×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

بررسی انواع پیچ گوشتی تعمیرات موبایل و کاربرد هرکدام

یکی از اصلی‌ترین ابزارآلات یک تعمیرکار پیچ گوشتی‌ها می‌باشد اولین قدم برای تعمیر یک تلفن همراه باز کردن آن و دسترسی به متعلقات آن است پس باید نسبت به انواع پیچ گوشتی ‌تعمیرات موبایل و نحوه عملکرد آنها آگاهی بیشتری پیدا کنیم به طور مثال برای گوشی‌های اندرویدی  یک مدل پیچ داخل گوشی بکار برده شده؛ اما برای گوشی‌های آیفونی از انواع پیچ‌ها برای بستن گوشی استفاده شده است ما در ادامه این مقاله به معرفی انواع پیچ گوشتی تعمیرات موبایل و کاربردهای آنها پرداخته و اینکه برای گوشی‌های اندرویدی و آیفونی از چه مدل پیچ گوشتی استفاده می‌شود.

مدل‌های مختلف پیچ گوشتی تعمیرات موبایل

به صورت کلی انواع پیچ گوشتی تعمیرات موبایل برای گوشی های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد پیچ گوشتی‌های تعمیرات تلفن همراه را می‌توان به سه دسته تقسیم بندی کرد پیچ گوشتی شارژی یا برقی، ست پیچ گوشتی تعمیرات موبایل و پیچ گوشتی حرفه‌ای یا تکی.

 

پیچ گوشتی شارژی و یا برقی

انواع پیچ گوشتی تعمیرات موبایل شامل پیچ گوشتی شارژی و یا برقی نیز می شود، این مدل پیچ گوشتی کار را برای باز کردن پیچ‌ها راحت‌تر می‌کند و تعمیرکار انرژی کمتری را برای باز کردن پیچ‌ها صرف می‌کند این مدل پیچ گوشتی‌ها کمتر مورد استفاده تعمیرکاران قرار می‌گیرد؛ اما تأثیر بسیار زیادی بر روی سرعت کار تعمیرکار دارد به طور مثال بعضی از تبلت‌ها دارای پیچ‌های بسیار زیادی می‌باشد که در این شرایط نیاز است که کار با سرعت بالاتری انجام دهید تا درنهایت  به برد دسترسی پیدا کنید پیچ گوشتی شارژِ می‌تواند کار را راحت‌تر کند.

ست پیچ گوشتی تعمیرات موبایل

یکی دیگر از انواع پیچ گوشتی تعمیرات موبایل ست کامل آن است این مدل به خاطر کامل بودن پکیج مورد استقبال اکثریت تعمیرکاران قرار گرفته؛ اما داخل یک ست پیچ گوشتی تعمیرات موبایل چه مدل پیچ‌ گوشتی‌هایی وجود دارد.
مدل سه سو و چهارسو جزو پیچ‌گوشتی‌های معروفی هستند که داخل این پکیج قرار گرفته است اصطلاحاً به مدل چهار سو فیلیپس نیز می‌گویند. از دیگر آچارهای استفاده شده در این پکیج آچارهای ستاره ای پنج پر و شش پر نیز قرار دارد به پیچ گوشتی‌های ۵ پر، آچارهای T نیز می‌گویند که دارای سایزهای مختلف برای پیچ‌های متفاوت هستند.
 

پیچ گوشتی مورد استفاده برای گوشی‌های اندرویدی

شاید در گذشته گوشی‌های اندرویدی نیاز به پیچ گوشی‌های مختلفی برای باز شدن داشتند؛ اما امروزه طراحان برای راحت‌تر کردن پروسه باز و بست گوشی چالش‌ها را کمتر کردند. پیچ‌های به کار رفته روی گوشی‌های اندرویدی به وسیله یک چهارسو قابلیت باز شدن را دارند و شما نیازی به استفاده از انواع پیچ گوشتی تعمیرات موبایل نخواهید داشت.
 

پیچ گوشتی مورد استفاده برای گوشی‌های آیفونی

اما شاید باز کردن گوشی‌های آیفونی چالش بیشتری نسبت به اندرویدی‌ها داشته و از تمام پیچ گوشی‌هایی که داخل یک پکیج قرار گرفته است مجبور به استفاده از آنها شوید برای باز کردن صفحه نمایش دستگاه دو پیچ در قسمت زیرین صفحه قرار گرفته است شما برای باز کردن آنها نیاز به پیچ گوشتی ستاره‌ای دارید و زمانی هم که می‌خواهید برد را جدا کنید انواع و اقسام پیچ‌ها با سایزهای مختلف روی بردها قرار گرفته از مدل سه سو تا چهار سوی معمولی و چهار سوی تخت، که در این مدل گوشی ها استفاده شده است.



پیچ های چهار سوی تخت این قابلیت را دارند که یک پیچ روی آن قرار بگیرد. در هنگام باز کردن گوشی‌های آیفونی همیشه دقت کنید که پیچ‌ها را جابه‌جا نصب نکنید موقع باز کردن پیچ‌ها حتماً حواستان باشد که هر کدام از پیچ‌ها را از کدام جایگاه خارج کرده‌اید. جابه‌جا نصب کردن پیچ‌ها ممکن است باعث آسیب به برد و حتی شاسی دستگاه شود. می‌بینیم که برای باز کردن گوشی‌های آیفونی از انواع پیچ گوشتی تعمیرات موبایل استفاده خواهد شد.
 

پیچ گوشتی حرفه‌ای یا تکی

اما در بازار نوع دیگری از پیچ گوشتی وجود دارد که به عنوان پیچ گوشتی حرفه‌ای یا همان تکی می‌شناسیم که بعضی از این مدل‌ها می‌تواند دارای قیمت بالایی باشد شاید تفاوت اصلی این مدل‌ها با مدل‌های ارزان قیمت در بالا بودن کیفیت آلیاژ به کار رفته در پیچ گوشتی است که باعث شده پیچ گوشتی دیرتر خورده شود و عمر بالاتری داشته باشد شما برای کار خود می‌توانید علاوه بر داشتن یک ست پیچ گوشتی تعمیرات موبایل که شامل انواع پیچ گوشتی تعمیرات موبایل میشود  یک چهار سوی حرفه‌ای با قیمت مناسب نیز تهیه کنید.

کلام آخر

ما در این مقاله به شناسایی و معرفی انواع پیچ گوشتی تعمیرات موبایل برای گوشی‌های اندرویدی و هم برای گوشی‌های آیفونی پرداختیم تا بتوانیم نسبت به عملکرد آنها برای گوشی‌های مختلف مطلع شویم اگر شما علاقه به تعمیرات تلفن همراه دارید ما به شما شرکت در دوره‌های آنلاین تعمیرات تلفن همراه آموزشگاه پل را پیشنهاد می‌کنیم با شرکت در این دوره‌ها شما می‌توانید به عنوان یک تکنسین تعمیرات تلفن همراه وارد بازار کار شوید در این دوره‌ها مباحث از پایه تا پیشرفته انجام خواهد شد از جمله آموزش‌های انجام شده در این پکیج آنلاین باز و بست انواع گوشی، نقشه خوانی تلفن همراه و پروسه عیب یابی بخش‌های مختلف گوشی از جمله آنتن ، صفحه نمایش ، دوربین،  صدا،  تغذیه و سایربخش های مختلف خواهد بود.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی