×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

هیتر تعمیرات موبایل چیست؛ معرفی بهترین هیترها و کاربرد آنها

هیتر تعمیرات موبایل چیست؛ معرفی بهترین هیترها و کاربرد آنها

هیتر یا هوای گرم را می‌توان تقریباً جزو اصلی‌ترین وسایل یک تعمیرکار به حساب آورد؛ اما یک هیتر تعمیرات موبایل باید دارای ویژگی‌های مناسبی باشد تا علاوه بر اینکه کار را برای یک تعمیرکار راحت تر کند باعث افزایش سرعت آن نیز شود در ادامه این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی کاربردهای هیتر تعمیرات موبایل در تعویض قسمت‌ها و اجزای مختلف گوشی، به معرفی چند مدل معروف هیتر نیز بپردازیم تا در هنگام خرید دستگاه و کارکردن با آن کمترین چالش را داشته باشید.

کاربرد هیتر برای تعمیرات موبایل

هیتر تعمیرات موبایل کاربردهای بسیار زیادی برای یک سخت‌افزار کار دارد در مرحله اول این را باید بدانیم که قطعات مختلف روی سطح برد تلفن همراه از جمله آسی‌ها، ریز قطعات اس‌ام‌دی و کانکتورها به‌وسیله ماده‌ای به اسم قلع به برد اتصال پیدا کرده‌اند مادهٔ قلع بر اثر حرارت به‌صورت موقت خاصیت چسبندگی خود را از دست می‌دهد پس شما می‌توانید با اعمال حرارت مناسب به قطعات آنها را از سطح برد جدا کنید ساختار داخلی هیتر نیز به‌گونه‌ای است که یک المنت در داخل دسته خود دارد؛ اما گرمایی که این المنت ایجاد می‌کند نیاز است که از دسته هیتر خارج شود برای حل این چالش نیز یک پمپ باد داخل دستگاه  قرار دارد که با ایجاد فشار باد باعث می‌شود گرمایی که توسط المنت بوجود آمده از دسته هیتر خارج شود.

جدا کردن قطعات مختلف روی سطح برد

از اصلی‌ترین کاربردهای هیتر جدا کردن ریز قطعات اس‌ام‌دی، آی‌سی‌ها و کانکتورهای مختلف می‌باشد این قطعات بر اثر عوامل مختلفی همچون استهلاک و یا ضربه و یا عوامل دیگر دچار مشکل و خرابی می‌شوند و پس از عیب یابی به‌وسیله تجهیزاتی مثل مولتی‌متر نیاز است که تعویض شوند در این شرایط به‌وسیله دستگاه هیتر شما می‌توانید به تعویض کردن این قطعات بپردازید.


به طور معمول درجه حرارت مناسب برای جدا کردن انواع قطعات روی سطح برد ۳۵۰ تا ۳۸۰ درجه سانتیگراد و میزان شدت باد دستگاه ۲ تا ۴ است.
 

جدا کردن  صفحه نمایش و متعلقات چسبی گوشی

از جمله دیگر کاربردهای هیتر تعمیرات موبایل جدا کردن اجزای مختلفی گوشی می‌باشد که به‌واسطه چسب به شاسی یا فریم دستگاه متصل شده‌اند به عنوان نمونه می‌توان به درب پشت دستگاه، صفحه نمایش و یا متعلقات دیگر مانند موتور ویبره  اشاره کرد البته که برای جدا کردن اصولی این اجزا بهتر است از دستگاه سپراتور استفاده شود به‌عنوان یکی دیگر از گزینه‌های در دسترس می‌توان از هیتر نیز کمک گرفت؛ ولی در هنگام استفاده از هیتر باید مراقب بود که به دیگر اجزا گوشی به خاطر حرارت بالایی که هیتر تولید می‌کند آسیبی وارد نشود.
برای جدا کردن درب پشت و یا صفحه نمایش شکسته از شاسی دستگاه شما می‌توانید درجه حرارت هیتر را روی ۲۵۰ تا ۳۰۰ درجه سانتیگراد تنظیم کرده و حرکت دایره‌وار نازل هیتر را دائماً در قسمت مدنظر داشته باشید.

بهترین هیتر تعمیرات موبایل

اما یک هیتر تعمیرات موبایل بهتر است که چند ویژگی مناسب را داشته باشد تا بتوانید بیشترین راندمان را در حین کار داشته باشید از جمله این ویژگی‌ها رسیدن به دمای مطلوب شما در عرض چند ثانیه باشد و همچنین توان مناسب دستگاه می‌تواند باعث بالارفتن سرعت کار تعمیراتی شما شود.
از دیگر ویژگی‌های یک هیتر مناسب داشتن  دمای یک‌دست در طول زمان است؛ یعنی در زمان‌های مختلف دمای هیتر دائماً تغییر نکرده و یک دمای مناسب داشته باشیم تا به قطعات روی سطح برد آسیبی وارد نشود.

معرفی چند دستگاه هیتر تعمیرات موبایل

هیتر تعمیرات موبایل در برندها و مدل‌های مختلفی در بازار ارائه می‌شود که شما با توجه به بودجه و یا عملکردی که از دستگاه توقع دارید می‌توانید مدل موردنظر را تهیه کنید.یکی از برندهای معروف هیتر jyd است که در مدل 852d موجود است که دارای توان ۷۰۰ وات است این هیتر به‌خاطر قیمت مناسبی که دارد جزو هیترهای پرطرفدار در بین تعمیرکاران است دامنهٔ دمایی این هیتر 100 تا 450 درجه سانتی‌گراد می‌باشد به این هیتر تعمیرات موبایل یک هویه نیز به آن متصل می‌باشد.
 ظهیتر  jyd 861dنیز جزو هیترهای تعمیراتی پر استفاده به عنوان هیتر تعمیرات موبایل است  که توان 1000 وات دارد از ویژگی‌های خوب این هیتر قابلیت تعویض نوک در حین کار می‌باشد این هیتر دارای 3 کانال ذخیره ساز دما است تا سرعت کار شما را بالا ببرد .
 
یکی دیگر از برندهای معروف هیتر سوگون مدل 8620 است این هیتر دارای توان بالای 1300 وات است و 4 کانال ذخیره ساز دمایی دارد این هیتر دارای محدودهٔ دمایی 100 تا 500 درجه سانتی‌گراد است شاید نکته منفی این هیتر حرفه ‌ای تعمیرات موبایل قیمت بالای آن باشد.


 اما اگر به دنبال هیتر با قیمت‌های مناسب‌تر هستید می‌توانید از هیتر gordak952  استفاده کنید توان مصرفی دستگاه 330 وات است علاوه بر آن این هیتر دارای هویه نیز می‌باشد این هیتر دارای یک صفحه دیجیتال جهت نمایش درجه حرارت هیتر است.

کلام آخر

هیترها دارای مدل‌های مختلفی هستند که بعضی افراد آن را با عنوان هیتر برقی تعمیرات موبایل می شناسند شما می توانید  متناسب با بودجه خود هیتر مدنظرتان را تهیه کنید؛ اما اگر تابه حال از هیتر در کار تعمیرات موبایل استفاده نکردید و مایل به استفاده از این دستگاه به‌صورت حرفه‌ای می‌باشید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که با شرکت در دوره‌های آموزش تعمیرات موبایل پل علاوه بر یادگیری استفاده از دستگاه هیتر بتوانید کارهای تعمیراتی حرفه‌ای نیز روی سطح برد انجام دهید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی