×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات لپ تاپ و کامپیوتر

چگونه سرعت لپ تاپ خود را افزایش دهیم ؟

چگونه سرعت لپ تاپ خود را افزایش دهیم ؟

چگونه سرعت لپ تاپ خود را افزایش دهیم «  افزایش سرعت لپ تاپ به صورت قطعی  » 

ما در این مقاله قرار است که به صورت جامع و کامل در مورد انواع راه حل‌های افزایش سرعت ویندوز 10 با شما صحبت کنیم. البته نکاتی که خدمت شما عرض می‌کنیم به صورت جامع است و می‌تواند به شما در افزایش سرعت هر ویندوزی کمک کند. در گذشته زمانی که سرعت یک سیستم خیلی کاهش پیدا می‌کرد. معمولا افراد به فکر عوض کردن آن می‌افتادند. اما امروزه با توجه به نوسانات عجیب و غریب بازار ارز ، قیمت‌ها به نحوی بالا رفته است که بهترین کار تعمیر لپ تاپ و یا تغییر نرم افزار لپ تاپ است.

ترفند بالابردن سرعت لپتاپ در ویندوز

با توجه به این موضوع می‌توان نتیجه گیری کرد که درآمد تعمیر کاران لپ تاپ تا چه میزان بالا رفته است. بسیار مفتخریم که به شما بگوییم که آموزشگاه پل برای شما یک دوره رایگان آموزش تعیرات موبایل قرار داده است. که استفاده از همین مینی دوره می‌تواند برای شما منجر به درآمد شود. آموزش تعمیرات تخصصی لپ تاپ همراه با مدرک فنی حرفه‌ای و مدارک بین المللی تعمیرات از افتخارات آموزشگاه پل می‌باشد. بهتر است که بیش از این شما را معطل نکنیم و به سراغ افزایش سرعت لپ تاپ برویم.

سعی کنید به نکاتی که در این مقاله گفته می‌شود، توجه کنید و بررسی کنید که کدام یک از این موارد برای شما بهتر عمل خواهد کرد. در این مسیر ما در کنار شما خواهیم بود. در صورتی که در مورد هر بخش از مقاله شما سوال و یا چالشی داشته باشید، می‌توانید با ما مطرح کنید. همکاران ما در بخش کامنت این مقاله پاسخ شما را به سرعت خواهند داد.

علت کند شدن سرعت لپ تاپ چیست؟

اگر بخواهیم یکی از مهمترین علل سرعت کند شدن لپ تاپ را به شما بگوییم باید اشاره کنیم که کند شدن هارد دیسک معمولا بیشترین نقش در این موضوع را دارد. معمولا عمر هارد دیسک‌ها کوتاه است و بهتر است که بعد از چند سال استفاده عوض شود. در صورتی که شما توانایی این کار را ندارید، بهتر است که از روش‌هایی استفاده کنید که به وسیله آن ‌می‌توانید هارد دیسک خود را تقویت کنید. برخی از نرم افزارهای افزایش سرعت ویندوز دقیقا همین نقش را ایفا می‌کنند. ما در ادامه چند مورد عالی به شما معرفی خواهیم کرد.

علت کند شدن لپتاپ

عامل بعدی سرعت پایین لپ تاپ و یا سیستم خانگی شما رم شما می‌باشد. به عنوان مثال فرض کنید که شما یک تریدر می‌باشید. قرار است که شما به صورت همزمان چند برنامه را با هم اجرا کنید. در این صورت ممکن است که رم شما فشار بالایی را تحمل کند. برای افزایش سرعت لپ تاپ خود بهتر است که برنامه‌های باز خود را مدیریت کنید و یا رم خود را تقویت کنید. البته نوع نرم افزارها و بازی‌هایی که قرار است شما انجام دهید در این مسیر بی تاثیر نخواهند بود.

در نهایت می‌توان به سیستم عامل شما اشاره کرد، آخرین باری که ویندوز خود را به روز رسانی کردید چه تاریخی بوده است. زمانی که شما قصد دارید که افزایش سرعت ویندوز 7، 11، 10 را تجربه کنید، باید برنامه ریزی کنید و در بازه‌های زمانی کوتاه  مدت آن را به روز رسانی کنید. البته برخی ممکن است که علت سرعت پایین لپ تاپ خود CPU بدانند و به دنبال افزایش سرعت CPU باشند. نکاتی که در این مقاله گفته می‌شود برای شما نیز بسیار موثر خواهد بود.

 برای افزایش سرعت واقعی لپ تاپ خود هارد دیسک قدیمی خود را به هارد SSD تغییر دهید

اگر شما به دنبال یک راهکار واقعی برای افزایش سرعت قابل توجه لپ تاپ خود می‌باشید، قطعا اولین پیشنهاد ما به شما تعویض تعویض هارد دیسک معمولی با هارد SSD  است. اولا اگر شما از دانشجویان دوره « تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر » باشید می‌دانید که نقش هارد دریک لپ تاپ چیست و چگونه می‌تواند یک سرعت استثنایی به شما ارائه بدهد. دوما زمانی که شما با این موضوع آشنا شدید، بهتر است هر چه زودتر این کار را انجام دهید. چرا که این روش برای شما هزینه بالایی نخواهد داشت.

افزایش سرعت لپ تاپ با چند راه حل ساده

شما با استفاده از مینی دوره رایگان ما به راحتی انجام این کار را یاد خواهید گرفت. از طرفی برای خرید هارد SSD  نیز می‌توانید یک نیم نگاهی به ترب و ایمالز داشته باشید و محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.  با این افزایش افسار گسیخته دلار نیز قیمت این محصول باری شما بالا نخواهد بود. اگر قرار است که افزایش سرعت لپ تاپ محسوس را تجربه کنید، این بهترین کار است. از طرفی به این نکته نیز توجه داشته باشید که یک هارد 128 SSD نیز می‌تواند کار شما را بیاندازد. 

توجه داشته باشید که شما می‌توانید یک هارد 128 SSD خریداری کنید و ویندوز و برنامه‌های مهم خود را روی آن نصب کنید. زمانی که شما لپ تاپ خود را روشن و خاموش می‌کنید و یا برنامه‌ای را باز می‌کنید از سرعت لپ تاپ خود شگفت زده خواهید شد. در نهایت توجه داشته باشید که این هارد می‌تواند تا 10 برابر سرعت لپ تاپ شما را افزایش دهد.

برنامه‌های غیر کاربردی را حذف کنید

ما برای شما یک تکنیک سخت‌افزاری معرفی کردیم حال بهتر است که یک تکنیک نرم افزاری برای افزایش سرعت لپ تاپ معرفی کنیم. به این نکته توجه داشته باشید که بهترین کار برای افزایش سرعت رم و هارد شما این است که نرم افزارهای غیر کاربردی خود را پاک کنید. به عنوان مثال شما با KM Player  می‌توانید انواع  فایل‌های صوتی و تصویر را پخش کنید. پس سوال من است که چه دلیلی دارد که شما برنامه VLC و یا ویندوز پلیر داشته باشید. شما با این کار خود سرعت سیستم خود را برای کار کاهش خواهید داد.

از طرفی توجه داشته باشید که زمانی که قصد نصب یک نرم افزار را دارید، بهتر است که از نسخه 32 بیت آن استفاده کنید. در این صورت می‌توانید سرعت بالاتری را تجربه کنید. حتی اگر ویندوز شما 32 بیت باشد، می‌توانید افزایش سرعت بیشتری را تجربه کنید. ویندوز 7 و ویندوز 10 نیز بیشترین سازگاری با لپ‌ تاپ‌های قدیمی را دارند.

آموزش تصویری افزایش سرعت لپ تاپ

برای افزایش سرعت ویندوز 10 سعی کنید که برنامه‌هایی که راه اندازی خودکار دارند را محدود کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که زمانی که ما صحبت از افزایش سرعت ویندوز 10 می‌کنیم این موضوع به این معنی است که این مشکل در ویندوز 10 بسیار شایع است. شما برای افزایش سرعت لپ تاپ خود از این تکنیک در هر ویندوزی می‌توانید استفاده کنید. زمانی که شما سیستم خود را روشن می‌کنید، معمولا برخی برنامه‌ها به صورت خودکار همزمان با ویندوز بالا می‌آیند. به عنوان مثال می‌توان به دانلود منیجر، فیلتر شکن، آنتی ویروس و... اشاره کرد. قطعا که راه اندازی این برنامه‌ها در زمان راه اندازی لپ تاپ برای شما لازم نیست.

ممکن است که شما در کل مدت زمان استفاده خود با آن‌ها کار نداشته باشید. به عنوان مثال فرض کنید که قرار است فتوشاپ انجام دهید. در این زمان چه نیاز است که آنتی ویروس، دانلود منیجر و فیلتر شکن شما فعال باشد. به همین دلیل است که شما باید این دسترسی را محدود کنید و تنها اجازه این موضوع را به چند برنامه اصلی ویندوز بدهید.  برای دسترسی به این تنظیمات می‌توانید به بخش تنظیمات Apps بروید  و در نهایت گزینه Startup را پیدا کنید. در این بخش می‌توانید دسترسی برنامه‌ها را بررسی کنید و تنها به برنامه‌های ضروری اجازه استفاده بدهید.

افزایش سرعت کامپیوتر  با پاک کردن بد افزارها و ویروس کشی آن

معمولا ما ایرانی‌ها به سبب تحریم بودن و یا به سبب نداشتن حساب بین المللی ممکن است که نیاز داشته باشیم که برخی نرم افزارها را از سایت‌های نا معتبر دانلود کنیم. در زمان نصب این برنامه‌ها ما ممکن است که یک بد افزار نیز نصب کنیم. ممکن است با دانلود کردن یک محتوای رایگان در اینترنت ما کرم‌ها و ویروس‌ها را به سیستم خود دعوت کنیم. اکثر ما نیز عادت داریم که از نسخه فیلتر شکن کرک شده استفاده می‌کنیم. در این صورت شناسایی این موارد کار ساده‌ای نخواهد بود. 

سرعت لپ تاپ شما کاهش پیدا می‌کند و به مرور زمان برای اجرا کردن برخی برنامه‌ها ممکن است که تیک داشته باشیم. بهترین کار این است که اگر قصد خرید یک فیلتر شکن فعال را نداریم، سیستم خود را با سایت نود ویروس یابی کنیم. در این صورت می‌توانیم اطمینان داشته باشیم که بد افزارها و مشکلات سیستم خود را از بین برده‌ایم. برای این کار می‌توانید به آدرس ESET Online Scanner استفاده کنید.

راهکارهای افزایش سرعت لپ تاپ و کامپیوتر

البته ممکن است که از شما در خواست داشته باشید که یک نرم افزار کم حجم نصب کنید که مصرف دیتای شما برای اسکن را به صورت قابل ملاحظه کاهش دهد.  البته سایت‌های دیگری نیز هستند که این کار را برای شما انجام می‌دهند، می‌‌توانید در مورد آن تحقیق کنید و در پایین همین پست به دیگران نتایج تحقیق خود را منتقل کنید.

برنامه افزایش سرعت لپ تاپ 

ما در این بخش قصد داریم که به شما چند برنامه کمکی معرفی کنیم که می‌تواند به افزایش سرعت لپ تاپ شما کمک کند. البته توجه داشته باشید که این نرم افزارهای افزایش سرعت لپ تاپ به شرطی کار ساز می‌باشند که شما حداقل به دو تکنیک قبل گفته شده عمل کنید. بهتر است که به سراغ ادامه ماجرا برویم.

نرم افزار easy duplicate finder

این برنامه به شما کمک می‌کند که فایل‌های تکراری و همچنین فایل‌های بی ارزش هارد دیسک خود را پیدا کنید. همانطور که در بخش‌های قبل به این موضوع اشاره کردیم اگر شما بتوانید راهی پیدا کنید که به واسطه آن سرعت هارد دیسک شما افزایش پیدا کند. این به این معنی است، که سرعت لپ تاپ شما افزایش پیدا کرده است. از طرفی این برنامه به شما کمک می‌کند که اگر برنامه و داده مهمی را پاک کردید برگردانید.

چطور بدون ارتقا سخت افزار سرعت لپ تاپ را افزایش دهیم

 بهتر است که خودتان با این برنامه کار کنید و از بخش‌های مختلف آن استفاده کنید. از جمله مزایای این برنامه این است که رابط کاربری ساده دارد و برای حجم بسیار بالایی نیز ندارد. در نتیجه این برنامه نمی‌تواند افزایش سرعت لپ تاپ شما را مختل کند.

نرم افزار wise care 365

این برنامه به شما کمک می‌کند که فایل‌های غیر ضروری سیستم خود را پیدا کنید. از طرفی می‌توانید حریم خصوصی خود را نیز افزایش دهید. چرا که این برنامه کوکی‌های نهان برخی برنامه‌ها را پاک خواهد کرد. البته این موضوع با دستور تایید شما خواهد بود و بدون اجازه شما کاری انجام نمی‌شود. برخی برنامه‌ها ممکن است که دسترسی مخفی به هارد شما داشته باشند و دیتای خود را در آن ذخیره کنند.

افزایش سرعت لپتاپ با نرم افزار wise care 365

به عنوان مثل برخی برای افزایش سرعت لپ تاپ خود برنامه تلگرام خود را کامل حذف می‌کنند و سپس نصب می‌کنند. با این برنامه دیگر نیازی به چنین کاری نخواهد بود. این برنامه مزایای دیگری نیز دارد که شما بهتر است خودتان آن را کشف کنید. این نرم افزار افزایش سرعت ویندوز یک بهینه ساز فوق العاده است که شما می‌توانید از آن بهره ببرید.

نرم افزار CCleaner

تخصص این نرم افزار افزایش سرعت لپ تاپ این است که برنامه‌های مخرب سیستم شما را پیدا کند. از طرفی این نرم افزار تمام تلاش خود را کار گرفته است که بهینه سازی ویندوز را با درصد بالایی برای شما انجام دهد. در این صورت افزایش سرعت لپ تاپ شما کار سختی نخواهد بود.  به این نکته توجه داشته باشید که پاکسازی فایلهای موقت باید در برنامه کار شما باشد. چرا که این فایل‌ها روی سرعت پردازش شما بسیار تاثیر گذار خواهند بود.

بالابردن سرعت لپ تاپ یا ccleaner

از مزایای این نرم افزار این است که از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل زمانی که شما از این نرم افزار استفاده می‌کنید، می‌توانید بازدهی و عملکرد بهتری داشته باشید. این نرم افزار به سرعت ویندوز شما نیز کمک می‌کند. ممکن است که توصیه‌هایی نیز برای شما داشته باشد. بهتر است که به آن‌ها عمل کنید.

برای افزایش سرعت لپ تاپ خود سعی کنید که آن را تمیز کنید

به این نکته توجه داشته باشید یکی از دلایل کاهش سرعت لپ تاپ شما Overheating است. زمانی که دمای سیستم شما افزایش پیدا می‌کند. این موضوع به این معنی است که ارتباطات شما به درستی انجام نمی‌شود. از طرفی  پردازند شما نیز به خوبی کار نمی‌کند و سرعت لپ تاپ شما کمتر می‌شود. برای جلوگیری از این موضوع بهتر است که هر چند وقت یکبار لپ تاپ خود را به خوبی تمیز کنید. البته شما از سشوار و یا جارو برقی با مکش کم نیز می‌توانید کمک بگیرید.

اگر شما کار باز کردن لپ تاپ را بلد هستید، آن را باز کنید و تمیزکاری خود را انجام دهید. اما اگر باز کردن لپ تاپ برای شما سخت است، سعی کنید که از منافذ آن استفاده کنید و از آن‌ها برای باز کردن سیستم خود استفاده کنید.

چگونه سرعت رایانه یا لپ‌تاپ‌مان را تا چندین برابر، افزایش دهیم

سخن پایانی 

ما در این مقاله به صورت جامع و کامل در مورد راهکارهای افزایش سرعت لپ تاپ با شما صحبت کردیم. در صورتی که هر بخش از مقاله ما برای شما نامفهوم بود، می‌توانید در بخش کامنت‌ها با ما مطرح کنید. در نهایت مجدد به شما پیشنهاد تعویض هارد SSD  را می‌دهیم، چرا که روی سرعت لپ شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

پیشنهاد مجتمع پل: اگر علاقه به دنیای تعمیرات سخت افزاری دارید حتما از صفحه دوره آموزش تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر  دیدن فرمایید :)

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی