامه باعث آسیب های جبران ناپذیر خواهد شد.
علت داغ شدن لپ تاپ ایسوس  می تواند نصب و اجرای نرم افزار های سنگین باشد. مثلا نرم افزار های مخصوص تولید محتوا و یا نرم افزارهای فنی و مهندسی می تواند باعث داغ شدن لپ تاپ ایسوس شود و برای این موضوع هم می توانید با یک جستجو به مشخصات لازم برای نصب و راه اندازی یک نرم افزار رسید و بعد آن را نصب کرد.
گاهی علت داغ شدن لپ تاپ ایسوس استفاده از چندین برنامه به صورت همزمان یا انجام کارهای زیاد به صورت هم زمان می باشد که این موضوع با مدیریت کارها و ترتیب بندی قابل حل می باشد.
اما یکی از مهم ترین علت داغ شدن لپ تاپ ایسوس ویروسی شدن سیستم می باشد که عملکرد دستگاه را دچار اختلال می کند و از راحت ترین کارها استفاده از آنتی ویروس و در صورت حل نشدن مشکل تعویض سیستم عامل دستگاه است. البته در استفاده از آنتی ویروس دقت کنید که آنتی ویروس نامناسب خود دلیلی برای افزایش دمای کار CPU  و در نتیجه دستگاه شما خواهد بود.
عدم آپدیت نرم افزار ها و درایورها کم کم باعث ضعیف شدن عملکرد دستگاه و داغ شدن آن می باشد و حتما هر چند وقت آپدیت ها را انجام دهید و برای به روزرسانی درایور لپ تاپ ایسوس از سایت خود شرکت استفاده کنید.
اگر به مدت طولانی از لپ تاپ با نور حداکثر استفاده کنید چون که مصرف ولتاژ بالاتر می رود در نتیجه لپ تاپ گرمای بیشتری تولید می کند و از طرفی باعث بیشتر شدن دفعات شارژ و داغ شدن لپ تاپ ایسوس شما می شود. در این مواقع می توانید نور صفحه نمایش را مدیریت کنید و در کل اینکه به نور متوسط لپ تاپ عادت کنید خیلی خوب است.

5-سطح نامناسب زیر لپ تاپ

از نکات دارای اهمیت این است که در صورت استفاده از لپ تاپ روی سطحی مثل فرش و پتو و ... که باعث بسته شدن قسمت های مربوط به خروج هوا از دستگاه می شود دلیلی بر داغ شدن هستند و باید از وسیله ای برای زیر لپ تاپ در این مواقع در نظر گرفت که سطحی صاف و سخت باشد. در کل بهترین وسیله برای زیر لپ تاپ پد خنک کننده یا کول پد می باشد که علاوه بر ایجاد فضای مناسب برای گردش هوای بهتر،خود آن دارای فن می باشد که به فن اصلی در خنک کردن لپ تاپ نیز کمک می کنند.

6-خرابی فن لپ تاپ

علت داغ شدن لپ تاپ ایسوس می تواند خرابی فن خنک کننده دستگاه باشد که معمولا با صدای زیاد فن و یا کار نکردن آن نمایان می شود و در نتیجه دستگاه خنک نمی شود و برای حل این موضوع باید به تعمیرکار مراجعه کرد که با سرویس و یا تعویض فن مشکل را حل کند.

7-استفاده در زمان شارژ و خرابی باطری

استفاده از لپ تاپ در هنگام شارژ مربوط می شود و این مورد به خاطر خرابی باطری و یا استفاده خیلی زیاد از لپ تاپ هست. توصیه این است که در زمان شارژ کارهای سبک تری انجان دهید چون که خود کار شارژ به دلیل درگیری قسمت های مختلف باعث گرم شدن بیشتر دستگاه می شود و کار سنگین این موضوع را تشدید می کند. در لپ تاپ های نسل قبل باطری به راحتی قابل شدن شدن هست که می توانید نمونه باطری را از مراکز معتبر تهیه کنید ولی در لپ تاپ های نسل جدید باید به تعمیرکار برای تعویض باطری معیوب مراجعه کرد.

8-خمیر انتقال دهنده گرما (خمیر سیلیکون)

در مادربرد لپ تاپ ها برای انتقال سریع تر و بهتر گرما از سطح آیسی ها و چیپ ها از خمیری روی سطح قطعات استفاده می کنند که این مواد به مرور زمان یا در اثر ضربه یا باز و بست ممکن است که خاصیت خود را از دست بدهند و به همین دلیل نیاز هست که مواد قبلی پاک شده و خمیری جدید زده شود و این کار باید توسط تعمیرکار انجام شود.

کلام آخر

سعی کردیم در این مقاله به علت داغ شدن لپ تاپ ایسوس بپردازیم و از لحاظ مختلف بررسی کنیم و راه حل های موجود برای حل این مشکلات را بیان کنیم و به شما آموزش دهیم. در نظر داشته باشید که دلایل دیگری مثل مشکلات CPUو آیسی ها و قطعات دیگر روی مادربرد نیز وجود دارد که خیلی خاص تر و تخصصی تر می باشند و ما رایج ترین ها را با شما بررسی کردیم. در صورت داشتن سؤال می‌توانید آن را در قسمت نظرات برای ما بنویسید و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.
اگر به رفع مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر علاقه‌مند هستید، می‌توانید از طریق سایت به دوره‌های آموزشی مجتمع پل با عنوان آموزش تعمیرات کامپیوتر و آموزش آنلاین تعمیرات لپ تاپ دسترسی داشته باشید.
مشاوران ما جهت راهنمایی هرچه بیشتر با شما در تماس هستند.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی