×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

علت کم و زیاد شدن خودکار صدای گوشی شیائومی و روش های حل آن

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد این است که دکمه های کاهش و افزایش صدا در گوشی شما به درستی عمل نمی‌کند و یا اینکه به صورت ناخودآگاه باعث افزایش یا کاهش صدای گوشی می‌شود.
این مشکل در گوشی‌های شیائومی می‌تواند یک مشکل رایج باشد و حتی در بعضی موارد ,دیده شده که باعث خاموش و روشن و یا فکتوری ریست شدن به صورت غیر ارادی شده است.
باید این موضوع را در نظر داشت که علت کم شدن خودکار صدای گوشی شیائومی به صورت ناخودآگاه امری طبیعی نیست و عوامل زیادی ممکن است داشته باشد اما همین قدر بدانید که علت زیاد شدن خودکار صدای گوشی شیائومی در موارد سخت‌افزاری،و در دیگر موارد می‌تواند یک مشکل نرم‌افزاری باشد.
در اینجا ما قصد داریم تا موارد مربوط به علت کم و زیاد شدن خودکار صدای گوشی شیائومی را به صورت کامل بررسی کنیم تا حتی به عنوان یک کاربر عادی نیز از مشکل خود آگاه باشید و بتوانید آن را برطرف کنید.
باید دانست که جهت تشخیص دلیل کم و زیاد شدن صدای گوشی شیائومی بهترین راه مراجعه به تعمیرکار موبایل است تا با دانش خود به سرعت مشکل مربوط را برطرف کند اما بعضی از آموزش های این مقاله برای کاربران عادی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.


علت کم و زیاد شدن خودکار صدای گوشی شیائومی

مشکلات نرم افزاری

از موارد نرم‌افزاری که علت زیاد شدن خودکار صدای گوشی شیائومی می‌شود , مشکلات مربوط به آپدیت‌ها میتواند باشد.
ممکن است دستگاهی که شما استفاده می‌کنید تا به حال هیچ آپدیتی را دریافت نکرده باشد و یا اینکه شما به عنوان مصرف کننده ،هیچ زمانی اقدام به بروز رسانی سیستم خود نکرده‌ باشید.
هر دوی این دلایل عامل اصلی مشکلات نرم‌افزاری گوشی و در نتیجه علت کم و زیاد شدن خودکار صدای گوشی شیائومی می‌باشد.
البته در خیلی موارد ممکن است یک هنگی لحظه‌ای باشد و صرفاً شما با راه‌اندازی مجدد ,مشکل را برطرف کنید اما عوامل مربوط به این موضوع را در ادامه این مقاله به صورت دقیق ترمورد بررسی قرار داده ایم.

اگر فکر می کنید که نیاز دارید تا به صورت فوق حرفه‌ای تعمیرات نرم افزاری موبایل را آموزش ببینید، بهتر است در دوره آموزش تعمیرات نرم افزاری موبایل پل گیلان شرکت کنید تا بتوانید مشکلات ریز و درشت نرم افزاری گوشی های خود و اطرافیان خود را برطرف کنید و همینطور درآمد بالایی از این بخش تعمیرات کسب نمایید.

مشکلات سخت افزاری

موارد مربوط به مشکلات نرم‌افزاری که دلیل کم و زیاد شدن صدای گوشی شیائومی می‌باشد به مراتب مشخص‌تر است و عموماً به خود کلید مربوطه بر میگردد.
البته منظور از کلید می‌تواند بخش کلید قرار گرفته در داخل فریم دستگاه , فلت کلیدهای ولوم بالا و پایین ,محل اتصال فلت و در نهایت مین بورد گوشی باشد.
در ادامه، ما دقیق تر این بخش را مورد بررسی قرار میدهیم.

یکی از مشکلات رایج در گوشی های شیائومی کم و زیاد شدن خودکار صدای آن است. در این مقاله مفصل در این مورد بحث شده است اما اگر می خواهید تعمیرات موبایل را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید و خودتان بتوانید از پس مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری آن‌ها بر بیایید می توانید در دوره آموزش تعمیرات موبایل در کارگاه‌های بسیار مجهز مجتمع پل در شهر زیبای رشت شرکت نمایید.

روش های رفع مشکل صدای گوشی شیائومی از طریق نرم افزار
مرحله اول: بررسی از طریق تست سیستمی

در اولین روش رفع مشکل گوشی‌های شیائومی پیشنهاد می‌شود که به بخش تنظیمات گوشی مراجعه کنید و با وارد شدن به بخش about phone و سپس با وارد شده به بخش detailed info and specs ,بر روی عبارت kernel version چند بار کلیک می کنید تا بخش تست گوشی اجرا شود.
این بخش به شما اجازه تست های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری را می دهد. البته باید اشاره کرد که شما از روشی دیگر نیز میتوانید به این صفحه تست دسترسی داشته باشید. برای این روش باید کد دستوری *#*#6484#*#*  را در بخش تماس وارد کنید تا صفحه تست ظاهر شود.
حال اگر به دنبال عبارت key  در داخل بخش تست بروید ,میبینید که می‌توان بخش کلید را به راحتی از اینجا مورد بررسی قرار داد.
اگر عملکرد نادرستی را از این بخش مشاهده کردید به راحتی می‌توانید از خرابی کلید آگاه شوید.


 



مرحله دوم: فورس ری استارت
یکی دیگر از روش‌ها فورس ری استارت یا راه‌اندازی مجدد دستگاه به صورت توقف اجباری است.
برای این کار کافیست که دکمه‌های ولوم پایین و پاور را در حالت روشن گوشی ,همزمان برای چندین ثانیه نگه دارید تا دستگاه به خاموشی برود البته باید بدانید که زمان بالا آمدن گوشی مقداری بیشتر طول می‌کشد.
این عمل باعث می‌شود تا مشکلات احتمالی نرم‌افزاری در این بخش رفع شود.

مرحله سوم: بردن گوشی به حالت سیف مود
بردن گوشی به حالت سیف مود نیز یکی دیگر از روش‌های رفع مشکل است زیرا زمانی که گوشی در حالت سیف مود قرار گیرد ,برنامه ‌هایی که شما نصب کردید در حالت غیر فعال می‌ماند و فقط برنامه‌های سیستمی کار می‌کنند.
این یعنی اگر برنامه‌ای که توسط کاربر نصب شده ,عامل این اتفاق باشد به راحتی قابل تشخیص است.

مرحله چهارم: فکتوری ریست

 

اما آخرین مرحله برای رفع مشکل از طریق روش نرم‌افزاری ,فکتوری ریست دستگاه است که ما آن را بازنشانی به تنظیمات کارخانه نیز می‌شناسیم.
با این کار طبیعتاً تمام برنامه‌ها و فایل‌هایی که شما بر روی دستگاه گذاشته اید پاک می‌شود و گوشی به حالت کارخانه خود برمی‌گردد.
با اینکه این روش برای این مدل از مشکل مرسوم نیست اما طبیعتاً بعد از فکتوری ریست از سلامت یا عدم سلامت کلیدها مطمئن خواهید شد.

روش های رفع مشکل صدای گوشی شیائومی از طریق سخت افزار

زمانی که علت کم و زیاد شدن خودکار صدای گوشی شیائومی از روش‌های نرم‌افزاری شناسایی و حل نشد ,باید سراغ بخش سخت‌افزاری آن رفت.
طبیعتاً نگاه ظاهری و بررسی فیزیکی کلید ,اولین کار ممکن است. خیلی دستگاه‌ها به دلیل آسیب‌هایی که به فریم و کلیدهای آن وارد می‌شود ,عملکرد صحیح خود را از دست می‌دهند یا اینکه ممکن است کلید در فریم به درستی حرکت نکند که با  فشردن آن کاملاً قابل تشخیص است.
در دیگر موارد به دلیل ترکیبی بودن ولوم‌ها وکلید پاور در بعضی مدل‌ها ،اگر در عملکرد کلید پاور نیز شکی وجود داشته باشد ,احتمال خرابی ولوم‌ها نیز بسیار زیاد است.

مرحله دوم: بررسی فلت کلید ولوم

زمانی که با بررسی ظاهری و تست‌هایی که می‌توانید انجام دهید به نتیجه نرسیدید به سراغ خود فلت کلید پاور بروید.
باید این نکته را خاطرنشان کرد که در بعضی مدل‌ها ,کلیدها بر روی برد لحیم شده‌اند که در این صورت باید همانطور که بر روی برد قرار دارند ،تست انجام شود و شما می‌توانید به راحتی پایه‌های طرفین کلید را تست کنید. این روش برای مدل‌هایی که فلتی هستند نیز کاربرد دارد.
در این مرحله حتماً به یک مولتی متر برای این کار نیاز دارید تا پراب های آن در دو طرف کلیدها قرار گیرند و صدای شنیده شده را چک کنید.
اگر کلید قبل از فشار داده شدن همراه با صدا باشد یعنی کلید خراب است.
کلید سالم در حالت فشرده نشدن جریانی را از خود عبور نمی‌دهد و زمانی که آن را فشار می‌دهید مسیر باز شده و جریان از آن عبور می‌کند که در نتیجه صدای بوق را می‌شنوید.

مرحله سوم: بررسی محل اتصال روی برد و مسیریابی
در نهایت با بررسی کامل کلیدها ,تنها تستی که باقی می ماند بررسی برد و مدار است. در این مرحله باید با نقشه خوانی آشنا باشید وگرنه به مشکل برمی‌خورید.
پیشنهاد می‌شود که این گونه تعمیرات  به تعمیرکاران با تجربه سپرده شود تا در صورت نیاز بر روی قطعات برد و مدار دستگاه کار کنند و علت کم و زیاد شدن صدای گوشی شیائومی را با تجربیات خود برطرف کنند.

کلام آخر

در این مقاله ما موارد مختلف مربوط به علت کم و زیاد شدن خودکار صدای گوشی شیائومی را مورد بررسی قرار دادیم. اگر قصد یادگیری تخصصی تعمیرات موبایل را دارید، مجتمع آموزشی پل دوره‌ای طراحی کرده است که بدون نیاز به حضور در کارگاه‌ها و با صرفه جویی در وقت و هزینه شما می توانید در این دوره شرکت کنید. اگر تمایل دارید به صفحه آموزش آنلاین تعمیرات موبایل بروید و دوره را خریداری نمایید. این دوره با دوربین های فوق حرفه ای و از زوایای مختلف فیلم برداری شده است و تجربه‌ای مانند حضور در کارگاه‌های مجهز برای شما می سازد.
شما نیز در قسمت نظرات ،از تجربیات خود به ما بگویید تا ما در آموزش‌های بعدی با نکات هرچه بیشتر در خدمت شما باشیم. 

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی