×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت خاموش روشن شدن گوشی شیائومی نوت 8 + برطرف کردن ایراد

علت خاموش روشن شدن گوشی شیائومی نوت 8 + برطرف کردن ایراد


علت خاموش روشن شدن گوشی شیائومی نوت 8 می‌تواند بسیار متفاوت باشد. حتی ممکن است گوشی شما از همه لحاظ مانند شارژ بودن کامل دستگاه، در شرایط مطلوبی قرار داشته باشد؛ اما به دلایلی گوشی به صورت خودکار خاموش و روشن شود.
علت خاموش روشن شدن گوشی شیائومی نوت 8 می‌تواند بسیار متفاوت باشد و شاخه‌های نرم‌افزاری و حتی سخت‌افزاری را در بر بگیرد.
مثلاً در بعضی مواقع علت خاموش روشن شدن گوشی شیائومی نوت 8 فقط به دلیل استفاده بیش از حد از گوشی است که این اتفاق را برای دستگاه به وجود می‌آورد یا در بعضی مواقع به دلیل خرابی در باتری یا ضعیف شدن آن این اتفاق رخ می‌دهد.
یا ممکن است پس از آپدیتی که برای گوشی شما آمده باشد شما مجبور به بررسی علت خاموش روشن شدن گوشی شیائومی نوت 8 کنید.
ما را در ادامه سعی داریم تا دلایل مختلفی که عامل اصلی این اتفاق هستند را مورد بررسی قرار دهیم تا در صورت رخ دادن اتفاقی مشابه، اقدام به رفع مشکل کنید.
پس با ما در ادامه این آموزش همراه باشید‌.

اگر علاقه مند به مباحث تعمیرات تخصصی موبایل هستید، می‌توانید با تهیه دوره آموزش تعمیرات موبایل مجتمع آموزشی پل، بسته های آموزشی را تهیه کنید و به عنوان فردی حرفه ای در این حوزه قدم بگذارید.

مشکلات سخت افزاری

مشکلات سخت افزاری بسیار زیادی علت خاموش روشن شدن گوشی شیائومی نوت 8 می‌باشند که اگر بخواهیم آنها را مورد بررسی قرار دهیم، به موارد بسیار زیادی می‌توان اشاره کرد که در ادامه چند مورد از آنها را که اصلی ترین موارد است مورد بررسی قرار می‌دهیم.

خرابی در باتری:

در خیلی زمان‌ها خرابی باتری و یا استفاده زیاد از آن علت خاموش روشن شدن گوشی شیائومی نوت 8 می‌شود و طبیعتاً رفع مشکل آن بسیار ساده است که با تعویض این قطعه، یعنی باتری به نتیجه می‌رسید.
برای اینکه علت اصلی خرابی گوشی را تشخیص دهیم، می‌توانیم با استفاده از بررسی دمای باتری در زمان عملکرد آن، مطمئن شویم؛ زیرا گوشی‌هایی که مشکل باتری دارند، افزایش دما به راحتی قابل مشاهده است.

خرابی در باتری

 

بیشتر بخوانید: خاموش شدن گوشی شیائومی


در بعضی گوشی‌ها نیز افزایش سایز باتری و به اصطلاح باد کردن باتری بسیار زیاد مشاهده می‌شود، حتی در حدی که ممکن است به فریم یا صفحه نمایش گوشی آسیب وارد کند.

خرابی در کلید پاور:

یکی دیگر از رایج‌ترین خرابی‌هایی که در گوشی‌های شیائومی و حتی سایر گوشی‌ها دیده می‌شود خرابی در کلید پاور است.
در این زمان شما مشکلاتی مانند راه‌اندازی مجدد گوشی و حتی خاموشی را در دستگاه می‌بینید.
برای رفع این مشکل حتی نمی‌توان اقدام به خاموش کردن دستی گوشی کرد؛ چون ممکن است مجدداً سوئیچ و روشن شود.
در بعضی مواقع ممکن است تعداد این خاموش روشن شدن گوشی شیائومی نوت 8 به قدری افزایش پیدا کند که حتی باعث فکتوری ریست شدن گوشی شود.

خرابی در کلید پاور

 

بیشتر بخوانید: حل مشکل خاموشی poco x3 pro

خیلی از گوشی‌ها بخش کلید پاور با ولوم بالا و پایین مشترک هستند که در این صورت با تعویض این بخش از گوشی به راحتی مشکل قابل حل است.

مشکلات نرم افزاری: 

از دیگر مشکلاتی که علت خاموش روشن شدن گوشی شیائومی نوت 8 مشکلات نرم‌افزاری است و طبیعتاً برای شناسایی و رفع این مشکلات به یک سری المان‌ها نیاز دارید.
در نظر داشته باشید که مشکلات نرم‌افزاری عموماً با شکل‌های مختلف خود را نشان می‌دهند و ماندگار نیستند.
یعنی اینکه ممکن است در زمانی این مشکل وجود داشته باشد و پس از مقداری کار کردن با گوشی دیگر آن مشکل را در گوشی نبینید.

دمای بالای گوشی

یکی از اولیه‌ترین و اصلی‌ترین علت خاموش روشن شدن گوشی شیائومی نوت 8 که به مشکل نرم‌افزار برمی‌گردد، افزایش دمای گوشی است که در بخش‌های مختلفی مانند باتری و پردازنده‌ها مشاهده می‌شود.
در نظر داشته باشید که پس از مدتی کار با گوشی، به دلیل نصب تعداد زیادی برنامه و فعال بودن بی‌رویه آنها، گوشی شما تحت فعالیت بسیار قرار می‌گیرد که باعث افزایش دما می‌شود.

بیشتر بخوانید: علت خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو m3

دمای بالای گوشی



برای این کار پیشنهاد می‌شود که پس از مدتی کار با گوشی، و مشاهده عملکرد غیرطبیعی مانند افزایش دما، به سراغ ریست فکتوری دستگاه خود بروید زیرا با این کار گوشی از نظر نرم‌افزاری نو شده و شما نیز علت خاموش روشن شدن گوشی شیائومی نوت 8 را شناسایی و رفع مشکل کرده‌اید.

هنگی شدید

یکی از اصلی‌ترین علت خاموش روشن شدن گوشی شیائومی نوت 8 مشکلات نرم‌افزاری است که با هنگی شدید دستگاه خود را نمایان می‌کند.
طبیعتاً این هنگی‌ها به سخت‌افزار نیز مرتبط می‌شود؛ اما در اکثر اوقات به دلیل تعداد بالای برنامه و پردازش‌های بیش از حد، این اتفاق رخ خواهد داد.
طبیعتاً برای شناسایی علت خاموش روشن شدن گوشی شیائومی نوت 8 و رفع مشکل آن، بهترین کار فلش کردن رام دستگاه است.
با این کار سیستم عامل شما کاملاً نو شده و تمام پارتیشن‌های هارد از نو پروگرام می‌شود.

بیشتر بخوانید: علت خاموش شدن گوشی شیائومی ردمی 9t

کلام آخر

ما در این مقاله سعی داشتیم تا علت خاموش روشن شدن گوشی شیائومی نوت 8 را مورد بررسی قرار دهیم و روش‌های رایج برای مشکلات این گوشی را به شما آموزش دهیم.
در نظر داشته باشید که دلایل بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که علت خاموش روشن شدن گوشی شیائومی نوت 8 می‌باشند؛ اما این موارد از رایج‌ترین‌ها هستند.
در صورت داشتن هرگونه سؤال یا وجود ابهامی، می‌توانید آن را در قسمت نظرات برای ما بنویسید.
اگر به رفع مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در حوزه تعمیرات موبایل علاقه‌مند هستید، مجتمع پل گیلان دوره آموزشی به صورت حضوری و آنلاین برگزار می کند. شما می توانید به صفحه آموزش تعمیرات گوشی که به صورت حضوری برگزار می شود، مراجعه کنید و یا این آموزش را به صورت غیر حضوری در صفحه آموزش آنلاین تعمیرات موبایل دنبال کنید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی