×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت داغ‌شدن گوشی سامسونگ + ترفندهای حل مشکل

علت داغ‌شدن گوشی سامسونگ + ترفندهای حل مشکل

داغ‌شدن گوشی سامسونگ از مشکلات رایجی است که در انواع مدل‌های مختلف آن دیده می‌شود. این مشکل به شکل‌های مختلف در گوشی‌ها ظاهر می‌شود و شما می‌توانید آنها را در زمان کار با گوشی و یا اجرای یک بازی و یا برنامه نه چندان سنگین مشاهده کنید. 
البته باید بدانید که دمای گوشی تا حدی قابل قبول است اما اگر از میزان طبیعی آن افزایش پیدا کند می‌تواند یک مشکل بزرگ به حساب بیاید.
اگر بخواهیم علت داغ شدن گوشی سامسونگ را مورد بررسی قرار دهیم باید اول از همه مشکلات احتمالی که ممکن است برای دستگاه سامسونگ شما به وجود بیاید را بیان کنیم.
زمانی که دمای گوشی شما افزایش پیدا می‌کند بخش‌های مختلفی ممکن است دچار مشکل شوند؛ مانند باتری دستگاه، قطعات بر روی برد؛ مانند قطعات smd و مخصوصاً آسی‌ها.
در نظر داشته باشید که علت داغ شدن گوشی سامسونگ در برخی از مشکلات ,عامل افزایش دمای گوشی سامسونگ می‌شود بعضی مواقع می‌تواند یک مشکل جزئی مانند هنگی را به وجود بیاورد و در بعضی زمان‌ها مشکل بسیار سنگین و خطرناک‌تر است که باعث آسیب به گوشی سامسونگ شما می‌شود.

بررسی عملکرد مناسب دما در یک گوشی

برای اینکه اقدام به بررسی انواع مشکلات مربوط به علت داغ شدن گوشی سامسونگ کنیم باید قبل از آن عملکرد دما در یک گوشی سالم را به‌صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم.
برای این کار در نظر می‌گیریم که یک گوشی تا چه میزان دما ایجاد می‌کند و تا چه مقدار از دما ممکن است به گوشی آسیب وارد کند.
دمایی که کارشناسان برای یک گوشی در نظر گرفته‌اند در حالت عادی و معمولی چیزی حدود حداکثر ۳۰ درجه سانتیگراد است و زمانی که با دستگاه کارهای روزمره را انجام می‌دهید و یا از برنامه‌ها و بازی‌ها استفاده می‌کنید این دما تا ۴۰ درجه سانتیگراد نیز افزایش پیدا می‌کند.
در سنگین‌ترین نوع استفاده ممکن، نباید بیشتر از میزان دمای گفته شده در بخش قبلی تولید شود که در غیر این صورت علت داغ شدن گوشی سامسونگ است؛ چون احتمال واردشدن آسیب به باتری و قطعات گوشی است.
پس اگر دستگاه شما دمایی بیشتر از این چهارچوب را که ما بیان کردیم تجربه کرد پس مشکلی در نحوه عملکرد گوشی وجود دارد و این موضوع به نرم‌افزار و حتی سخت‌افزار آن نیز مربوط می‌شود.
در نظر داشته باشید که دمای باتری در بعضی از گوشی‌ها با نرم‌افزارها و یا کد تست قابل تشخیص و نمایش است اما در اکثریت آنها ممکن است به نتیجه نرسید.
پیشنهاد می‌شود که زمانی اگر احساس دمایی زیاد باتری را بر روی گوشی خود احساس کردید اولین کار خاموش‌کردن دستگاه است که اگر یک اتفاق لحظه‌ای باشد، با این کار رفع خواهد شد؛ اما در غیر این صورت باید به سراغ روش‌های رفع مشکل برویم.

روش‌های نرم‌افزاری رفع مشکل داغ‌شدن گوشی

یکی از مواردی که برای گوشی‌های با دمای بالا ممکن است پیش بیاید این است که بعد از آپدیت شدن دستگاه دمای باتری به‌سرعت افزایش پیدا می‌کند و با یک برنامه معمولی و یا اجرای یک فایل عادی گوشی دمای بالایی را تجربه می‌کند.
حتی پیش‌آمده که بعضی گوشی‌ها به دلیل آپدیت نشدن طولانی‌مدت نیز دچار همین مشکل می‌شوند پس فایل‌های سیستمی بر روی دمای گوشی تأثیرات زیادی می‌گذارد و حال به بررسی روش‌های رفع این مشکل می‌پردازیم.

روش اول:

در اولین مرحله پیشنهاد می‌شود که در صورت وجود آپدیت در تنظیمات گوشی، سریعاً اقدام کنید؛ چون با این کار سیستم شما را از باگ‌های احتمالی برطرف می‌کند، در این صورت دستگاه شما از مشکلات مرسوم رفع می‌شود.
این کار توسط کاربر عادی قابل‌انجام است و به دلیل اینکه در بین مردم آپدیت نکردن گوشی به دلایل مختلف رایج شده، این دلیل را باید اولین عامل دمای گوشی در نظر گرفت.
این مشکل میتواند علت داغ شدن گوشی سامسونگ a32 باشد و با آپدیت کردن سیستم احتمال رفع مشکل دستگاه وجود دارد.
 

روش دوم:

 


در اکثریت گوشی‌ها در صورت آپدیت بودن دستگاه به شما اجازه آپدیت جدیدی داده نمی‌شود؛ اما باید بدانید که در این صورت به سراغ برنامه های سیستمی بروید و آنها را بروز رسانی کنید.
این کار باعث میشود تا برنامه های سیستمی نیز رفع مشکل شود و روی عملکرد بهتر رام تاثیر مثبت بگذارد.
این فایل آپدیت‌ها جهت مشکلات رایجی که ممکن است بر روی گوشی وجود داشته باشد قرار گرفته است و کسانی که دستگاهشان دچار مشکلی شده می‌توانند به‌راحتی با این گزینه اقدام به رفع مشکل کنند.
علت داغ شدن گوشی سامسونگ a12در بعضی زمان با این روش ذکر شده قابل حل است و شما میتوانید از این طریق مشکل دستگاه را حل کنید.

 

روش‌های سخت‌افزاری رفع داغ شدن گوشی

یکی از مواردی که باید در بحث علت داغ كردن گوشي سامسونگ در نظر داشت این است که ممکن است قطعات موجود در یک گوشی به درستی عمل نکنند و یا اینکه ساختار ضعیفی داشته باشند که ما در اینجا دو روش از روشهای سخت‌افزاری را برای رفع مشکل سخت‌افزاری را بررسی می‌کنیم و البته باید بدانید که علت داغ شدن گوشی سامسونگ a53 و مخصوصا علت داغ شدن گوشی سامسونگ a54 نیز یقمیتواند باشد.

روش اول:

علت داغ شدن گوشی سامسونگ هنگام شارژ را حتما در مرحله اول بررسی کنید که پردازنده گوشی شما از چه نوعی است. دانستن نوع پردازنده در زمان خرید می‌تواند در بحث میزان دمایی که تولید می‌کنند مؤثر باشد.
پردازنده‌هایی از قبیل اگزینوس و مدیاتک به‌مراتب نسبت به پردازنده‌های کوالکام دمای بیشتری تولید می‌کنند ما پردازنده‌های مدیاتک برای گوشی‌های میان و پایین رده مورداستفاده قرار می‌گیرند و پردازنده‌های اگزینوس که فقط برای سامسونگ‌ها ارائه می‌شوند عموماً بعد از مدتی سریع‌تر افزایش دما را تجربه می‌کند که نیازمند ریست یا فلش‌کردن دستگاه می‌شوید.
به همین دلیل اگر با گوشی استفاده‌های زیادی می‌کنید به دنبال یک دستگاه بالارده باشید که ترجیحاً از پردازنده کوالکام استفاده می‌کند تا در زمان کارهای سبک و حتی سنگین شما را دچار مشکل نکند.
در برخی گوشی ها علت داغ شدن گوشی سامسونگ a50 با همین روش قابل حل است و البته علت داغ شدن گوشی سامسونگ a51  را در بخش بعدی مورد بررسی قرار دادیم.

روش دوم:

حال اگر از نظر مدل و نوع گوشی به اطمینان رسیدید؛ اما هنوز مشکل دما را تجربه می‌کنید مطمئن باشید که یکی از بخش‌های تأثیرگذار در دمای گوشی باتری دستگاه است که میتواند علت داغ شدن باتری گوشی سامسونگ شما باشد.
باتری دستگاه به دلیل استفاده‌های نادرستی که از آن می‌شود و یا خرابی‌هایی که به‌مرورزمان برای آن به وجود می‌آید دچار مشکل افزایش دما می‌شود و حتی در بعضی موارد این نوع خرابی به بادکردن باتری نیز ختم می‌شود.
باید در نظر داشته باشید که در صورت هرگونه مشکل از ناحیه باتری و یا احساس دما در آن بخش اقدام به بررسی و در نهایت تعویض آن کنید که طبیعتاً این کار نیازمند مراجعه به تعمیرکار تعمیرات موبایل است.

کلام آخر

در اینجا ما روش‌های رایج مشکل داغ‌شدن گوشی سامسونگ را مورد بررسی قرار دادیم که حتی علت داغ شدن گوشی s21 ultra  نیز میتواند باشد.
البته باید دانست که در صورت حل‌نشدن مشکلات در حالت نرم‌افزاری مراحل رفع مشکل توسط نرم‌افزارها فلش‌کردن گوشی قابل‌انجام است و همین‌طور در مشکلات سخت‌افزار نیز به سخت‌افزار کار موبایل مراجعه کنید که عملیات مرسوم، بررسی مدارات و قطعات بر روی برد است.

مجتمع آموزشی پل مرجع آموزش های تخصصی اشتغال محور در ایران می‌باشد. شما می توانید با شرکت در دوره حضوری آموزش تعمیرات موبایل و با استفاده از کارگاه‌های مجهز، صفرتا صد تعمیرات انواع تلفن های همراه را بیاموزید و وارد بازار کار حرفه‌ای شوید.
اگر زمان کافی برای شرکت در دوره حضوری را ندارید می‌توانید دوره آموزش آنلاین تعمیرات موبایل را تهیه کنید و از جدیدترین آپدیت‌های این دوره برخوردار شوید. مجتمع آموزشی پل همراه شماست تا بتوانید بهترین تکنیسین در حوزه های مختلف شوید.

حتماً نظراتتان را برای ما در قسمت کامنت‌ها بنویسید از سایر آموزش‌های ما نیز دیدن کنید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی