×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت داغ شدن گوشی شیائومی نوت ۱۱ و روش های حل آن

علت داغ شدن گوشی شیائومی نوت ۱۱ و روش های حل آن

تا به حال با مشکل داغ شدن گوشی خود مواجه شده‌اید؟ آیا راهکاری برای این مشکل پیدا کردید یا این که هنوز این مشکل را تحمل می‌کنید؟ در این مقاله سعی می‌کنیم تا راهکارهای عمومی و کاربردی برای پیدا کردن علت داغ شدن گوشی شیائومی نوت ۱۱ و رفع مشکل آن را در اختیار شما قرار دهیم.
بعضی افراد که جدیداً گوشی شیائومی نوت ۱۱ را خریداری کرده‌اند ممکن از داغ شدن گوشی مواجه شده باشند که یک موضوع بسیار آزار دهنده است.
به طور کل 3 گوشی تنها از مدل Redmi Note 11 وجود دارد که 2 مدل گوشی آن در چین عرضه شد. یکی با پردازنده Helio G88 که 4G است، دومی 5G است که با پردازنده Dimensity 810 عرضه می شود و سومی به صورت جهانی با پردازنده Qualcomm Snapdragon 680 که 4G است عرضه می شود. البته یکی دیگر از این مدل گوشی در ایالات متحده آمریکا، هند و در سراسر جهان راه اندازی شده است.
بنابراین، مهم نیست که کدام یک از این مدل ها را دارید و با مشکل روبرو هستید. روش هایی که می خواهیم به اشتراک بگذاریم روی هر گوشی Redmi Note 11 کاربرد دارد.
اما قبل از شروع بررسی راه حل، باید ببینیم علت داغ شدن گوشی شیائومی نوت ۱۱ چه دلایلی دارد که منجر به مشکلات گرمایشی می شود. 
علت داغ شدن گوشی شیائومی نوت ۱۱ شامل خیلی از مواردی می تواند باشد؛ اما هر کدام روش های برای رفع مشکل دارد که ما در این مقاله به بررسی انواع آن می پردازیم.
رایج ترین علت داغ شدن گوشی شیائومی نوت ۱۱ شامل موارد زیر است:
● بازی های سنگین برای مدت طولانی
● محیط گرم و نور خورشید
● همیشه به شارژر وصل و استفاده بیش از حد از گوشی
● برنامه ها و برنامه های غیر معمول با اشکال
● روشنایی بیش از حد و قاب قطور گوشی
● اتصال بی سیم و نوسانات شبکه

اما روش هایی وجود دارد که می‌تواند علت داغ شدن گوشی شیائومی نوت ۱۱ باشد و با آنها بتوان مشکلات احتمالی را برطرف کرد.


● راه اندازی مجدد دستگاه

خیلی زمان ها علت داغ شدن گوشی شیائومی نوت ۱۱ به کارکردن یک روند گوشی برمی گردد که شما با راه اندازی مجدد گوشی، فرصتی برای استراحت گوشی به وجود می‌آید. 
گوشی هایی که یکسره کار می کنند، دچار مشکلاتی از قبیل هنگی، کندی در عملکرد و حتی داغ شدن گوشی شیائومی نوت ۱۱ و مدل های دیگر می شوند. پس با این کار از هرگونه مشکلات احتمالی جلوگیری می شود.
 

● کار نکردن با گوشی در زمان شارژ

اگر می‌خواهید که علت داغ شدن گوشی شیائومی نوت ۱۱ را شناسایی کنید تا برای شما این اتفاق رخ ندهد، حتماً باید از گوشی در زمان شارژ استفاده نکنید؛ زیرا در این زمان هم‌زمان گوشی شارژ شده و در حال دشارژ نیز می باشد که در این زمان ممکن است مشکلات سخت افزاری نیز برای دستگاه شما رخ دهد.
 

● قرار ندادن گوشی در معرض آفتاب

زمانی که گوشی در معرض آفتاب قرار می‌گیرد، دما در تمام بخش های سخت افزاری افزایش می یابد که خود ممکن است برای ساختار دستگاه به بدترین حد ممکن برسد.
قطعاتی که بیشتری آسیب را در این زمان می‌بینند، باتری است و البته در کنار آن آی‌سی‌ها نیز بیشتر از هر قطعه ای در آسیب ها را متحمل می شوند.
در نظر داشته باشید که بدترین اتفاق ممکن برای قطعات الکترونیکی، دما است که همه نوع مشکلی را برای ساختار آن ها به وجود می آورد که علت داغ شدن گوشی شیائومی نوت ۱۱ نیز می باشد.


● غیر فعال کردن جی‌پی‌اس ,بلوتوث، وای فای و هات اسپات

بخش هایی از گوشی ها که درگیر شبکه و آنتن هستند، بیشترین علت داغ شدن گوشی شیائومی نوت ۱۱ هستند؛ زیرا داغ شدن گوشی شیائومی نوت ۱۱ در بیشترین زمان به بخش شبکه و آنتن مربوط می شوند.
برای جلوگیری از این مشکل باید تا مادامی که از شبکه استفاده نمی‌کنید، این بخش ها را نیز فعال نگذارید، زیرا بیشترین مصرف انرژی از باتری زمانی رخ می دهد که گوشی شما نقش مودم را بازی کرده و در حالت هات اسپات قرار می‌گیرد.
سایر بخش ها مانند بلوتوٍٍث و وای فای این به همین شکل در داغ شدن گوشی شیائومی نوت ۱۱ تأثیرگذار هستند.
 

کلام آخر

در این مقاله سعی شده تا رایج ترین موارد علت داغ شدن گوشی شیائومی نوت ۱۱ را مورد بررسی قرار دهیم و راهکار های کاربردی موجود در مشکل داغ شدن گوشی شیائومی نوت ۱۱ را در اختیار شما بگذاریم.
حتماً از سایر مقالات ما نیز دیدن کنید تا با بیشترین دانش ممکن به سراغ رفع مشکلات احتمالی هر گوشی بروید. البته اگر علاقه حوزه تعمیرات دارید، می‌توانید در دوره های حضوری و غیر حضوری مجتمع آموزشی پل شرکت کنید تا به عنوان یک تکنسین به سراغ رفع مشکل بروید.
 

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی