×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت خالی‌شدن باتری گوشی بدون استفاده

علت خالی‌شدن باتری گوشی بدون استفاده

شاید برای هر فردی بسیار آزاردهنده باشد زمانی که هیچ استفاده‌ای از تلفن همراه خود نمی‌کند باتری دستگاه شروع به تخلیه‌شدن شارژ خواهد کرد و درصد شارژ آن به‌شدت پایین می‌آید؛ یا به طور مثال سؤالی که برای ما ممکن است به وجود بیاید علت خالی‌شدن باتری گوشی از شب تا صبح ، بدون آنکه از آن استفاده‌ای شده باشد.
دلایل مختلفی را می‌توان برای این موضوع متصور شد که در این مقاله سعی شده چند دلیل اصلی علت خالی‌شدن باتری گوشی بدون استفاده از آن را به‌صورت کامل برای شما بیان کنیم و راهکارهایی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را نیز به شما ارائه می‌دهیم که چگونه از خالی‌شدن باتری جلوگیری کنیم.

استفاده از تصاویر متحرک و لانچرهای مختلف

 استفاده از تصاویر متحرک پس‌زمینه و لانچرهای مختلف برای تلفن همراه ممکن است علت خالی‌شدن باتری گوشی بدون استفاده خاصی از آن باشد.این گونه تصاویر به‌صورت دائم حتی زمانی که شاید فعالیت خاصی با گوشی نداشته باشید می‌تواند بر زود تخلیه‌شدن باتری تأثیرگذار باشد پس اگر خیلی مایل به تخلیه سریع شارژ دستگاهتان نیستید و نگهداری شارژ برای شما در اولویت است می‌توانید از این قابلیت چشم‌پوشی کرده و از تصاویر زمینه ثابت برای تلفن خود استفاده کنید.

 آنتن‌دهی ضعیف دستگاه

رفتن به مکانی که آنتن‌دهی ضعیفی دارد نیز جزء دلایل خالی‌شدن باتری گوشی  به‌حساب می‌آید.این اتفاق قطعاً از دسترس شما خارج است؛ اما در تخلیه سریع شارژ دستگاه تأثیرگذار می باشد. زمانی که شما در ناحیه‌ای قرار می‌گیرید که دارای آنتن‌دهی بسیار ضعیفی است در این شرایط گوشی شما همیشه در حال جست‌وجو کردن یک شبکه قدرتمندتر برای آنتن‌دهی مناسب است در این حالت انرژی بالایی از دستگاه برای این جست‌وجو تلف شده که قطعاً باعث تخلیه سریع‌تر شارژ دستگاه شما می‌شود حتی زمانی که در حال کارکردن با آن نیستید.

برنامه جلوگیری از خالی‌شدن باتری گوشی

زمانی که باتری گوشی شما دچار مشکل تخلیه سریع شارژ می‌شود شاید یکی از گزینه‌های در دسترس استفاده از برنامه‌هایی است که برای جلوگیری از تخلیه سریع شارژ باتری به شما کمک می‌کند.
اما در این زمینه استفاده از battery saver خود دستگاه بهترین گزینه است این گزینه باعث غیرفعال‌کردن برنامه‌هایی می‌شود که انرژی زیادی از دستگاه شما می‌گیرد برنامه‌هایی که شاید در پس‌زمینه در حال فعالیت هستند و در اصل استفاده‌ای از آنها نمی‌کنید.
همچنین برای اینکه متوجه شوید برنامه‌های تلفن همراه چه میزان انرژی از دستگاه شما می‌گیرند ،بهتر است در تنظیمات وارد قسمت باتری دستگاه شوید تا برنامه‌های پر مصرف تلفن همراه را شناسایی کنید و در صورت نیاز آنها را غیرفعال کنید.
بعضی از برنامه‌ها تلفن همراه به‌خاطر طراحی و برنامه‌نویسی نامناسب در زمان اجرا انرژی زیادی از باتری دستگاه می‌گیرند در این شرایط در مرحله اول بهترین راهکار استفاده از مارکت‌های معتبر مثل گوگل‌پلی و اپ‌استور و یا مارکت‌های ایرانی مثل بازار جهت دانلود نرم افزار و یا بازی ها است؛ شاید علت خالی‌شدن باتری گوشی بدون استفاده رعایت همین نکته ساده باشد.


به‌پایان ‌رسیدن عمر باتری تلفن همراه

یکی از اصلی‌ترین علت خالی‌شدن باتری گوشی بدون استفاده از آن، خود باتری است باتری‌های تلفن همراه بعد از گذشت دو الی سه سال از زمان شروع به کار باتوجه‌ به شارژ و دشارژ شدن زیاد ،از عمر آنها کاسته شده و دیگر نمی‌توان توقع عملکرد مطلوبی از باتری دستگاه داشت در این شرایط بهتر است باتری کاملاً تعویض شود و مجدداً عملکرد شارژ دستگاه تست و بررسی شود.

بررسی تخصصی علت خالی‌شدن باتری گوشی

اما دلیل زود خالی‌شدن باتری گوشی می‌تواند جزء مشکلات سخت افزاری و یا نرم افزاری هم باشد؛یعنی زمانی که شما تمامی راه‌حل‌های بالا را انجام داده و به نتیجه مطلوب  نرسیدید در این شرایط باید یک بررسی تخصصی که می‌تواند هم نرم‌افزاری باشد و یا سخت‌افزاری صورت گیرد اما اگر تا به حال تعمیرات تخصصی برروی تلفن همراه  انجام نداده اید بهتراست از یک تعمیرکار باسابقه کمک بگیرید و اگر تجربه‌ای در این زمینه ندارید وارد عمل نشوید.


بررسی نرم‌افزاری علت خالی‌شدن باتری گوشی بدون استفاده از آن

 اما علت خالی‌شدن باتری گوشی بدون استفاده از آن می‌تواند دلیل نرم‌افزاری نیز داشته باشد برای تشخیص درست این قضیه شما می‌توانید گوشی خود را بدون باتری به منبع تغذیه متصل کنید یک گوشی سالم جریانی که در حالت استندبای از منبع تغذیه دریافت خواهد کرد تقریباً صفر است؛اما اگر گوشی شما در این حالت  جریان‌های مختلفی دریافت میکند  و عدد ثابتی را روی صفحه منبع تغذیه نمی‌بینیم به‌احتمال زیاد سیستم‌عامل دستگاه شما دچار اختلال شده و بهتر است که اصطلاحاً فلش شود؛یعنی یک‌بار سیستم‌عامل قبلی پاک شده و مجدداً سیستم‌عامل جدید نصب شود.

بررسی سخت‌افزاری علت خالی‌شدن باتری گوشی بدون استفاده ازآن

می‌توان علت خالی‌شدن باتری گوشی بدون استفاده از آن را، به مسائل سخت‌افزاری نیز ارتباط داد برای تشخیص درست این قضیه شما باید در مرحله اول گوشی را با منبع تغذیه متصل کرده و شروع به جریان‌کشی کنید زمانی که قبل از سوئیچ‌کردن و بعد از سوئیچ‌کردن گوشی شما جریان‌کشی اضافی درحد چند صدم آمپر  دارد این عامل نیز می‌تواند باعث تخلیه سریع شارژ دستگاه شود در این شرایط یک قطعه دچار سوختگی شده است که شما می‌توانید آن را با اسپری فریز و یا دوربین حرارتی پیدا کرده و آن را از برد خارج و با یک قطعه جدید جایگزین کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی شده دلایل مختلفی که باعث خالی شدن باتری دستگاه میشود را به صورت دقیق بررسی کنیم و راهکارهای مختلفی نیز برای آن ارائه دهیم از جمله این راهکارها می توان به  بررسی باتری دستگاه ،بررسی بدافزار های مختلف  نصب شده در سیستم و یا بررسی تخصصی نرم افزاری و سخت افزاری اشاره کرد که برای حل  مشکل علت خالی‌شدن باتری گوشی بدون استفاده از آن کاربردی هستند و قطعا با طی کردن مراحل بالا می توانید از پس حل این چالش برآیید.

مجتمع آموزشی پل مرجع آموزش های تخصصی اشتغال محور در ایران می‌باشد. شما می توانید با شرکت در دوره حضوری آموزش تعمیرات موبایل و با استفاده از کارگاه‌های مجهز، صفرتا صد تعمیرات انواع تلفن های همراه را بیاموزید و وارد بازار کار حرفه‌ای شوید.
اگر زمان کافی برای شرکت در دوره حضوری را ندارید می‌توانید دوره آموزش آنلاین تعمیرات موبایل را تهیه کنید و از جدیدترین آپدیت‌های این دوره برخوردار شوید. مجتمع آموزشی پل همراه شماست تا بتوانید بهترین تکنیسین در حوزه های مختلف شوید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی