×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

آموزش روت كردن گوشي سامسونگ j5 و j5 prime

آموزش روت كردن گوشي سامسونگ j5 و j5 prime

یکی از بحث های مهم در نرم افزار که ممکن است افراد عادی هم به گوششان خورده باشد و یا تجربه این کار را داشته باشند، روت کردن گوشی است.
ما در این آموزش سعی داریم تا روش های رایج برای روت كردن گوشي سامسونگ j5 را در اختیار شما بگذاریم تا با استفاده از آن، برای تعمیرات تخصصی و یا حتی کار به عنوان کاربر حرفه ای، از آن استفاده کنید.
اما باید در اولین قدم، عبارت روت را مورد بررسی قرار دهیم و نکات مثبت و منفی آن را با هم مرور کنیم تا پس از انجام مراحل روت كردن گوشي سامسونگ j5 پشیمانی به بار نیاید.
نکته قابل توجه این است که خیلی از افراد با روت کردن اقدام به شکستن لایه های امنیتی بازی ها و برنامه ها می شوند و استفاده هایی غیر قانونی را در پی می‌گیرند، اما در این آموزش ما قصد داریم تا جنبه تعمیراتی آن را بیان کنیم، زیرا به عنوان یک تعمیرکار نرم افزاری گوشی های تلفن همراه، برای برخی تعمیرات سطح بالا، نیاز دارید تا گوشی را روت کنید.

روت چیست؟

عبارت روت به معنی "ریشه"  است و روت کردن به عملی گفته می شود که باعث آزادسازی امکانات تمامی بخش های مختلف سیستمی می شود، یعنی به عبارتی شما با نصب یک فایل سیستمی می توانید در بخش هایی از تنظیمات که در حالت عادی به آنها دسترسی ندارید، تغییرات ایجاد کنید و این کار نیز با برخی برنامه های وابسته به روت انجام می شود.
این برنامه ها در حالت عادی بر روی گوشی نصب می شوند، اما قابلیت های آن ها بعد از روت كردن گوشي سامسونگ j5 به کار می افتد.

روت چه معایبی دارد؟

از معایب روت كردن گوشي سامسونگ j5 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

● کاستوم شدن رام گوشی
● مشکلات نرم افزاری 
● پریدن آنتن
● از بین رفتن سریال گوشی
● دریافت نکردن آپدیت از سرور
● …
موارد که به صورت حتمی اتفاق نمی افتد و فقط احتمال آن ها وجود دارد؛ اما باید قبل از انجام روت كردن گوشي سامسونگ j5 با موارد گفته شده در بالا آشنا باشید و یا این که این احتمالات را با مشتری خود در میان بگذارید تا دچار ضرر نشوید.
روش روت كردن گوشي سامسونگ j5
روش های مختلفی برای روت كردن گوشي سامسونگ j5 وجود دارد که شامل استفاده از نرم افزار های روت مانند king root, kingo root, one click root و غیره است، اما در این آموزش قصد داریم تا روش supersu را به شما آموزش دهیم، زیرا روشی بسیار راحت و با استفاده از فایل روت است.


● تهیه فایل روت

در قدم اول روت كردن گوشي سامسونگ j5 شما به فایل روت نیاز دارید که می توانید آن را در گوگل جست و جو کرده و دانلود کنید.
در نشر داشته باشید که فایل روت باید با شماره ساخت گوشی شما یکی باشد که ما در بخش آموزش های سایت، درباره خواندن درست فایل ها آموزش کاملی را قرار داده ایم.
 

● پشتیبان گیری از اطلاعات 

در این مرحله پیشنهاد می شود که از روت كردن گوشي سامسونگ j5 از اطلاعات آن بک آپ بگیرید.
باید بدانید که روت کردن باعث پاک شدن اطلاعات دستگاه نمی‌شود، اما ممکن است فایل روت مشکلاتی را برای دستگاه در مرحله نصب به وجود بیاورد که شما برای رفع مشکل آن مجبور به پاک کردن تمام اطلاعات دستگاه کنید.
برای اینکه اطلاعات خود را از دست ندهید می‌توانید با روش‌های مختلف پشتیبان‌گیری اطلاعات خود را محفوظ کنید.


● نصب فایل روت با نرم افزار اودین

شما در این مرحله نیاز دارید تا برای روت كردن گوشي سامسونگ j5 مراحل فلش کردن را پیاده سازی کنید اما به جای استفاده از فایل فلش از فایل روت کمک بگیرید.
روش کار بسیار ساده است و فقط کافی است تا گوشی j5 در حالت دانلود مود قرار بگیرد و سپس با کابل به لپ تاپ متصل شود.
مرحله بعدی نیز قرار دادن تک فایل روت در قسمت ap نرم‌افزار اودین است.
حال باید بر روی استارت کلیک کنید تا مراحل روت كردن گوشي سامسونگ j5 آغاز شود.

در مرحله پایانی نیز بررسی کنید که برنامه super به لیست برنامه های داخل گوشی شما اضافه شده است یا خیر.
مشاهده برنامه به این معنی است که روت كردن گوشي سامسونگ j5 به درستی انجام شده است.

کلام آخر

در این آموزش سعی شد تا روت كردن گوشي سامسونگ j5 را با راحت ترین و قابل اعتماد ترین روش ممکن به شما معرفی کنیم. در نظر داشته باشید که این روش برای روت كردن گوشي سامسونگ j5 prime و حتی خیلی دیگر از مدل ها نیز قابل انجام است و فقط در نوع فایل فلش روت تفاوت وجود دارد.
اگر علاقه مند به مباحث نرم افزاری مخصوصاً تعمیرات تخصصی نرم افزار موبایل هستید، می‌توانید با تهیه دوره آموزش تخصصی نرم افزار موبایل مجتمع آموزشی پل، بسته های آموزشی را تهیه کنید و به عنوان فردی حرفه ای در این حوزه قدم بگذارید.
در صورت وجود هرگونه سؤال یا پیشنهادی می‌توانید در قسمت نظرات برای ما بنویسید و یا این که با مشاوران ما جهت تهیه نحوه تهیه آموزش تخصصی نرم افزار موبایل در ارتباط باشید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی