×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a31 + رفع مشکل

علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a31 + رفع مشکل

یکی از گوشی های پرطرفدار سری a سامسونگ  گوشی a31  سامسونگ می باشد این گوشی به دلیل قیمت مناسب و عملکرد نسبتاً خوب طرفداران بسیار زیادی دارد؛ اما این گوشی نیز همانند سایر گوشی های شرکت سامسونگ  دارای مشکلاتی مانند مشکلات بخش شارژ می باشد. در این مقاله علاوه بر  بررسی  علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a31 راهکارهایی را نیز به شما ارائه خواهیم داد تا بتوانید مشکلات این سری را  به صورت کامل حل نمایید.

کابل شارژ  و آداپتور علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a31

 یکی از اصلی ترین  علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a31 کابل شارژ و آداپتور است. برای تست عملکرد کابل و آداپتور  بهتر است که از یک کابل و آداپتور کاملاً سالم استفاده نمایید تا نسبت به عملکرد آنها کاملاً اطمینان پیدا کنید.
کابل هایی که دچار مشکل شده باشند به طور معمول از  لحاظ شکل ظاهری مشخص هستند و دچار بریدگی و پوسیدگی هستند که با توجه به این نشانه ها این کابل باید تعویض گردد.
پس راهکار اولیه بررسی کابل و شارژر می باشد که این راهکار برای کاربر عادی قابل بررسی و تعویض می‌باشد؛ اما راهکارهای تخصصی تری برای این مشکل نیز وجود دارد که در این شرایط باید بتوانید دستگاه را باز کرده و شروع به بررسی تخصصی بخش شارژ دستگاه نمایید.
 

کابل شارژ  و آداپتور علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a31

بررسی کانکتور شارژ دستگاه

علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a31 را می‌توان در کانکتور شارژ نیز جستجو کرد  برای بررسی این کانکتور بهتر است که دستگاه به صورت کامل باز  شده و به کانکتور شارژ دستگاه دسترسی کامل پیدا کنید و سپس شروع به بررسی کردن پایه‌های کانکتور شارژ دستگاه کنید این پایه ها باید اتصال کاملی روی برد داشته باشند که شما می‌توانید با یک پنس اتصال این پایه ها را به صورت کامل چک کنید.
زمانی که نسبت به اتصال این پایه ها مطمئن شدید بهتر است که سراغ کانکتور اصلی ساب برد دستگاه بروید. شما می‌توانید با مولتی متر ولتاژ پایه vbus این کانکتور را اندازه گیری نمایید حداقل ولتاژ مناسب برای این پایه 5 ولت می‌باشد در صورتی که ولتاژ این پایه تأمین نشده بود بهتر است که با کمک نقشه مسیرهای پایه vbus کانکتور شارژ تا این پایه را به صورت کامل بررسی کنید.

اگر نسبت به عملکرد این کانکتور و به صورت کلی ساب برد دستگاه مطمئن شدید بهتر است که فلت ساب به مین را  بررسی کاملی انجام دهید اگر این فلت دچار پارگی و قطعی شود باید  کامل تعویض گردد.

بررسی کانکتور شارژ دستگاه

بررسی کانکتور اصلی روی مین برد دستگاه

بعد از بررسی بخش های اولیه برای علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a31 شما باید سراغ کانکتور اصلی روی مین برد دستگاه بروید یکی از ضعفهای اصلی سری a  سامسونگ پایه vbus کانکتور می باشد  این پایه نیز همانند کانکتور روی ساب برد ممکن است بعد از مدتی از روی برد جدا شود. بعد از بررسی دقیق این پایه و لق زدن آن بهتر است که با کمک هویه و مقداری قلع اتصال مجدد آن را برقرار نمایید.
 

بررسی کانکتور اصلی روی مین برد دستگاه

بررسی آی سی های بخش شارژ 

در ادامه علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a31 یکی از اصلی ترین دلایل مشکلات بخش شارژ  ای سی محافظ این بخش می باشد این آی سی معروف به ای سی  ovp است وظیفه اصلی این ای سی محافظت از ای سی شارژ و به طور کلی مدار شارژ  در مقابله با ولتاژ های بالا می باشد.  
اما برای تست این ای سی شما می توانید از خازنی که در خروجی این ای سی قرار گرفته است برای تست ولتاژ گیری استفاده نمایید  این کار را باید با دستگاه مولتی متر انجام دهید.  برای پیدا کردن خازن خروجی از نرم افزارهای نقشه خوانی مانند dzkj استفاده می نماییم.
مقدار ولتاژ مناسب خروجی این ای سی تقریباً 5 ولت می باشد و در صورتی که ولتاژ  مناسبی برای آن نداشته باشیم باید به صورت کامل تعویض گردد.
یکی دیگر از ای سی‌های مهم این بخش ای سی شارژ است  که می تواند علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a31 باشد. وظیفه اصلی این ای سی مدیریت بخش شارژ دستگاه و تأمین ولتاژ و جریان باتری  برای شارژ شدن است.  یکی دیگر از وظایف مهم این ای سی تشخیص نوع کابل‌هایی است (کابل شارژ  یا کابل otg و یا کابل تبادل اطلاعات برای کامپیوتر)  که به گوشی متصل می‌کنیم.
برای تست این ای سی نیز شما می‌توانید همانند ای سی محافظ از خازنی که در خروجی قرار گرفته است کمک بگیرید مقدار ولتاژ مناسب برای این ای سی چهار و دو دهم ولت است در صورتی که این ولتاژ  را در خروجی نداشته باشیم ای سی دچارمشکل شده و باید تعویض گردد.

کلام آخر 

با بررسی قسمت‌های گفته شده و انجام مرحله به مرحله آن شما خواهید توانست  علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a31  را فهمیده و  شروع به حل مشکل کنید؛  اما توصیه ما به شما این است که برای انجام این کارها به صورت عملی بهتر است که در دوره‌های تعمیرات تلفن همراه آموزش پل شرکت کرده تا علاوه بر انجام عیب یابی بخش‌های مختلف دستگاه علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a31 را به درستی تشخیص داده و در نهایت مشکل شارژ دستگاه را حل کنید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی