×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت خاموش شدن گوشی شیائومی ردمی 9t + رفع مشکل

علت خاموش شدن گوشی شیائومی ردمی 9t + رفع مشکل

 یکی از موضوعاتی که ممکن است برای هر کاربری دردسرساز باشد خاموش شدن ناگهانی گوشی است و این زمانی که شما به دستگاه نیاز زیادی دارید یا اطلاعات مهمی را در داخل گوشی نگه می‌دارید می‌تواند بسیار دردسرساز باشد.
ما در این مقاله سعی کردیم تا علت خاموش شدن گوشی شیائومی ردمی 9t را مورد بررسی قرار دهیم تا در صورت داشتن این مدل از گوشی بتوانید با روش‌های معرفی شده اقدام به رفع مشکل کنید.
در نظر داشته باشید که علت خاموش شدن گوشی شیائومی ردمی 9t مانند سایر گوشی‌ها می‌تواند دلایل بسیار متفاوتی داشته باشد که برخی از آنها سخت‌افزاری و برخی دیگر نرم‌افزاری‌اند.
در این صورت شما می‌توانید با روش‌های ذکر شده در ادامه مقاله، اصلی ترین علت خاموش شدن گوشی شیائومی ردمی 9t را شناسایی کرده و اقدام به رفع مشکل کنید.

علت خاموش شدن گوشی شیائومی ردمی 9t

خرابی کلید پاور

یکی از خرابی‌های رایج که علت خاموش شدن گوشی شیائومی ردمی 9t را می‌توان به آن نسبت داد، خرابی در کلید پاور گوشی است.
این خرابی در خیلی از مدل‌های میان‌رده و مخصوصاً مدل یاد شده، دیده شده است که به شکل‌های راه‌اندازی مجدد و بی وقفه یا خاموشی دائم و روشن نشدن آن ظاهر می‌شود.
اگر شما همچنین علائمی را در گوشی شیائومی ردمی 9t دیدید، به دنبال بررسی کلید پاور دستگاه باشید.
این خرابی‌ها بعضی زمان‌ها روی ولوم‌های بالا و پایین گوشی نیز تأثیر می‌گذارد، چون کلید پاور با این کلیدهای ولوم، ترکیب هستند.
برای تشخیص این مشکل می‌توانید با استفاده از مولتی‌متر ارتباط بین دوپایه دو طرفه کلید پاور را بررسی کنید که باید در زمان فشار داده شدن کلید، بر روی مولتی متر صدای بوق را داشته باشید و در زمان فشرده نشدن کلید هیچ صدایی از مولتی متر شنیده نشود.
طبیعتاً این روش یک عمل سخت‌افزاری است و قبل مرحله اجرا، نیاز به باز کردن کامل گوشی دارد.
البته در صورتی که هنوز شک و شبهه در عملکرد کلید وجود داشت، با تعویض آن می‌توانید از خرابی یا سلامت کلید قبلی، اطمینان حاصل کنید.
 

مشکل باتری

از دیگر موضوعاتی که می‌تواند علت خاموش شدن گوشی شیائومی ردمی 9t باشد، مشکل باتری است.
مشکل باتری در خاموش شدن گوشی شیائومی ردمی 9t بر روی بخش‌های دیگری مانند سرعت شارژ و تخلیه آن نیز تأثیرگذار است.
حتی ممکن است باعث داغ شدن دستگاه و در نهایت خاموشی کامل گوشی شما شود.
در نظر داشته باشید که اگر قبل از هرگونه اتفاقی مانند خاموشی، مشاهدات دیگری داشتید و علائم شکل‌های دیگر نمایش داده شد، باید حواستان را بیشتر جمع کنید و قبل از اتفاقی مانند خاموشی، اقدام به رفع مشکل کنید.
البته مشکلی مانند خرابی باتری خیلی دردسرساز نیست و صرفاً با تعویض آن، خاموشی دستگاه برطرف خواهد شد.
برای افرادی که تعمیرات در حوزه موبایل انجام می‌دهند، اقداماتی مانند شوک دادن به باتری می‌تواند راهکاری چاره ساز باشد.
برای شوک دادن به باتری عموماً باید ولتاژی بیشتر از ولتاژ حداقلی باتری را به آن تزریق کرد. 
با این کار سلول‌های ازکارافتاده باتری مجدداً توان ذخیره سازی ظرفیت ولتاژ را داشته باشند و این کار برای بعضی از باتری ها تأثیر چندانی ندارد؛ چون باتری آن گوشی ممکن است به صورت کامل معیوب شده و یا حتی تورم داشته باشد.
در این صورت باتری توان شارژشدن را نخواهد داشت و طبیعتاً بهترین عمل تعویض باتری است.


خرابی در صفحه نمایش

بعضی زمان‌ها علت خاموش شدن گوشی شیائومی ردمی 9t به صفحات نمایش این مدل گوشی‌ها برمی‌گردد.
زمانی که گوشی شما بر اثر ضربه یا خرابی‌های سخت‌افزاری عملکردی نداشته باشد و تصویری نشان ندهد، در این صورت شما با یک صفحه سیاه مواجه خواهید شد که برای افراد مبتدی به مانند خاموشی دستگاه است.
در این صورت برای تعمیرکاران حوزه موبایل، باید با استفاده از یک صفحه نمایش شیائومی ردمی 9t اقدام به بررسی بخش تصویر گوشی کرده و سلامت آن مطمئن شوید.
اگر این روش جوابگوی مشکل نبود باید، روش‌های جایگزینی که در این مقاله درباره آنها صحبت کردیم را پیش بگیرید.


مشکلات نرم افزاری

اگر فریز شدن صفحه، هنگی شدید، ویروسی شدن دستگاه و علائم این چنینی را مشاهده کردید، یعنی اینکه علت خاموش شدن گوشی شیائومی ردمی 9t به مشکلات نرم‌افزاری برمی‌گردد و برای رفع آن طبیعتاً در قدم اول فکتوری ریست دستگاه پیشنهاد می‌شود.
بعضی زمان‌ها ریست فکتوری جوابگوی مشکل شما نیست و از آنجایی که شیائومی‌ها به مانند سایر برندها به راحتی قابلیت فلش خوردن را ندارند، پس باید روش‌های آپدیت کردن دستگاه را پیش گرفت.
علت خاموش شدن گوشی شیائومی ردمی 9t در حالت نرم‌افزاری برای برندهای شیائومی می‌تواند کمی دردسرساز باشد و در بعضی زمان‌ها شما نیاز به باکس‌ها و دانگل‌هایی دارید که بتوانند گوشی‌های شیائومی را فلش کنند.
این ابزارها برای متخصصین حوزه نرم‌افزار موبایل طراحی شده که با مبالغی آنها را تهیه کرده و می‌توانند با نصب رام در محیط‌های تعمیراتی، به رفع مشکل خاموشی گوشی شیائومی ردمی 9t بپردازند.

کلام آخر 

در این مقاله سعی شده تا برخی از اصلی‌ترین علت خاموش شدن گوشی شیائومی ردمی 9t را مورد بررسی قرار دهیم و در صورت مواجه شدن با مشکلات مربوط به آن اقدام به رفع عیب کنید.
افرادی که علاقه‌مند به حوزه تخصصی تعمیرات دارند و همین‌طور در بحث تعمیرات نرم‌افزاری موبایل تجربیات کمی دارند، می‌توانند با استفاده از دوره آموزشی تعمیرات نرم‌افزار تخصصی موبایل اقدام به رفع مشکلات مشابه کنند و به عنوان یک متخصص وارد بازار کار شوند.
شما می‌توانید در زمینه کسب اطلاعات بیشتر جهت دسترسی به دوره آموزشی نرم‌افزار تخصصی موبایل، با مشاوران ما در مجتمع آموزشی پل در ارتباط باشید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی