×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش تعمیر دکمه پاور گوشی سامسونگ + ویدئوی آموزشی

یکی از دلایل روشن نشدن دستگاه تلفن همراه کلید می تواند پاور آن باشد. کلید پاور دارای دسته بندی های مختلفی است از مدلی که به حالت اصطلاح به فرم  دیپ روی برد سوار می شود تا مدلی که روی فلت قرار میگیرد.  اما دلیل اصلی مشکلاتی که برای کلید پاور به وجود می آید معمولا اشتباه تعمیرکار و یا کاربر است. به طور مثال ضربه و یا فشار بیش از اندازه کاربر به دکمه  می تواند باعث آسیب به قطعه شود.  ما در این مقاله قصد داریم تعمیر دکمه پاور گوشی سامسونگ  را به صورت کامل برای شما تشریح کنیم تا در صورتی که به این مشکل برخوردید بتوانید تعمیر دکمه پاور گوشی سامسونگ را انجام دهید.

در صورت علاقمندیتان برای یادگیری روش تعمیر انواع گوشی های سامسونگ، حتما از آموزش تعمیرات موبایل آموزشگاه پل استفاده کنید. 

تعمیر دکمه پاور گوشی سامسونگ

برای انجام این کار در مرحله اول نیاز است که گوشی به صورت کامل باز شود تا در نهایت بتوانید به دکمه پاور دسترسی پیدا کنید. برای باز کردن یک دستگاه اگر درب پشت آن مدل پرسی یا چسبی می باشد بهتراست  از دستگاه سپراتور  برای ایجاد گرما به درب پشت استفاده کنید  و اگر از مدل چسبی نیست میتوانید از وسایل باز و بست مثل قاب باز کن های فلزی و پلاستیکی استفاده نمایید.
زمانیکه به فلت کلید پاور دسترسی پیدا کرده اید  به وسیله پنس به آرامی چسب های پشت فلت را کنار زده و شروع به باز کردن فلت از شاسی دستگاه کرده  تا در مرحله بعد شروع به تعمیر دکمه پاور گوشی سامسونگ کنید.
 

بررسی وضعیت ظاهری کلید و تست آن

برای اینکه نسبت به عملکرد کلید پاور اطمینان پیدا کنید در مرحله اول بهتر است که آن را از لحاظ ظاهری به صورت دقیق بررسی نمایید. اگر فلت کلید پاور دچار آسیب شدیدی شده است در این شرایط می توانید با تهیه فلت سالم، فلت معیوب را تعویض کنید.
برای تست کلید پاور شما می توانید از رنج بازر یا بوق مولتی متر استفاده کنید.  پراب های مولتی متر  را به دو سر کلید اتصال می دهیم در این حالت صدای بوقی از دستگاه مولتی متر شنیده نخواهد شد؛ اما زمانیکه کلید را فشار دهیم صدای بوق یا بازر مولتی متر را می شنویم.
اگر صدای بوق مولتی متر را نشنیده ایم دلیل بر خرابی کلید می باشد که در این شرایط کلید باید تعویض شود. تعمیر دکمه پاور گوشی سامسونگ با دستگاه هویه نیز امکان پذیر است .
 

تعمیر دکمه پاور گوشی سامسونگ با هویه

برای تعمیر دکمه پاور گوشی سامسونگ نیاز است که کلید را روی بدنه هویه قرار داده و درجه حرارت هویه را  تقریباً ۳۸۰ درجه تنظیم کنید.  بعد از گذشت چند ثانیه قلع  کلیدها ذوب شده و شما به آرامی می‌توانید کلید را از روی فلت جدا کنید. کاری که در این مرحله انجام می‌دهید این است که قلع هایی که از قبل روی فلت مانده را به وسیله سیم قلع کش و هویه تخلیه کرده و در مرحله بعد خمیر قلع را روی پایه‌های اتصال می‌ریزیم و با هویه پایه‌های جدیدی را شکل می‌دهیم.  حالا نیاز است که کلید جدید را روی فلت جای‌گذاری کنید ما می‌توانید کلید جدید را از فروشگاه‌های معتبر فروش قطعات موبایل و یا از یک فلت بلااستفاده دیگر تهیه کنید.
روش نصب نیز دقیقاً مانند جدا کردن کلید معیوب از سطح فلت است؛ یعنی قرار دادن فلت روی بدنه هویه و اعمال حرارت به آن . تنها تفاوت این مرحله در این است که موقع نصب حتماً کلید را به صورت دقیق در جایگاه خود قرار دهید .
 

تست کلید جدید با مولتی متر

اما بعد از تعمیر دکمه پاور گوشی سامسونگ بهتر است مجدداً از دستگاه مولتی متر کمک گرفته و شروع به تست گرفتن کلید جدید کرده  تا نسبت به عملکرد کلید اطمینان پیدا کنید.
اما اگر انجام مراحل فوق برای شما چالش برانگیز است و نمی‌توانید این کارها را به تنهایی انجام دهید ما به شما شرکت در دوره‌های تعمیرات تلفن همراه آموزشگاه پل را پیشنهاد می‌کنیم. در این دوره‌ها علاوه بر یادگیری نحوه تعویض قطعات مختلف مانند صفحه نمایش، بلندگوها و جدا کردن قطعات روی برد از جمله کلید پاور را یاد خواهید گرفت شما در انتها دوره خواهید توانست فرایند عیب یابی و نقشه خوانی بخش‌های مختلف دستگاه از جمله بخش شارژ ، دوربین، آنتن  و سایر بخش‌های کلیدی دستگاه تلفن همراه را یاد بگیرید.
اما در بعضی از مدل کلیدها ممکن است فلت کلید پاور دچار پارگی شده باشد که در این شرایط  به خاطر کم بودن تعداد لاین ها و مسیرها می توان به وسیله سیم جامپر  و هویه مسیر را سیم کشی نمود.  بهتر است بعد از سیم کشی کردن روی مسیر مربوطه را بوسیله چسب uv کاملاً پوشانده و با لامپ uv چسب را کاملاً خشک کنید تا تعمیر دکمه پاور گوشی سامسونگ را به بهترین شکل انجام داده باشید.

کلام آخر 

کلیده یکی از اصلی ترین اجزا گوشی برای روشن شدن و کم و زیاد کردن صدای دستگاه می باشد . ما در این مقاله سعی کردیم  نحوه درست تعمیر دکمه پاور گوشی سامسونگ  را به صورت مرحله به مرحله آموزش دهیم  

مجتمع پل گیلان برای افراد علاقمند به حوزه تعمیرات گوشی دوره آموزشی به صورت حضوری و آنلاین برگزار می کند. اگر علاقمند هستید تا در این زمینه متخصص شوید می توانید از دوره تعمیرات موبایل که به صورت حضوری برگزار می شود، استفاده کرده و یا این آموزش را به صورت غیر حضوری در صفحه آموزش آنلاین تعمیرات موبایل دنبال کنید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی