×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت خاموش روشن شدن گوشی شیائومی نوت 9 و روش های حل آن

علت خاموش روشن شدن گوشی شیائومی نوت 9 و روش های حل آن

گوشی های شیائومی به خاطر داشتن قیمت مناسب در بین کاربران ایرانی دارای طرفداران بسیار زیادی می‌باشند؛  اما متأسفانه در بعضی از نسل های این برند نام آشنا مانند مدل نوت 9 چالش های مختلفی از جمله ریستارت شدن پی در پی  وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم علت خاموش روشن شدن گوشی شیائومی نوت 9 را کاملاً بررسی کنیم و روش های حل این مشکل را نیز به شما ارائه دهیم.

اگر علاقه مند به مباحث تعمیرات تخصصی گوشی های شیائومی هستید، می‌توانید با تهیه دوره آموزش تعمیرات موبایل مجتمع آموزشی پل، بسته های آموزشی را تهیه کنید و به عنوان فردی حرفه ای در این حوزه قدم بگذارید.

علت خاموش روشن شدن گوشی شیائومی نوت 9

اما علت خاموش روشن شدن گوشی شیائومی نوت 9 را می‌توان در دلایل مختلفی جستجو کرد از جمله این عوامل می‌توان به مشکلات باتری و یا مدار داخلی آن اشاره کرد و یا همچنین به مشکلات ساختاری قطعات داخلی گوشی را نیز نام برد  در ادامه به این موارد با جزئیات مورد نیاز اشاره خواهیم کرد.

خرابی باتری و علت خاموش روشن شدن گوشی شیائومی نوت 9

یکی از اصلی ترین علت خاموش روشن شدن گوشی شیائومی نوت 9 خود باتری دستگاه می باشد  بر اثر عوامل مختلف و یا گذشت چند سال از عمرباتری ممکن است دستگاه دچار مشکل شده و که یکی از خرابی های  شایعی که به وجود می‌آورد خاموش روشن شدن های متداول دستگاه است .
تنها راهکار موجود در این شرایط تعویض باتری دستگاه می باشد؛ اما تعویض باتری با چه روشی انجام می شود؟ تعویض باتری گوشی های چسبی نیاز به تجربه و تا حدودی تخصص در این زمینه است که با اعمال حرارت مناسب به فضای درب پشت دستگاه و باز کردن درب با تجهیزات مناسب و خارج کردن فریم در انتها شروع به جدا کردن باتری دستگاه می‌کنیم. برای انجام بهتر این کار شما می‌توانید از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.
برای انجام این کار توسط خودتان ما پیشنهاد می‌کنیم که دوره آموزش آنلاین  تعمیرات تلفن همراه آموزشگاه پل را تهیه کنید. در این دوره های آموزشی علاوه بر عیب یابی تخصصی بخش های مختلف تلفن همراه مانند بخش شارژ، صوت و یا بخش های دیگر به تعویض قطعات و اجزا  مختلف مانند بلندگوها،  دوربین ها و یا باتری دستگاه  می پردازیم .

بیشتر بخوانید: خاموش شدن گوشی شیائومی

مشکلات  مربوط به مدار داخلی باتری دستگاه

اما در بعضی از شرایط مدار داخلی باتری دستگاه ممکن است دچار مشکل شده باشد  که این قضیه نیز علت خاموش روشن شدن گوشی شیائومی نوت 9 نیز خواهد بود. برای انجام این کار نیاز به یک فرد باتجربه در این زمینه است.  باید تلفن همراه به صورت کامل باز شده و به باتری دستگاه دسترسی پیدا کنید قسمت مشکی رنگ بالای باتری را برش دهید تا اصلاحاتی در مدار باتری انجام شود.
در این شرایط یک قطعه مقاومت روی مدار باتری قرار گرفته است که می تواند علت خاموش روشن شدن گوشی شیائومی نوت 9 باشد شما می‌توانید شروع به حذف کردن قطعه کنید.زمانی که قطعه را حذف میکنید باید دو سر قطعه روی برد به همدیگر بوسیله قلع متصل شود.

بیشتر بخوانید: حل مشکل خاموشی poco x3 pro

خرابی کلید پاور و خاموش روشن شدن دستگاه 

در بعضی از شرایط خرابی کلید پاور نیز می تواند علت خاموش روشن شدن گوشی شیائومی نوت 9 باشد. در مرحله اول گوشی باید کاملاً باز شود تا به فلت کلید پاور دستگاه دسترسی پیدا کنیم و شروع به تست کردن کلید با دستگاه مولتی متر کنیم .
مولتی متر روی رنج بازر قرار می‌گیرد و پراب های مربوط به آن را به دو سرقطعه کلید متصل می‌کنیم در حالت عادی و زمانی که کلید را فشار نمی‌دهیم صدای بوق دستگاه را نخواهیم شنید و زمانی که کلید فشار داده شود صدای بوق دستگاه باید شنیده شود  این علائم نشان از یک کلید سالم دارد .
در صورت خراب بودن کلید و نداشتن این علائم  شما می‌توانید فلت کلید پاور را تعویض و یا حتی خود کلید پاور روی فلت را با دستگاه هویه تعویض کنید. 
برای تعویض خود کلید شما باید فلت را روی بدنه هویه قرار داده  و بعد با کمک پنس شروع به تعویض کردن قطعه کنید در این شرایطم بهتر است که از یک کلید پاور روی یک فلت بلااستفاده کمک بگیرید و با جدا کردن و نصب آن روی فلت معیوب مشکل را حل کنید.

بیشتر بخوانید: علت خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو m3

مشکلات مربوط به رام و سی پی یو

در بعضی از شرایط مشکلات رام و سی پی یو  نیز ممکن است باعث روشن خاموش شدن دستگاه شود پس علت خاموش روشن شدن گوشی شیائومی نوت 9 را در این موارد نیز می‌توان جستجو کرد. که در این صورت نیاز به بررسی دقیق تر این بخش ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: علت خاموش روشن شدن گوشی شیائومی نوت 8


کلام آخر 

گوشی های شیائومی به خصوص سری نوت این برند  طرفداران بسیار زیادی  دارد؛ اما همان‌طور که اشاره شد یکی از مشکلات این سری به خصوص نوت 9 خاموش و روشن شدن های متوالی دستگاه است  که برای حل این مشکل در این مقاله تعداد زیادی راهکار ارائه شده است. اگر علاقمند هستید تا در این زمینه تعمیرات گوشی های شیائومی متخصص شوید مجتمع پل گیلان برای افراد علاقمند به حوزه تعمیرات گوشی شیائومی دوره آموزشی به صورت حضوری و آنلاین برگزار می کند. شما می توانید به صفحه دوره تعمیرات موبایل که به صورت حضوری برگزار می شود، مراجعه کنید و یا این آموزش را به صورت غیر حضوری در صفحه آموزش آنلاین تعمیرات موبایل دنبال کنید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی