تخفیف ویژه طرح دست به آچار
×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش تعمیر دکمه پاور گوشی شیائومی + ویدئوی تخصصی

فلت کلید پاور یا همان اصطلاحاً FLEX POWER KEY   یک قطعه بسیار مهم در گوشی های هوشمند شیائومی می باشد که با فشردن این کلید یک پالس به سمت آی سی تغذیه فرستاده خواهد شد که در نهایت زمینه روشن شدن دستگاه فراهم می شود. بر اثر عوامل مختلف مانند ضربه،  آب خوردگی و آسیب های احتمالی دیگر این فلت دچار پارگی و یا قطعی می شود که در این شرایط بهتر است  فلت به صورت کامل تعویض شود. ما در این مقاله قصد داریم تعمیر دکمه پاور گوشی شیائومی  را به صورت کامل برای شما تشریح کنیم تا در نهایت بتوانید تعمیر دکمه پاور گوشی شیائومی را خودتان انجام دهید.

تعمیر دکمه پاور گوشی شیائومی با روشهای مختلف

مدل های مختلفی از خرابی کلید پاور وجود خواهد داشت. پارگی کامل فلت  و یا خرابی خود کلید  می تواند برای فلت کلید پاور به وجود بیاید.  به صورت کلی با توجه به اینکه این قطعه قیمت بالایی ندارد می‌تواند تعویض کامل کلید پاور را پیشنهاد کرد؛ اما برای تعویض کامل کلید پاور باید گوشی به صورت کامل باز شود.

باز کردن گوشی شیائومی برای تعمیر دکمه پاور گوشی شیائومی

اگر تابه‌حال فرایند باز کردن گوشی را انجام نداده اید ما به شما پیشنهاد میکنیم که گوشی خود را در اختیار یک تعمیرکار حرفه‌ای قرار دهید تا از مشکلات احتمالی به وجود آمده جلوگیری کنید.
در صورتی که گوشی مدل چسبی یا پرسی نباشد  چالش زیادی برای باز کردن آن ندارید. اما اگر درب پشت دستگاه  اصطلاحاً چسبی بود برای باز کردن درب پشت این مدل ها نیاز به حرارت می باشد (به دستگاه سپراتور برای اعمال حرارت نیاز خواهدی داشت) اما اگر گوشی اصطلاحاً چفتی می باشد برای تعمیر دکمه پاور گوشی شیائومی  در مرحله اول نیاز است که به‌وسیله قاب باز کن هایی که در اختیار دارید شروع به باز کردن چفت های گوشی کنید .

باز کردن گوشی شیائومی برای تعمیر دکمه پاور گوشی شیائومی


 

باز کردن پیچ ها و فریم و فلت ها

روی برد دستگاه یک فریم قرار گرفته است که برای دسترسی به کلید این فریم باید باز شود در این شرایط شما از یک چهارسو می توانید کمک بگیرید و تک تک پیچ ها را باز کنید.  بعد از دسترسی به مین برد دستگاه بهتر است شروع به باز کردن فلت های روی مین برد کنید برای اینکه به فلت ها آسیب وارد نشود می توانید از پنس های سر پهن کمک بگیرید و شروع به باز کردن فلت ها کنید. حالا می توانید برد دستگاه را به صورت کامل خارج کنید .

باز کردن پیچ ها و فریم و فلت ها

 

جدا کردن کلید پاور 

یکی از راه های  تعمیر دکمه پاور گوشی شیائومی بعد از تست و بررسی تعویض آن می باشد؛ اما  برای جدا کردن فلت کلید پاور معیوب  از یک پنس کمک بگیرید.  در مرحله اول نیاز است که چسب‌ها را به‌وسیله یک پنس کنار بزنید و به آرامی شروع به جدا کردن  فلت کلید پاور  از شاسی کنید .


 

جدا کردن کلید پاور

تست  و تعویض کلید پاور 

برای تست کلید پاور از یک مولتی متر کمک بگیرید می توانید مولتی متر را روی رنج بازر قرار دهید و پراب‌ها را به دو سر کلید متصل کنید قبل از فشار دادن کلید پاور صدایی از دستگاه نمی شنویم؛ ولی زمانی که کلید را فشار می‌دهیم صدای بوق مولتی متر شنیده خواهد شد  در غیر این صورت کلید معیوب می باشد .
یکی از راهکارهای تعمیر دکمه پاور گوشی شیائومی این است که خود کلید را تعویض کنید. برای انجام این کار فلت را  روی بدنه ی هویه قرار می‌دهیم و  بعد از گذشت چند ثانیه  قلع پایه ها ذوب شده و شما می توانید به راحتی و با یک پنس کلید معیوب را از فلت جدا کنید. کلید جدید را  می توانید از یک فلت اوراقی دیگر تهیه کنید و با همان شیوه ای که گفته شد شروع به نصب کلید جدید کنید .
اما راهکار راحت تری که به شما توصیه می شود تهیه یک فلت کلید پاور جدید است (با توجه به اینکه قیمت بالایی ندارد) و به صورت کلی تعویض آن است.
اگر مایل هستید که پروسه تعمیر کلید پاور را به صورت کاملی صفر تا صد خودتان انجام دهید ما به شما شرکت در دوره های آموزش تعمیرات موبایل را پیشنهاد میکنیم.
آموزشگاه پل برگزارکننده انواع دوره های آموزشی تعمیرات تلفن همراه در حوزه های سخت افزار و نرم افزار می باشد.  شما با شرکت در این دوره ها علاوه بر اینکه می توانید پروسه تعویض کردن اجزا مختلف دستگاه مانند تعمیر دکمه پاور گوشی شیائومی را انجام دهید همچنین قادر به عیب یابی بخش های مختلف دستگاه مانند بخش شارژ، تصویر و سایر بخش های دیگر نیز خواهد بود .

کلام آخر 

در این مقاله سعی کردیم تعمیر دکمه پاور گوشی شیائومی با روش های مختلف برای شما انجام دهیم تا بتوانید به صورت اصولی و درست تعمیر دکمه پاور گوشی شیائومی را انجام دهید .

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی