×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش روت کردن گوشی سامسونگ + نرم افزارهای آن

خیلی از افراد ممکن است عبارت روت کردن یک گوشی را شنیده باشند و یا حتی روت کردن گوشی سامسونگ را تجربه کرده باشند اما به احتمال خیلی زیاد با جزئیات طریقه روت کردن گوشی سامسونگ آشنایی کافی ندارند زیرا اکثر افراد برای اینکه بتوانند دستگاه خود را روت کنند صرفاً از یک برنامه روت گوشی سامسونگ استفاده کرده اند. به این شکل که آنرا بر روی دستگاه نصب کرده و سپس با کلیک بر روی عبارت شروع دستگاه خود را روت کرده اند.
اما سوالی که به وجود می‌آید این است که روت کردن یعنی چه و چرا باید یک دستگاه را روت کرد؟ و یا اینکه روت کردن چه مزایا و معایبی دارد و چه روش‌هایی برای روت کردن گوشی سامسونگ وجود دارد؟
این‌ها سوال‌هاییست که ما قصد داریم در این مقاله به آنها جواب دهیم ,پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بیایید اول از همه بررسی کنیم که روت کردن گوشی به چه معنی است؟
به طور کل فضای گوشی به دو بخش کلی فضای کاربری و فضای هسته سیستم عامل تقسیم می‌شود.
در حالت عادی کاربران فقط به فضای کاربری دسترسی دارند و فضای هسته سیستم عامل در اختیار خود سیستم است که شامل رابط کاربری ,برنامه‌های ثابت گوشی و مهم‌تر از همه هسته سیستم عامل می‌باشد.
شما وقتی که یک گوشی را روت می‌کنید یعنی می‌توانید به عنوان یک کاربر حرفه‌ای به هسته سیستم عامل دسترسی داشته باشید و در نحوه کارکرد آن تغییرات ایجاد کنید.

مزایا و معایب روت کردن گوشی

خیلی از افراد صرفاً برای شخصی سازی یا تغییرات در ظاهر و سرعت عملکرد گوشی دستگاه خود را روت می‌کنند و البته باید دانست که همه این ها معایبی هم دارد.
مهم‌ترین معایبی که میتوان برای یک گوشی روت شده نام برد ,باطل شدن گارانتی و اتفاقاتی از قبیل بریک شدن دستگاه روت شده می‌باشد.

آموزش روت كردن گوشي سامسونگ

روش‌های مختلفی وجود دارد که شما بتوانید دستگاه سامسونگ خود را روت کنید.
یکی از رایج‌ترین روش‌ها استفاده از برنامه برای روت گوشی سامسونگ بدون کامپیوتر است.
البته برای روت گوشی سامسونگ با کامپیوتر ابزارهایی وجود دارد که شما می‌توانید نرم افزار روت گوشی سامسونگ را برای کامپیوتر خود تهیه کنید.
ما در ادامه قصد داریم تا هر دو روش روت كردن گوشي سامسونگ ,بدون کامپیوتر و به همراه کامپیوتر را بررسی کنیم و روش‌های مختلف آن را در اختیارتان قرار دهیم.

1- روت كردن گوشي سامسونگ بدون کامپیوتر

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای روت کردن گوشی‌های سامسونگ استفاده از نرم‌افزار است که شما می‌توانید به راحتی برنامه روت را از طریق فروشگاه‌های مختلف تهیه کنید و با نصب آن برنامه بر روی سیستم و با یک کلیک دستگاه خود را به حالت روت ببرید
زمانی که شما بر روی استارت این نرم‌افزارها کلیک می‌کنید ، برنامه‌ شروع به بررسی مدل دستگاه و فایل‌های سرور خود می‌کند و در صورت وجود فایل‌های روت مخصوص به آن دستگاه ، آن را روی گوشی نصب می‌کند.
این روش یکی از ساده ترین روش‌های موجود جهت روت کردن دستگاه‌ها می‌باشد که در عین سادگی معایبی نیز دارد.
اصلی‌ترین عیب این روش قدیمی بودن مدل‌هاییست که این برنامه ها برای روت گوشی پشتیبانی می‌کنند که در نتیجه برای مدل‌های بالاتر مثلاً اندرویدهای ۵ یا ۶ به بالا برنامه با ارور مواجه می‌شود و در نتیجه موارد استفاده نرم‌افزارها صرفاً برای اندرویدهای پایین‌تر و گوشی‌های قدیمی است.

یکی از معروف ترین برنامه روت كردن گوشي سامسونگ kingo root می باشد و شما میتوانید نسخه مخصوص ویندوز را تهیه کنید. 


مرحله اول: نرم افزار kingo root را در گوشی خود اجرا کنید.

 

مرحله دوم : به اینترنت متصل شوید و روی عبارت one click root در داخل نرم افزار کلیک کنید.

 


2- روت كردن گوشي سامسونگ با کامپیوتر

روش روت کردن گوشی سامسونگ با استفاده از کامپیوتر یکی دیگر از روش‌های کاربردی برای گوشی‌های جدیدتر سامسونگ محسوب می‌شود و روش کار به این شکل است که برنامه روت گوشی سامسونگ را مخصوص کامپیوتر تهیه کنید زیرا اکثر این برنامه ها یک نسخه تحت ویندوز نیز دارند.
نحوه کار به این شکل است که شما باید در گوشی خود و در قسمت تنظیمات ,محیطی مخفی با نام محیط توسعه دهندگان را فعال کنید و سپس با مراجعه به این محیط گزینه اشکال زدایی usb نیز فعال شود.
 حال تنها کار ممکن اتصال گوشی به سیستم و کلیک بر روی عبارت روت در نرم‌افزار نسخه ویندوزی است. با این کار نرم‌افزار توسط سرور فایل مربوط به گوشی را تهیه کرده و روی دستگاه نصب می‌کند.
تفاوت این روش با روش قبلی این است که به دلیل فعال سازی اشکال زدایی usb و استفاده از کامپیوتر ,فایلی که ممکن بود به صورت عادی و با برنامه داخل گوشی بر روی سیستم نصب نشود ،حال به راحتی هرچه تمام‌تر روی هسته سیستم عامل بارگذاری می‌شود.
برای روت کردن گوشی سامسونگ با استفاده از کامپیوتر با مراحل زیر پیش بروید.

مرحله اول : با وارد شدن به بخش developer optios گزینه usb debugging را فعال کنید .


مرحله دوم: گوشی را به سیستم و نرم افزار وصل کنید .
 


 مرحله سوم: با زدن بر روی تیک always و تایید کردن پیام ،اجازه دهید تا دستگاه به کامپیوتر اعتماد کند.

مرحله چهارم : حال باید روی عبارت روت در نرم افزار کلیک کنید.

اما باید بدانید که این روش نیز در بعضی از موارد و بر روی مدل‌های با اندروید بالاتر مثلاً اندروید ۷ یا ۸ این عمل شما را به نتیجه نمی‌رساند.
پس سراغ سومین روش یعنی نحوه روت گوشی سامسونگ با استفاده از فایل می‌رویم.

3- روت كردن گوشي سامسونگ با فایل

طريقه روت كردن گوشي سامسونگ با فایل‌ به این شکل است که شما باید به سراغ فایل‌های کاستوم شده بروید یعنی فایل‌هایی که توسعه دهندگان جهت روت کردن دستگاه‌ها آن را آماده کرده اند.
شما با فلش کردن این فایل‌ها بر روی گوشی ،دستگاه خود را روت می‌کنید یعنی با این کار ,به هسته سیستم عامل دستگاه دسترسی پیدا می‌کنید.
یکی از فایل های مورد استفاده در سامسونگ ها،فایلی با نام cf auto root است. این فایل توسط سایت autoroot.chainfire.eu قابل تهیه است و می‌توانید آن فایل را با استفاده از نرم‌افزار اودین بر روی گوشی فلش کنید.
اما پیش نیاز این نوع روت کردن گوشی سامسونگ،دانش اولیه از نحوه فلش کردن گوشی است و باید از نحوه نصب درایور ،کار با نرم‌افزار اودین و بردن گوشی به حالت دانلود مود اطلاعات کاملی داشته باشید.

مرحله اول: بردن گوشی به حالت دانلود مود با دکمه های ترکیبی 

مرحله دوم: اجرای برنامه و قرار دادن فایل روت در بخش ap نرم افزار اودین .

مرحله سوم : زدن بر روی عبارت start در نرم افزار odin شروع عملیات روت .

 


کلام آخر

در این مقاله ما سعی کردیم که روش های مختلفی را جهت روت کردن گوشی های سامسونگ ارایه دهیم که شامل روت كردن گوشي سامسونگ بدون کامپیوتر, روت كردن گوشي سامسونگ با کامپیوتر و نیز روت كردن گوشي سامسونگ با فایل می باشد.
امید است که این مقاله برای شما عزیزان کاربردی بوده باشد. در صورت هر گونه سوال و یا پیشنهاد ,در قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.


 

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی