×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

7 نکته طلایی حین تعویض صفحه نمایش

7 نکته طلایی حین تعویض صفحه نمایش

یکی از موضوعاتی که بسیار در بحث خرابی های گوشی تلفن همراه وجود دارد بحث تعویض صفحه نمایش است و صفحات نمایش به دلیل حساسیت بسیار بالایی که دارند و خرابی خواهی که به مراتب بیشتر برای آنها به وجود می آید در زمان تعویض نکات خیلی مهمی را نیاز دارند و حتماً باید به آنها دقت شود اما قبل از اینکه هر چیزی را درباره نکات مهم و احتیاطی در زمان تعویض صفحات نمایش بگوییم باید مقداری با ساختار اولیه آنها آشنا بشیم انواع آنها را بشناسیم تا  نکاتی که درباره هر نوع از آنها وجود دارد را به درستی رعایت کنیم.

نکات مهم تعویض تاچ موبایل

انواع مختلف نمایشگر گوشی های هوشمند

صفحه نمایش گوشی هوشمند اصلی ترین چیزی است که کاربر هنگام خرید یک دستگاه تلفن همراه جدید می بیند. این به این دلیل است که صفحه نمایش با نرم افزار تعامل دارد و کارهای مختلفی انجام می دهد. با این حال، صفحه نمایش تکامل یافته است و امروزه انسان ها به نقطه عطف ساخت صفحه نمایش های انعطاف پذیر رسیده اند. انواع صفحه نمایش بسیار زیادی در تلفن های همراه استفاده می شود.

TFT LCD – (فناوری ترانزیستور لایه نازک) 

ال سی دی های TFT ظاهراً رایج ترین نوع واحدهای نمایشگر موجود در دستگاه های تلفن همراه هستند. TFT LCD کیفیت تصویر خوب و وضوح بالاتری را در مقایسه با نمایشگرهای LCD نسل قبلی به شما می دهد، اما در زوایای دید باریک و در نور مستقیم یا نور خورشید دید ضعیفی وجود دارد.

IPS-LCD - (تغییر در محل)

نمایشگرهای IPS LCD سطح بعدی نمایشگرهای TFT LCD هستند که زوایای دید وسیع‌تر و مصرف انرژی کمتری را ارائه می‌کنند که منجر به بهبود عمر باتری می‌شود. بدیهی است که IPS-LCD ها گران تر از TFT LCD معمولی هستند و از این رو فقط در گوشی های هوشمند رده بالاتر قرار دارند. وضوح بالاتر (640 x 960 پیکسل) IPS LCD در Apple iPhone 4 یافت می شود که به دلیل کیفیت تصویر فوق العاده اش، Retina Display نامیده می شود.

صفحه نمایش لمسی خازنی ال سی دی

فناوری صفحه نمایش لمسی خازنی اتفاقاً دارای یک لایه شیشه ای است که با یک هادی شفاف (مانند اکسید قلع ایندیم) پوشانده شده است. با لمس بدن انسان (انگشت)، یک وقفه در میدان الکترواستاتیک صفحه نمایش ایجاد می شود (که به عنوان تغییر در ظرفیت قابل اندازه گیری است) و این به نوبه خود توسط پردازنده یا تراشه گوشی تشخیص داده می شود و به نوبه خود دستور می دهد سیستم عامل تلفن برای راه اندازی یک رویداد یا اقدام بر این اساس.

عوض کردن ال سی دی موبایل

OLED - (دیود ساطع نور ارگانیک)

این جدیدترین فناوری برای نمایشگرهای موبایل و مانیتور است. تا آنجا که به فناوری OLED مربوط می شود، یک ماده آلی پیدا خواهید کرد که بین دو ورقه رسانا (یک آند و یک کاتد) قرار می گیرد، که همچنین بین یک صفحه رویه شیشه ای (درزگیر) و یک صفحه ته شیشه ای (زیر لایه) قرار می گیرد. . زمانی که یک n پالس الکتریکی بین دو صفحه رسانا می گذرد یا اعمال می شود، نور الکتروشورایی مستقیماً از مواد آلی ساندویچ شده بین آنها تولید می شود.

AMOLED - (دیود نوری آلی ماتریس فعال)

AMOLED نوع متفاوتی از نمایشگرهای OLED برای موبایل است و به سرعت در بخش گوشی های هوشمند رده بالا محبوبیت پیدا می کند. صفحه نمایش های AMOLED می توانند چیزهای زیادی را که در صفحه نمایش OLED وجود دارد مانند بازتولید رنگ درخشان، سبک وزن، عمر باتری خوب، روشنایی مناسب و غیره به ما نشان دهند.

نمایشگرهای Super AMOLED

نمایشگرهای Super AMOLED از نمایشگرهای AMOLED استفاده می کنند و اساساً توسط سامسونگ توسعه یافته است. Super AMOLED با سنسورهای لمسی که بر روی خود نمایشگر قرار می گیرند، ساخته شده است، برخلاف ایجاد یک لایه حساس به لمس جداگانه (مانند صفحه نمایش لمسی خازنی). این باعث می شود که باریک ترین فناوری صفحه نمایش در بازار باشد. نمایشگرهای Super AMOLED در حال حاضر فقط در دستگاه های سامسونگ وجود دارند، اما تلفن های بیشتری می توانند در آینده از این فناوری استفاده کنند.

تعویض نمایشگرهای Super AMOLED

گوریلا گلس چیست؟

گوریلا گلس نوعی محافظ شیشه ای بسیار قوی است که در برابر آسیب های ناشی از سقوط ناگهانی گوشی بسیار مقاوم است. این محافظ های شیشه ای از صفحه نمایش گوشی در برابر خط و خش و ترک خوردن / شکستن محافظت می کند. گوریلا گلس در کلاس های مختلف با کلاس 6 جدیدترین و سخت ترین آنها در سال 2019 عرضه می شود.

یادگیری و شروع مهارت با بسته های آموزش تعمیرات ویژه بازار کار مجتمع آموزشی پل ! 

وضوح صفحه نمایش چیست؟

رزولوشن تعداد پیکسل ها یا نقاطی است که می تواند به صورت افقی و عمودی توسط یک صفحه نمایش داده شود. هرچه رزولوشن بیشتر باشد، کیفیت تصویر و ویدیوی آن صفحه یا نمایشگر بهتر خواهد بود.

نکات مهم قبل از تعویض صفحه نمایش

1.شکستگی آیا به صفحه زیرین آن رسیده است یا نه!

در خیلی از زمان ها صفحات نمایش آسیب ندیده اند و فقط گوریلا گلس است یا لایه شیشه های محافظ آنها آسیب دیده است این دقیقاً زمانی است که شما دیگر لازم نیست هزینه هنگفت جهت تعویض صفحه نمایش بدهید مخصوصاً در صفحات ال ای دی که قیمت‌های بسیار بالاتری دارد زمانی که گوریلا گلس آسیب می بیند فقط میتوان گلس محافظ آن را تعویض کرد که البته با دستگاه های مخصوص این کار انجام می شود با کمک دستگاه چنج گلس می توانیم گلس آسیب دیده را از تاچ و ال ای دی آن جدا کنیم و در نهایت با گلسی جدید جایگزین کنیم.

این کار نیاز به تجهیزات حرفه‌ای تری نیاز دارد که البته می توان از افرادی که دارای این تجهیزات هستند کمک گرفت و به مراتب چیزی در حدود یک سوم هزینه اصلی صفحه را می پردازید.

اما اگر با بررسی ظاهری صفحه دیدید که نقاطی  سیاه رنگ بر روی صفحه دیده می شوند و یا اینکه به طور کل صفحه راه اندازی نمی شود یعنی در اینجا صفحه نمایش ما چه ال ای دی و چه ال سی دی باید به صورت کامل تعویض شود.

تعویض صفحه نمایش

2.همیشه لازم نیست که با کار نکردن تاچ به سراغ تعویض به آن برویم

زمان های پیش می آید که گوشی دچار مشکل نرم افزاری می شود و فقط لازم است که آن را ریست کرده و یا فلش کنید در حقیقت این مشکل در زمانی به وجود می آید که در گوشی هنگی های شدید به وجود می آید و بهترین نوع منطقی ترین گزینه برای رفع مشکل ریست کردن و یا فلش کردن آن است پس اگر نرم افزار کار هستید که به راحتی می توانید این مشکل را بررسی کنید و اگر تجربه ای در انجام کارهای نرم افزاری ندارید به یک نرم افزار کار و یا متخصص تعمیرات موبایل مراجعه کنید تا این مشکل را به راحتی برطرف کند.

3.وجود داشتن هاله یا تصاویر بخش های مختلف گوشی در زیر تصویر

شاید برای شما هم پیش آمده که یک گوشی  هاله هایی از تصویر آیکون ها و برنامه های متفاوت در زیر صفحه نمایش دیده شده باشد و با جستجو در  بخش های مختلف باز هم این نقاط دیده می شود این مشکل به دلیل ضعف ساختاری صفحه نمایش است و راهکار خاصی ندارد و ممکن است در صفحاتی باعث خاموشی کامل گوشی شود همیشه در نظر داشته باشید که این مشکل ممکن است  بسیار بیشتر شود و بهترین راه اصولی ترین روش تعویض صفحه نمایش است.

4.عملکرد نادرست صفحه نمایش و یا تاچ فقط در بعضی زمان ها

این نیز یکی دیگر از مشکلات نرم افزاری گوشی هاست مشکلات نرم افزاری به این شکل رخ می‌دهد که ممکن است در بازه‌ای از زمان بسیار بیشتر دیده می شود و در زمان هایی اصلا وجود نداشته باشد و البته این مشکل حتی در بخش های مختلف گوشی هم ممکن است دیده شود و نه فقط در صفحه نمایش مثلاً یک گوشی با مشکل صفحه نمایش به همراه مشکل صوت و هنگی زیاد و این علائم کاملاً نماد یک مشکل نرم افزاری در گوشی این نوع مشکلات به سختی و با ریست کردن گوشی حل میشود و خیلی وقتها باید به دنبال فلش کردن و نصب رام جدید گشت.

عملکرد نادرست صفحه نمایش

نکات مهم بعد از تعویض صفحه نمایش

5.عملکرد نادرست تاچ گوشی بعد از تعویض

یکی از مواردی که خیلی از تعمیرکار های تازه کار و حتی برخی از تعمیرکار های قدیمی به آن دقت نمی کنند تست دقیق صفحه نمایش است به این معنی که تاچ گوشی از هر نظر مورد بررسی قرار بگیرد و بهترین کار برای این تست استفاده از کدهای دستوری مخفی گوشی است که همه گوشی ها به نوعی از این کد ها استفاده می کنند مثلاً در سامسونگ ها از: #*0#*  برای تست بخش های مختلف گوشی استفاده میشود و این تست ها کاربردهای بسیار مختلفی در عیب یابی دارد اما در بحث  تعویض صفحه نمایش صرفاً می توانید از تست تاچ و رنگها برای آن کمک بگیرید در گوشی هایی که از کدهای مخفی استفاده نمی کنند هم می توانید عملکرد عادی تاچ را در محیط گوشی بررسی کنید و در مرحله آخر چسب کاری و نصب را انجام دهید

6.همیشه کیفیت صفحه نمایش را در اولویت بدانید

یکی از مشکلاتی که بعضی از تعمیرکار ها بر اساس منفعت یا سود بیشتر در نظر میگیرند استفاده از صفحات با کیفیت پایین تر به مراتب قیمت کمتر است که این کار غیر از دردسر برای خود تعمیرکار هیچ نتیجه دیگری ندارد چون صفحات غیر اصل و با کیفیت پایین به همان نسبت استحکام کمتری دارد و وقتی که شما به مرحله نصب این صفحات میروید با فشار خیلی کم ممکن است این صفحات آسیب ببینند و حتی بشکند و آن زمان است که شما باید با هزینه خود مجدد صفحه با کیفیت بالاتر تهیه کنید و این کار یک  اشتباه فاحش است.

تعویض تاچ موبایل و مراقبت از فلت

7.در زمان نصب صفحه نمایش به فلت اتصال آن بسیار دقت کنید

یکی از مشکلاتی که می تواند در این لیست قرار بگیرد آسیبی است که به فلت صفحه نمایش وارد میشود این آسیب انقدر راحت است که با چند بار باز و بسته کردن فلت اتفاق می افتد و به دلیل ظرافت و حساس بودن آن است دلیل اصلی ظرافت آن حجم کمتری است که باید اشغال کند و به همین دلیل ممکن است که تعمیرکار قبل از تعویض از صفحه تست بگیرد و آن سالم باشد اما پس از اتصال به دلیل فشار هایی که به فلت وارد شده خیلی راحت صفحه بعد از نصب از کار می افتد.

کلام پایانی

در اینجا ما چندین مشکل رایج و اتفاقاتی که در زمان جداسازی و نصب صفحه نمایش ممکن است دردسرساز شود را بیان کردیم  حتماً شما هم در قسمت کامنت ها نظراتتان را با ما به اشتراک بذارید تا اگر نکاتی را پیشنهاد می کنید به این آموزش اضافه کنیم.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی