×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
اخبار فناوری و تکنولوژی

معرفی بهترین توزیع های لینوکس

معرفی بهترین توزیع های لینوکس

لینوکس چیست ؟

لینوکس یک سیستم عامل است مانند ویندوز ، مک ،  اندروید و ios و… که کاملا رایگان و متن باز است و بیشتر برای کار های حرفه ای و اختصاصی مورد استفاده قرار میگرید . البته جامعه کاربران لینوکس روز به روز بزرگتر می شود . محبوب ترین سیستم عامل دنیا یعنی اندروید ( Android ) نیز بر پایه لینوکس ساخته شده است . سیستم عامل نرم افزاری است که منابع کامپیوتر های شخصی ، لپ تاپ و موبایل های شما را مدیریت میکند. به بیان ساده تر سیستم عامل ارتباط بین سخت افزار و نرم افزار دستگاه های شما ا مدیریت میکند.

 

بهترین توزیع لینوکس برای تازه وارد ها

در این بخش توزیع هایی از لینوکس را به شما معرفی می کنیم که نصب آن ها بسیار ساده است و بعد از نصب دیگر نیازی به دست و پنچه نرم کردن با کد ها نیست و به راحتی می توانید با آن ها کار کنید.

 

اوبونتو ( Ubuntu )

Ubuntu

اوبونتو بدون شک یکی از محبوب ترین توزیع های لینوکس است. حتی می توانید آن را به صورت لایو اجرا کنید و با محیط آن آشنا شوید. یکی از ویژگی های بسیار عالی اوبونتو وجود نسخه های LTS یا پشتیبانی طولانی مدت است که این نسخه ها بسیار پایدار می باشند.

رابط کاربری با آن راحت است. اگر یکم با تنظیماتش کار کنید به راحتی می توانید ظاهر آن را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید. و نیز اگر دوست داشتید می توانید تم های مختلف روی لینوکس اوبونتو خود نصب کنید 

علاوه بر موارد بالا ، اوبونتو شامل یک انجمن بسیار گسترده است و در آن می توانید پاسخ تمام مشکلات احتمالی خود را بیابید و یا سوالات خود را در این جامعه بزرگ مطرح کنید که توسط کاربران در سراسر دنیا به آن پاسخ داده شود.

 

لینوکس مینت ( Linux Mint )

linux mint

Linux Mint Cinnamon یکی دیگر از توزیع های محبوب لینوکس در بین مبتدیان است. دسکتاپ پیش فرض  شبیه ویندوز XP است و به همین دلیل بسیاری از کاربران هنگام قطع ویندوز XP آن را انتخاب کردند.

Linux Mint مبتنی بر اوبونتو است و بنابراین همه برنامه های موجود برای اوبونتو را دارد. سادگی و سهولت استفاده به همین دلیل است که برای کاربران جدید لینوکس به گزینه ای برجسته تبدیل شده است.

 

المنتری او اس ( Elementary OS )

Elementary OS

یکی از زیباترین توزیع های لینوکس تا کنون Elementary os است . رابط کاربری این سیستم شبیه سیستم عامل Mac  می باشد به همین دلیل اگر از سیستم عامل مک استفاده کده اید کار با این سیستم عامل برای شما بسیار راحت خواهد بود.

این توزیع مبتنی بر اوبونتو است و تمرکز آن بر روی اراِئه یک محیط کاربر پسند در لینوکس می باشد . و این سیستم عامل در کنار عملکر عالی ، به اندازه کافی زیبا بنظر می رسد. 

 

ام ایکس لینوکس ( MX Linux )

MX Linux

تقریبا در سال 2019 ، MX Linux مورد توجه قرار گرفت و محبوب ترین توزیع لینوکس در سایت DistroWatch.com شد. اگر هنوز از این توزیع لینوکس استفاده نکرده اید ، پس از نصب آن تعجب خواهید کرد.

بر خلاف اوبونتو ، MX Linux یک توزیع محبوب مبتنی بر دبیان ( Debian ) با محیط دسکتاپ Xfce است . این توزیع لینوکس علاوه بر ثبات بی عیب و نقص ، ابزار های بسیاری برای رابط گرافیکی خود دارد که باعث می شود کاربران ویندوز و مک بسیار راحت تر از آن استفاده کنند.

از دیگر ویژگی های این توزیع می توان به مدیریت بسته ( package manager ) آن اشاره کرد که فقط با یک کلیک است. حتی می توانید بسته های Flatpak را جستو کرده و در کمترین زمان نصب کنید. Flatpak  به صورت پیش فرض به عنوان یکی از منابع در مدیریت بسته موجود می باشد.

 

زورین او اس ( Zorin OS )

Zorin OS

یکی دیگر از توزیع های مبتنی بر اوبونتو Zorin OS است و این توزیع یکی از زیباترین و چشم نواز ترین لینوکس ها برای دستکتاپ است. قطعا برای کاربرانی که هیچ پیش زمینه درباره لینوکس ندارند بهترین پیشنهاد است به دلیل این که بسیاری از برنامه مبتنی بر رابط کاربری گرافیکی تهیه شده اند.

نسخه Lite این سیستم عامل برای کامپیوتر های قدیمی بهینه شده است. البته این توزیع لینوکس شامل نسخه های Eduction ، Core و Ultimate می باشد. شما میتوانید نسخه Core آن را به صوررت رایگان نصب کنید و از محیط گرافیکی آن لذت ببرید.

شما دوستداران و علاقه مندان به حوزه تکنولوژی و فعالیت در شاخه تعمیرات کامپیوتر و لپ تاپ میتوانید در دوره آموزش تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر حضوری شرکت کرده و همانند یک متخصص وارد بازار کار شوید. 

اگر زمان کافی برای شرکت در دوره حضوری را ندارید می‌توانید دوره آموزش آنلاین تعمیرات لپ تاپ را تهیه کنید و از جدیدترین آپدیت‌های این دوره برخوردار شوید. مجتمع آموزشی پل همراه شماست تا بتوانید بهترین تکنیسین در حوزه های مختلف شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره‌های درج شده با کارشناسان مجتمع آموزشی پل گیلان در ارتباط باشید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی