×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

علت خاموش شدن گوشی شیائومی و رفع مشکل آن

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که گوشی شیائومی شما دچار خاموشی شده و روشن نمی‌شود. حتی هیچ علائمی از روشن شدن در آن وجود ندارد.
موارد مختلفی می‌توانند عامل اصلی این اتفاق باشند که بعضی از آنها نرم‌افزاری بوده و بعضی دیگر سخت‌افزاری و ما قصد داریم آنها را به‌صورت کامل بررسی کنیم فقط قبل از هر چیز باید بدانید که بعضی از این موارد توسط کاربر عادی و بعضی دیگر فقط توسط کاربران حرفه‌ای و تعمیرکاران قابل انجام است پس زمانی که به جواب نرسیدید حتماً به سراغ یک تعمیرکار موبایل بروید.
اگر بخواهیم خاموش شدن گوشی شیائومی را بررسی کنیم اول از همه باید از دلایل وجود خاموش شدن گوشی شیائومی در این گوشی بگوییم.
در ادامه ما چند دلیل اصلی برای علت خاموش شدن گوشی شیائومی و روشن نشدن را مورد بررسی قرار دادیم در نهایت روش‌های رفع مشکل آن را بیان کردیم. پس با ما تا پایان این آموزش همراه باشید.

دلیل خاموش شدن گوشی شیائومی

● مشکلات نرم افزاری

همیشه مشکلات مربوط به حافظه از دلایل اصلی مشکلات نرم‌افزاری است. یکی از مشکلات رایجی که می‌توان به گوشی‌های شیائومی اطلاق کرد پر بودن حافظه گوشی یا اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین و پر حجم بر روی دستگاه است که باعث مشکلات گوشی و یا هنگ شدید در شیائومی‌ها می‌شود.
زمانی که از گوشی خود استفاده می‌کنید و قسمت پشتی دستگاه دمای زیادی را می‌بینید و یا اینکه گوشی شما دچار لگ و هنگی شدید می‌شود ,باید بدانید که ممکن است این مشکل به خاموش شدن گوشی شیائومی ختم شود و سریعاً به دنبال رفع این مشکل برای دستگاه خود باشید.
در نظر داشته باشید که در بعضی موارد تنظیمات نادرستی را بر روی گوشی شیائومی خود می‌بینید و بعضی زمان‌ها ممکن است که تنظیماتی به صورت پیش فرض جهت راه‌اندازی مجدد گوشی شیائومی خود داشته باشید که از آن بی‌خبرید.
اگر همیشه در یک زمان مشخص دستگاه شما خاموش و سپس روشن می‌شود احتمال را سمت تنظیمات نادرست دستگاه ببرید.
اگر از نرم‌افزارهای نامعتبر از هر سایت غیر رسمی استفاده می‌کنید، انتظار مشکلات این چنینی را داشته باشید چون این برنامه‌ها خیلی زمان‌ها بر روی سیستم عامل گوشی شیائومی شما می‌تواند تأثیر منفی بگذارد.
البته در نظر داشته باشید که به‌روزرسانی نکردن گوشی نیز از دلایل اصلی مشکل خاموش شدن گوشی شیائومی،هنگ‌های شدید و یا خاموش شدن گوشی شیائومی بعد از آپدیت است.

● مشکلات سخت افزاری

از جمله خرابی‌هایی که ممکن است به سخت‌افزار یک گوشی شیائومی ختم شود و شما با خاموش و روشن شدن دستگاه مواجه شوید ,خراب شدن دکمه پاور گوشی است.
در نظر داشته باشید که این خرابی عموماً به شکل‌های مختلف مانند کم و زیاد شدن ناخواسته صدا و یا خاموش و روشن شدن متعدد دستگاه به شما نمایان می‌شود و خبر از خرابی این بخش می‌دهد.
در کنار کلید پاور مشکلات مربوط به باتری نیز می‌تواند عامل اصلی خاموش شدن گوشی شیائومی شود و طبیعتاً با کم شدن شارژ باتری در مدت زمان کم و علائم این چنینی برای کاربر تجربه می‌شود.
البته در بعضی زمان‌ها حتی با باد کردن خود باتری، خاموشی را برای گوشی خود تجربه می‌کنیم.این را در نظر داشته باشید که خیلی وقت‌ها قطعات مهمی مانند آی‌سی‌ها عامل خاموش شدن گوشی شیائومی شما می‌شود که می‌تواند آی سی شارژ پاور و حتی سی‌پی‌یو دستگاه باشد.
در بعضی شرایط خاص نیز به دلیل آسیبی که به صفحه نمایش وارد شده و تصویر گوشی را به ما نشان نمی‌دهد،احتمال خاموش شدن گوشی شیائومی را در نظر می‌گیریم چون در صورتی که مشکل از صفحه نمایش باشد هیچ تصویری را به ما نشان نمی‌دهد.


رفع مشکل خاموش روشن شدن گوشی شیائومی

●  همیشه گرمای بیش از حد گوشی را مدیریت کنید

در نظر داشته باشید که خیلی زمان‌ها گرمای بیش از حد گوشی باعث خاموشی گوشی شیائومی شما می‌شود پس در زمان شارژ پیشنهاد می‌شود که قاب‌های قطور را از روی گوشی خود بردارید و اینکه برنامه‌های غیر ضروری را غیرفعال بگذارید و در حالت عادی آنها را ببندید.
در زمان شارژ از گوشی استفاده نکنید و در صورت داشتن برنامه‌های غیررسمی و یا به‌اصطلاح ماد شده از منابع ناشناس، حتماً آنها را زیر نظر داشته باشید و در صورت نیاز از گوشی خود پاک کنید.

● فضای گوشی خود را خالی نگه دارید

سعی کنید برنامه‌های نامناسب بلااستفاده و همین‌طور فایل‌های اضافی که ممکن است حافظه گوشی شما را اشغال کند،از گوشی خود پاک کنید.همین‌طور همیشه حافظه کش را مدیریت کنید تا در کمترین میزان خود باشند.
برنامه‌های بسیار زیادی وجود دارند که با یک کلیک فایل‌های بلااستفاده و حافظه کش را برای شما پاک‌سازی خواهند کرد که پیشنهاد اصلی ما برنامه‌های ثابت گوشی است.

● همیشه به‌روزرسانی گوشی شیائومی را انجام دهید

باور اشتباهی که در بین اکثر افراد به وجود آمده این است که با به‌روزرسانی دستگاه, دچار خاموش شدن گوشی شیائومی می‌شوید که در عمل می‌تواند این‌طور نباشد.
گوشی‌های شیائومی به دلیل آپدیت نشدن عموماً دچار مشکلات بزرگ‌تری می‌شوند که یکی از آنها دریافت ارورهای متعدد برنامه‌ها و همین‌طور خاموشی دستگاه است.
حتماً گوشی شیائومی خود را به بالاترین نسخه رسمی خود ارتقا دهید و البته در صورت دریافت آپدیت‌های آلفا و بتا پیشنهاد می‌شود که آنها را نصب نکنید؛ چون در بعضی مواقع به دلیل عدم سازگاری فایل آپدیت با گوشی شما ممکن است مشکلاتی برای دستگاه شما رخ دهد.

● قراردادن گوشی در حالت ایمن

یکی از کارهایی که پیشنهاد می‌شود برای گوشی‌های با مشکل خاموشی یا ری استارت شدن انجام دهید این است که سعی کنید تا گوشی را به حالت ایمن یا سیف مود ببرید.
این کار از خاموش شدن خودکار گوشی شیائومی شما جلوگیری می‌کند.
نکته قابل توجه این است که در صورت بردن گوشی به حالت سیف مود و وجود مشکلات باید به سراغ فلش کردن دستگاه بروید؛ اما در غیر این صورت ممکن است با بازنشانی به تنظیمات کارخانه مشکل خاموش شدن گوشی شیائومی شما رفع مشکل شود.

● گوشی‌ شیائومی را به حالت تنظیمات کارخانه برگردانید و یا فلش کنید

در صورت بررسی گوشی در حالت سیف مود و همین‌طور رفع مشکلات با به‌روزرسانی‌ها و پاک کردن برنامه‌های غیررسمی، نوبت به این است که در مرحله اول با فکتوری ریست یا بازنشانی به تنظیمات کارخانه و در ادامه با فلش کردن گوشی اقدام به رفع مشکل کنید
ازآنجایی‌که گوشی‌های شیائومی به راحتی سایر گوشی‌ها فلش نمی‌شوند شما می‌توانید از نرم‌افزار mi flash pro جهت آپدیت کردن کامل فایل سیستمی دستگاه اقدام کنید.

● بررسی مشکلات مربوط به باتری

در صورت جواب نگرفتن حالات نرم‌افزاری نوبت به بررسی سخت‌افزاری دستگاه می‌رسد که در این مرحله یکی از بخش‌های بسیار مهم باتری است.در اولین مرحله اقدام به تعویض باتری گوشی شیائومی خود کنید و در صورت جواب نگرفتن به احتمال زیاد محل اتصال و یا مدارات باتری بر روی برد دچار مشکل شده‌اند.این نوع شناسایی و رفع مشکل نیازمند تخصص و تجربه زیادی است؛ چون ترکیبی از دانش عیب یابی و مسیریابی بردهای الکترونیکی می‌باشد.

● مراجعه به تعمیرگاه معتبر جهت عیب‌یابی دقیق

در آخرین مرحله و عدم رفع مشکل خاموش شدن گوشی شیائومی باید به سراغ آی‌سی‌های مهم گوشی رفت که از مهم‌ترین آنها آی سی‌پی‌یو است.آی سی سی‌پی‌یو در اکثریت گوشی‌ها قابل تعویض نیست پس فقط می‌توان آن را مجدداً روی برد نصب کرد.
با این کار در صورت عدم وجود اتصال آی سی به برد مشکل رفع می‌شود؛ اما قبل از مشکلات مربوط به آی سی سی‌پی‌یو در نظر داشته باشید که احتمالات مشکلات آی‌سی‌هایی مانند پاور و شارژ نیز وجود دارد.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم تا حالات مختلف نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گوشی شیائومی را مورد بررسی قرار دهیم تا در صورت وجود مشکل خاموش شدن گوشی شیائومی شما از این توضیحات و مراحل رفع مشکل استفاده کنید.
اگر می‌خواهید تمامی موارد نظر شده را با جزئیات بیشتر و به صورت تخصصی فرابگیرید می‌توانید در دوره‌های آموزشی تعمیرات موبایل مجتمع آموزشی پل شرکت کنید. در صورت وجود هرگونه نظر یا پیشنهادی آن را با ما به اشتراک بگذارید تا در آموزش‌های بعدی درباره این موارد بپردازیم.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی