×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

باکس و دانگل، هر آنچه باید بدانید

باکس و دانگل، هر آنچه باید بدانید

تصور یک کارگاه خدماتی بدون تجهیزات لحیم کاری یا اندازه گیری دشوار است. با این حال در تعمیرات نرم افزاری، این ابزارهای تعمیر نرم افزار برای رمزگشایی، تعمیر و فلش کردن هستند که همیشه در اولویت هستند. این ابزارها به شما این امکان را می دهند که یک دستگاه بریک شده را رمزگشایی کنید یا دوباره زنده کنید. بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم.

باکس تعمیرات موبایل

BOX

باکس چیست؟

باکس دستگاهی است که به شما امکان می‌دهد گوشی‌های دارای نقص نرم‌افزاری را تعمیر کنید. باکس ها دستگاه فلزی هستند که مجهز به ال ای دی منبع تغذیه و داده های خواندن/نوشتن و پورت های زیر هستند:

 

  • USB IN - برای اتصال به کامپیوتر
  •  SERVICE / SERVICE CABLE - برای اتصال دستگاه ها از طریق رابط CO-M
  •  USB HUB - برای اتصال سایر دستگاه های USB (مانند درایوهای فلش، دانگل)
  •  JTAG - برای اتصال دستگاه ها از طریق رابط JTAG.

داخل باکس چیست؟

معمولا یک کارت خوان برای کارت های هوشمند و یک پورت COM (UART) وجود دارد. کارت هوشمند برای محافظت در برابر استفاده غیرمجاز از نرم افزار عمل می کند و در صورت لزوم می تواند دستگاهی را در سرور توسعه دهنده نرم افزار شناسایی کند. پورت COM (UART) به شما امکان می دهد تلفن را مستقیماً به باکس متصل کنید.

چگونه باکس را به درستی وصل کنیم؟

با خرید یک باکس جدید، معمولا خود باکس و مجموعه ای از کابل ها را در بسته پیدا خواهید کرد. همه باکس ها با استفاده از کابل USB A-B به رایانه شخصی متصل می شوند (تصویر زیر را ببینید). این یک کابل معمولی است که یک فرد تقریباً هر روز هنگام اتصال اسکنر، چاپگر یا هر تجهیزات اداری دیگری از آن استفاده می کند.

یک سر این کابل (استاندارد B) به درگاهی که اغلب به عنوان ورودی USB مشخص شده است وصل می شود و انتهای دیگر آن (استاندارد A) مستقیماً به پورت USB رایانه شخصی متصل می شود (مگر اینکه از رابط JTAG یا EMMC برای اتصال استفاده شود. ).

مهم! از هاب USB و کابل های داخلی برای اتصال باکس استفاده نکنید. در نتیجه، ممکن است باکس اشتباه کار کند یا رایانه شخصی دستگاه متصل را به طور کلی تشخیص ندهد. همچنین، توصیه می شود از پورت های USB 3.0 استفاده نکنید.

باکس فلش موبایل

تلفن معمولاً مستقیماً از طریق درگاه COM (UART) به باکس متصل می شود. پین اوت UNI رایج ترین پین اوت مورد استفاده است (پیکربندی پین UART) که به شما امکان می دهد از کابل های غیر اصلی استفاده کنید. به عنوان مثال، کابل‌های UART از Octoplus Box را می‌توان با باکس Z3X، باکس UMT، BST Dongle، Infinity Box و هر باکس دیگری با پین اوت UNI استفاده کرد.

چگونه یک باکس انتخاب کنیم؟

باکس ها را می توان به راه حل های مورد استفاده برای چندین برند و راه حل های تخصصی که برای تعدادی دستگاه های خاص یا برای عملیات خاص که روی پردازنده های هم مدل طراحی شده است تقسیم کرد.

دانگل | DONGLE چیست؟

دانگل راه حل فشرده تری برای سرویس تلفن است. دانگل ها به طور کلی شبیه درایوهای فلش معمولی با کانکتور USB هستند و به عنوان کارتخوان برای کارت های هوشمند استفاده می شوند. درست مانند یک باکس ، کارت هوشمند داخل یک دانگل حاوی نرم‌افزاری است که به شناسایی دستگاه در سرور توسعه‌دهنده نرم‌افزار کمک می‌کند.

دانگل تعمیر سریال موبایل

چگونه یک دانگل را وصل کنیم؟

دانگل ها را می توان از طریق یک پورت USB معمولی به باکس یا رایانه شخصی متصل کرد تا ویژگی های خاص یا نرم افزار به روز رسانی را اضافه کند. توجه داشته باشید! اگر با دانگل کار می‌کنید اما نیاز به اتصال از طریق پورت COM نیز دارید، می‌توانید از باکس یا یکی از این کابل‌ها استفاده کنید: ChimeraTool UART، کابل Octoplus Dongle Micro UART (بر اساس PL2303)، مجموعه کابل دانگل BST.

چگونه یک دانگل انتخاب کنیم؟

دانگل ها را می توان به راه حل های نهایی تقسیم کرد که از طیف گسترده ای از مدل های تلفن محبوب و درخواستی ترین ویژگی ها و راه حل های تخصصی طراحی شده برای دستگاه ها و عملیات خاص پشتیبانی می کند.

SIM CARD

کارت هوشمند چیست؟

کارت هوشمند برای احراز هویت خرید و شناسایی دستگاه شما در سرور توسعه دهنده استفاده می شود. به نظر می رسد یک سیم کارت معمولی است که در تلفن های همراه استفاده می شود. کارت های هوشمند حاوی داده هایی در مورد نسخه سیستم عامل، خود سیستم عامل و سایر اطلاعات ویژه هستند.

مهم! کارت های هوشمند تعداد محدودی توان ذخیره سازی داده دارند و معمولاً نرم افزار کاربر را از لزوم به روز رسانی آگاه می کنند. بنابراین، در صورت عدم نیاز، هرگز کارت هوشمند خود را به روز نکنید. کارت هوشمند به سادگی می تواند خود را مسدود کند و در نتیجه دیگر نمی توانید از این کارت هوشمند یا حتی باکس استفاده کنید (این بستگی به طراحی توسعه دهنده دارد). اگر نتوانستید کارت هوشمند را در صورت نیاز به روز کنید، لطفاً با پشتیبانی فنی ما تماس بگیرید.

چه چیزی را انتخاب کنیم: باکس یا دانگل؟

شما به یک باکس نیاز دارید اگر:

  • اتصال از طریق پورت COM مورد نیاز است.
  • بازیابی تلفن فقط با استفاده از رابط JTAG یا EMMC امکان پذیر است.

شما به یک دانگل نیاز دارید اگر:

  • شما قصد دارید با یک تلفن در شرایط کار کار کنید.
  • شما باید رمزگشایی، فلش، تعمیر IMEI یا حذف FRP را انجام دهید.
  • کامپیوتر می تواند تلفن را پیکربندی کند.
  • قرار نیست با سخت افزار گوشی کار کنید.

باکسها و دانگل ها: عملیات و عیب یابی

تا اینجای مقاله به توضیح کلی دستگاه های مورد نیاز برای تعمیر نرم افزار گوشی و طبقه بندی آنها پرداختیم. در این قسمت با خطاها و نقص های احتمالی که هنگام کار با دانگل ها و باکس ها رخ می دهد آشنا می شوید. همچنین، ما توضیح خواهیم داد که در هنگام عیب یابی چه چیزی به توجه ویژه نیاز دارد.

دانگل تعمیر موبایل

در حال حاضر، اکثر تلفن ها با استفاده از کابل micro USB متصل می شوند. برای عملیات ساده مانند رمزگشایی یا فلش زدن، از کابل اصلی تلفن موجود در بسته استفاده می کنیم. برخی از مدل های تلفن نیاز به اتصال با استفاده از کابل های خاص دارند، به عنوان مثال، کابل هایی با مقاومت داخلی با درجه مشخص. معمولاً توسعه دهندگان باکس ، پرکاربردترین کابل ها را در محتوای بسته قرار می دهند. هنگام کار با دانگل ها نیز می توان به راحتی از این کابل ها استفاده کرد زیرا همیشه مستقیماً به رایانه شخصی متصل می شوند.

با این حال، ممکن است برای برخی از عملیات به کابل UART نیاز داشته باشید. در این حالت گوشی باید به پورت مخصوص باکس وصل شود.

مهم! همیشه دفترچه راهنمای اتصال را بررسی کنید. اکثر توسعه دهندگان باکس گزینه های اتصال را توصیف می کنند و دستورالعمل های گام به گام برای هر عملیات ارائه می دهند. همچنین، آنها معمولاً یک لینک دانلود برای درایورهای مناسب مورد نیاز برای تعامل صحیح با یک مدل گوشی خاص ارائه می دهند. هنگام خواندن دفترچه راهنما، به حالت توصیه شده برای یک عملیات خاص و اینکه چه گزینه هایی باید در سیستم عامل یک دستگاه فعال شوند، توجه کنید.

بیایید در مورد حالت هایی که بیشتر برای سرویس تلفن های اندرویدی استفاده می شود بیشتر بدانیم:

  • حالت ایمن:  به شما امکان می دهد بدون ورود به حساب Google خود، تلفن را راه اندازی کنید.
  •  حالت بوت سریع - برای فلش کردن سیستم عامل (نصب نرم افزار) با استفاده از ابزارهای خط فرمان استفاده می شود.
  •  حالت دانلود: همچنین برای فلش کردن سیستم عامل، معمولاً هنگام کار با ابزارهای رابط کاربری گرافیکی استفاده می شود.
  •  حالت بازیابی : برای بازیابی تلفن استفاده می شود (به عنوان مثال، در صورت نیاز به تنظیم مجدد کارخانه).
  •  حالت تشخیصی : امکان تست برنامه های اندروید (همچنین برای تعمیر IMEI استفاده می شود) را می دهد.
     مهم! توجه داشته باشید که بسته به مدل تلفن، عملکرد برخی از عملیات‌ها، مانند بازنشانی حفاظت بازنشانی به تنظیمات کارخانه Google (FRP) یا تنزل رتبه‌بندی میان‌افزار، ممکن است منجر به از بین رفتن کامل اطلاعات کاربر شود. بنابراین، عملیات را تنها در صورتی انجام دهید که 100% از نتیجه آن مطمئن هستید.

در پایان!

نکاتی که در این مقاله گفته شد همگی جهت معرفی این تجهیزات کار نرم افزاری بوده و شما باید با توجه به نیاز خودتان و مشکلاتی که در بحث نرم افزاری برای شما پیش می آید به جست و جو و یافتن تجهیزات مورد نظر خود بپردازید. اگر سوالی داشتید حتما در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی