×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

راهنمایی در خصوص تعمیرات پورت شارژ موبایل

راهنمایی در خصوص تعمیرات پورت شارژ موبایل

اگر دستگاه شما شارژ نمی شود، ممکن است پورت شارژ آن مشکل داشته باشد. این مراحل به شما در تشخیص و رفع مشکل کمک می کند.

شکستگی پورت شارژ می تواند یک سردرد واقعی باشد. بسته به شدت آسیب، ممکن است لازم باشد دستگاه خود را جدا کرده و قبل از اینکه آن را نزد یک متخصص ببرید، پورت شارژ را خودتان تعمیر کنید. ما مراحلی را که باید برای تعمیر پورت شارژر خراب انجام دهید، توضیح خواهیم داد. اما قبل از آن، بررسی اینکه چرا پورت شارژ گوشی یا تبلت ممکن است از کار بیفتد، ضروری است.

چرا پورت شارژ من کار نمی کند؟

تعیین علت آسیب به پورت شارژر شما به تعیین بهترین اقدام شما کمک می کند. اگر آسیب به پوشش خارجی یا تماس الکتریکی محدود شود، ممکن است یک کیت تعمیر ساده تمام چیزی باشد که نیاز دارید. با این حال، اگر آسیب به ساختار فیزیکی پورت شارژر وارد شده باشد، به تعمیرات گسترده تری نیاز دارید. موارد زیادی می تواند باعث خرابی پورت شارژر شود، مانند:

مشکل در پوت شارژ گوشی
  • آسیب آب: اگر گوشی شما خیس شود، آب می تواند باعث خوردگی و آسیب به درگاه شارژ شود.
  • گرد و غبار و زباله: با گذشت زمان، گرد و غبار و زباله می تواند در درگاه شارژ جمع شود و در نهایت باعث آسیب شود.
  • فرسودگی و پارگی: استفاده منظم از درگاه شارژ گوشی در نهایت می تواند منجر به ساییدگی و پارگی شود که به پورت آسیب می رساند.
  • اتصال شل: اگر درگاه شارژ را به طور ایمن به شارژر وصل نکنید، در نهایت ممکن است آسیب ببیند.
  • شارژ نادرست: استفاده از شارژر ناسازگار می تواند به پورت شارژ آسیب برساند.

آنچه برای تعمیر پورت شارژر گوشی نیاز دارید

برای تعمیر کار نکردن پورت شارژر تلفن خود، به چند ابزار ضروری برای تکمیل تعمیر با موفقیت نیاز دارید.

  • پیچ گوشتی: برای جدا کردن هر پیچی که درگاه شارژر را در جای خود نگه می دارد.
  • تفنگ لحیم کاری: برای حذف لحیم های نگهدارنده درگاه شارژ.
  • یک قوطی هوای فشرده: برای دمیدن هرگونه کثیفی یا زباله.
  • مسواک: برای اهداف تمیز کردن.
  • یک شارژر اضافی: برای شارژ کردن دستگاهتان، ببینید آیا شارژر مشکل دارد یا پورت شارژ.
  • پیچ‌های اضافی: اگر پیچ‌های موجود در دستگاهتان در جای خود قرار گرفتند، می‌توانید از آنها استفاده کنید.

چند روش وجود دارد که می توانید برای تعمیر پورت شارژ خراب گوشی، تبلت یا لپ تاپ استفاده کنید. در زیر، مراحل اصلی را که می توانید دنبال کنید، شرح می دهیم.

مرحله 1: یک کابل شارژر متفاوت را امتحان کنید

مهم است که کابل شارژر خود را تغییر دهید، زیرا گاهی اوقات مشکل از شارژر گوشی شما و نه پورت است. ممکن است مشکلی در نحوه هدایت برق کابل وجود داشته باشد یا دیگر نتواند داده ها را به طور قابل اعتماد بین دستگاه شما و منبع تغذیه منتقل کند. راهنمای ما در مورد نحوه تعمیر کابل شارژر شکسته را ببینید.

خرابی پورت شارژ موبایل

در هر صورت، امتحان کردن یک کابل شارژر متفاوت می تواند به شما کمک کند تا بدون دردسر از تلفن یا تبلت خود استفاده کنید. اگر با تعویض شارژر مشکل برطرف نشد، وقت آن است که به مرحله بعدی بروید.

آموزش تعمیرات سخت‌افزار موبایل و رفع اشکالات آن‌ها به طور کامل در دوره آموزش لیمو قرمز موجود است.

مرحله 2: پورت شارژ را تمیز کنید

با بررسی هرگونه زباله یا تجمعی که می‌تواند اتصال بین پورت شارژ و دوشاخه را مسدود کند، شروع کنید، زیرا ممکن است در شارژ اختلال ایجاد کند. سپس مقداری هوای فشرده اسپری کنید تا هرگونه گرد و غبار و کثیفی از بین برود. همچنین می‌توانید از یک شی تیز مانند موچین یا سوزن برای پاک کردن زباله‌های سرسخت روی آن استفاده کنید.

هشدار:مراقب باشید از خلال دندان برای از بین بردن زباله ها استفاده نکنید زیرا ممکن است داخل پورت بشکند و آسیب بیشتری به بار آورد!

اگر حتی پس از استفاده از شارژر دیگری و انجام تمیز کردن کار نمی کند، مشکل از خود پورت شارژر است و باید دستگاه را باز کرده و به آن دسترسی داشته باشید.

مرحله 3. باز کردن دستگاه

اگر پورت شارژر تلفن کار نمی کند، همانطور که در بالا نشان داده شده است، با برداشتن قاب پشتی شروع کنید تا قسمت داخلی گوشی شما نمایان شود. هنگامی که به آن دسترسی پیدا کردید، می توانید از یک مسواک برای تمیز کردن هرگونه زباله در درگاه شارژ استفاده کنید.

در مرحله بعد، ببینید آیا همه سیم ها در موقعیت صحیح خود قرار دارند یا خیر. اگر همه چیز درست است، مشکل از خود پورت شارژر است و باید آن را جدا کرده و تعویض کنید. برای انجام این کار، سیم ها یا کابل های متصل به درگاه شارژر را به دقت جدا کنید. مطابق شکل زیر از لحیم کاری برای جدا کردن اتصالات لحیم قدیمی در چهار گوشه درگاه شارژ استفاده کنید.

تعمیر پورت شارژ گوشی همراه

شما باید این کار را با دقت زیادی انجام دهید تا به قسمت های دیگر گوشی خود آسیب نرسانید. برای اینکه این کار را به خوبی انجام دهید، نوک هویه را روی هر یک از اتصالات اصلی لحیم کاری قرار دهید و آن را برای چند ثانیه نگه دارید تا زمانی که لحیم کاری به سمت بیرون جریان پیدا کند. سپس از نوک پنس یا ابزاری مشابه برای جدا کردن از لحیم استفاده کنید. سپس می توانید به آرامی پورت شارژ خود را جدا کنید و آماده تعویض آن هستید.

مرحله بالا باید برای یک تبلت نیز کار کند.

مرحله 4: سعی کنید قبل از تعویض درگاه شارژ را تعمیر کنید

پس از دسترسی به آن، می توانید بررسی کنید که آیا بخشی وجود دارد که به نظر خراب است یا خیر و سعی کنید آن را تعمیر کنید. به عنوان مثال، همانطور که در زیر نشان داده شده است، می توانید سعی کنید صفحات فلزی اطراف درگاه شارژ را محکم کنید. 

نکاتی برای جلوگیری از خرابی درگاه شارژر

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از شکستن پورت شارژر در وهله اول وجود دارد.

شارژر بیسیم گوشی همراه

  • بهتر است از استفاده از گوشی در هنگام شارژ خودداری کنید، زیرا ممکن است درگاه شارژر را تحت فشار قرار داده و باعث شکستن آن شود.
  • از استفاده از سیم شارژر آسیب دیده یا فرسوده خودداری کنید، زیرا ممکن است به پورت آسیب برساند.
  • هنگام قرار دادن یا خارج کردن شارژر از درگاه مراقب باشید. همچنین، آن را به زور وارد یا خارج نکنید، زیرا ممکن است کانکتورهای داخل پورت را بشکند.
  • پورت را تمیز و عاری از زباله نگه دارید. گرد و غبار و کثیفی می تواند به مرور زمان جمع شود و باعث بروز مشکلاتی در شارژ شود.
  • کابل را زیاد خم نکنید یا نپیچانید، زیرا ممکن است به آن آسیب برساند.
  • در صورت امکان از شارژرهای شخص ثالث خودداری کنید. ممکن است این موارد با گوشی شما سازگار نباشد و به پورت آسیب برساند. اگر باید از شارژر شخص ثالث استفاده کنید، مطمئن شوید که از یک منبع معتبر است.

از شارژر بی سیم استفاده کنید

اگر آسیب قابل تعمیر نیست و پولی برای خرید دستگاه جدید ندارید، باید از شارژر بی سیم استفاده کنید. شارژر بی سیم از فناوری القای الکترومغناطیسی استفاده می کند و به شما امکان می دهد تلفن خود را مستقیماً روی یک پد القایی بدون نیاز به اتصال کابل قرار دهید. این نه تنها دردسر و بی نظمی سیم ها را از بین می برد، بلکه سرعت شارژ سریع تری را نیز ارائه می دهد تا مجبور نشوید زمان زیادی را برای روشن شدن گوشی خود صرف کنید.

تعمیر پورت شارژر: موفقیت آمیز

اکنون مراحلی را که باید برای تشخیص مشکل پورت شارژ خود انجام دهید، به همراه روش‌هایی برای رفع آن، چه در گوشی یا تبلت، انجام دهید. پس از رفع مشکل پورت شارژر، می توانید دوباره از استفاده از دستگاه خود لذت ببرید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی