×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

دلایل موجود برای داغ شدن انواع گوشی ها و روش حل آن ها

دلایل موجود برای داغ شدن انواع گوشی ها و روش حل آن ها


شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که در زمان کار با گوشی خود دمای زیادی را در آن مشاهده می‌کنید و مخصوصاً این اتفاق زمان‌هایی بیشتر دیده می‌شود که مشغول بازی‌کردن و یا گشت‌وگذار در فضای مجازی هستید.
یکی از مشکلاتی که ممکن است در گوشی‌ها به وجود بیاید داغ شدن گوشی است و ما قصد داریم تا در این مقاله علت داغ شدن گوشی موبایل را مورد بررسی قرار دهیم.
باید بدانید که داغ شدن یک گوشی می‌تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد؛ اما عموماً افزایش دما را در چند بخش اصلی مشاهده می‌کنیم.
این بخش‌ها شامل باتری صفحه نمایش و آی‌سی‌های مهم روی برد می‌شوند که البته کاربر این دما را بیشتر روی باتری گوشی خود مشاهده می‌کند؛ چون بیشترین میزان دما در آن بخش مشخص می‌شود.
باتری‌ها عموماً یک سقف دمای حدودی دارند و نباید فراتر از ۳۵ درجه سانتیگراد بروند؛ زیرا در این زمان باتری رو به آسیب دیدن است و باید اقدام به خنک کردن دستگاه خود کنید.البته لازم نیست که کار خاصی انجام دهید و فقط اگر از دستگاه خود استفاده نکنید می‌تواند کافی باشد.
اما بعضی وقت‌ها فقط از گوشی استفاده نکردن برای جلوگیری از داغ شدن گوشی کافی نیست و باید به دنبال دلیل این افزایش دما گشت.
در ادامه سعی داریم تا علت داغ شدن بیش از حد گوشی با دلایل مختلف را مورد بررسی قرار دهیم تا بدانید که دلیل داغ شدن گوشی چیست و چگونه می‌توان آن را رفع مشکل کرد.


علت داغ شدن گوشی هنگام استفاده از اینترنت

یکی از دلایل بسیار مهمی که علت داغ شدن گوشی می‌شود استفاده نادرست از اینترنت است که می‌تواند باعث این مشکل شود. در زمان استفاده از اینترنت زمان مشخصی را در نظر بگیرید؛ چون در مدت زمان زیاد بخش شبکه گوشی شما بیشترین مصرف را از باتری دارد و همان قطعات نیز ممکن است دچار خرابی شوند.
از دیگر مواردی که علت داغ کردن گوشی است استفاده از اینترنت خود گوشی بجای وای‌فای است؛ زیرا در این زمان گوشی شما نقش مودم را بازی کرده و بیشترین میزان مصرف را خواهد داشت که از اصلی ترین علت داغ شدن گوشی است.
در زمان بازی‌های آنلاین نیز این بخش از گوشی می‌تواند مصرف زیادی از باتری داشته باشد که از اصلی ترین علت داغ شدن گوشی می باشد.

علت داغ شدن گوشی هنگام شارژ

زمانی که گوشی شما در حال شارژ می باشد به هیچ عنوان نباید از آن استفاده شود؛ زیرا این موضوع یکی از اصلی ترین موارد علت داغ شدن گوشی موقع شارژ می باشد و باید در زمان شارژ گوشی به حال خود و یا خاموش باشد.
مورد بعدی این است که حتماً گوشی را در مدل زمان زیاد در حالت شارژ قرار ندهید؛ چون این کار باعث کاهش عمر باتری و در نتیجه علت داغ شدن گوشی در شارژ می شود.
در نهایت علت داغ شدن گوشی می‌تواند استفاده از یک شارژر نامناسب باشد که هم باعث کاهش عمر باتری و هم خرابی در بخش شارژ شود.

علت داغ شدن صفحه گوشی

بعضی از مواردی که ممکن است بخشی از گرمای گوشی را به شما نشان دهد بخش صفحه نمایش آن است که به دلیل ضعف کیفیت یا عدم کارکرد درست، اصلی ترین علت داغ شدن بالای گوشی می باشد.
اما اگر می‌خواهید بدانید که علت داغ شدن گوشی چیست و صفحه نمایش چرا داغ می‌کند، باید بگوییم که در زمان تعویض یک صفحه نمایش، پیشنهاد اصلی ما صفحه اورجینال است که چنین مشکلی برای شما پیش نیاورد.
در بعضی موارد نیز پیش آمده که صفحه اورجینال بوده؛ اما با هم همین مشکل پابرجاست اما سؤال اینجاست که علت داغ شدن گوشی چیست ؟
در این زمان باید گفت که اگر گوشی شما دچار رطوبت نیز بشود به همین شک خود را نشان می دهد و گرمایی غیر طبیعی در آن مشاهده می کنید.

علت داغ شدن باتری گوشی

اگر در قسمت پشتی گوشی خود گرمای زیاد و غیر طبیعی را احساس کردید پس بی شک باتری آن با گرمای زیادی مواجه شده است.
این گرما به دلیل خرابی باتری که عامل اصلی مصرف زیاد از آن است و حتی ممکن است با باد کردن باتری مواجه شوید. از دیگر اتفاقات احتمالی زمانی است که باتری خود را با یک باتری جدید اما غیر اورجینال تعویض کرده اید که در کنار بد شارژ شدن، احتمال داغ شدن آن نیز وجود دارد.

کلام آخر 

در این مقاله سعی شده تا علت داغ شدن گوشی را مورد بررسی قرار دهیم و موارد رایج در این مشکل را به شما معرفی کنیم. حتماً نظرات و سؤالاتتان را با ما به اشتراک بگذارید تا ما نیز شما را جهت رفع مشکل راهنمایی کنیم.
در ادامه باید گفت که در صورت تمایل به یادگیری کامل مباحث تعمیراتی از قبیل تعمیرات سخت افزار و نرم افزار تلفن های همراه و تبلت, آموزشگاه پل دور های بسیار حرفه ای و تخصصی را در اختیار دوست داران و همکاران عزیز قرار داده که به صورت حضوری و یا غیر حضوری میتوانید به این مجموعه دسترسی داشته باشید.

 

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی