×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

رفع مشکل آنتن و سیگنال موبایل

رفع مشکل آنتن و سیگنال موبایل

مشکلات آنتن تلفن های همراه ممکن است برای هر فردی به شکل های مختلفی در گوشی بوجود بیاید از جمله این مشکلات که می توان به آن اشاره کرد قطعی کامل انتن ،ضعف آنتن و یا اروری تحت عنوان no sim است.اما برای حل این مشکلات در مرحله اول سراغ راه حل های ساده می رویم که در این مقاله به بررسی تعدادی از این راه حل ها می پردازیم.

قرار دادن در حالت پرواز

قرار دادن گوشی در حالت پرواز به مدت سی ثانیه تا یک دقیقه

یک راهکار ساده ای که امتحان کردن آن ضرر چندانی  ندارد فعال کردن گوشی در حالت پرواز است.این کار را به مدت سی ثانیه الی یک دقیقه انجام دهید و سپس آن را غیر فعال کنید با این کار ممکن است مشکلات سطحی همچون ضعف انتن دهی گوشی برطرف شود.

خاموش کردن وای فای بلوتوث و ان اف سی

هر سرویسی را که در حال حاضر از آن  استفاده نمی کنید خاموش کنید. خدماتی مانند وای فای بلوتوث و ان اف سی گاهی اوقات می توانند با تلاش برای ارسال تماس ها و داده های  تلفن شما و یا اجازه دادن به دستگاه های دیگر برای استفاده از پهنای باند مورد نیاز، برای داده ها و یا تماس ها مشکلاتی را ایجاد کنند پس سعی کنید آنها را در تلفن همراه خود غیرفعال کنید و سپس ببینید سیگنال تلفن همراه شما بهبود می یابد یا خیر.

همچنین آموزش تعمیرات سخت‌افزار موبایل و رفع اشکالات آن‌ها به طور کامل در دوره آموزش لیمو قرمز موجود است.

بررسی سیم کارت از لحاظ سلامت و اتصال

یکی از دلایل کار نکردن بخش انتن موبایل شناخته نشدن سیم کارت دستگاه است که با کلمه nosim روی صفحه نمایش شناسایی می شود. کار نکردن سیم کارت دلایل مختلفی می تواند داشته باشد از جمله این دلایل  می توان به شکستگی سیم کارت و یا از بین رفتن سطح مس سیم کارت اشاره کرد در این شرایط بهترین کار استفاده از یک سیم کارت جدید است و اگر سطح مس آن کثیف شده است بهتر است ان را با دستمال مرطوب کاملا تمیز کنید.

 اما اگر سیم کارت در محل اتصال خود خوب جایگذاری نمی شود و دائما در حال جا به جا شدن است احتمالا کانکتور ان دچار خرابی شده است در این شرایط برای حل چنین مشکلی بهتر است تلفن خود را به یک تعمیرکار حرفه ای بسپارید تا این مشکل را حل کند.

مشکل در سیم کارت گوشی

 بررسی مکانی که در آن درحال مکالمه هستید.

آنتن دهی در مکان هایی همچون داخل آسانسورها و یا پارکینگ ها و فضاهایی مشابه  ممکن است با اختلال مواجه شود همچنین در مکان هایی که دارای ساختمان ها و برج های  بلند هستند ممکن است چنین مشکلاتی بوجود بیاید پس در هنگام مکالمه  سعی کنید از این مکان ها فاصله بگیرید تا دچار مشکلات آنتن دهی  نشوید.

استفاده از ریپیتر یا همان تقویت کننده سیگنال

ممکن است فاصله‌ محل زندگی شما تا  دکل های bts زیاد باشد. بنابراین طبیعی است که آنتن دهی  دستگاه ضعیف است. پس اگر جا به جایی منزل یا محل کارتان مشکل است، بهترین راه می‌تواند استفاده از روش های تقویت آنتن موبایل، مثل خرید یک ریپیتر (تکرارگر) باشد. ریپیترها می‌توانند سیگنال‌های ضعیف را دریافت کرده و آن را تقویت کنند و در دسترس شما قرار دهد.البته استفاده از ریپیتر ها به خاطر قیمت بالایی که دارند بیشتر در مکان هایی استفاده می شوند که دارای متراژ بالا بوده و مساحت بالایی دارند.

حل مشکل کار نکردن اینترنت همراه بعد از آپدیت

یکی از مشکلاتی که بعد از اپدیت کردن گوشی ها به خصوص گوشی های شیائومی بوجود می آید کارنکردن اینترنت دستگاه است در این شرایط شما می توانید به تنظیمات دستگاه بروید گزینه connections را انتخاب کنید و سپس  وارد قسمت mobile network شوید و اعداد و ارقامی که در این قسمت نوشته شده است را کاملا پاک کنید. حال مجدد بخش اینترنت دستگاه را مورد بررسی قرار دهید.

بروزرسانی گوشی موبایل

بررسی بروزرسانی های دستگاه

یکی از دلایل مشکلات بخش انتن باگ هایی می باشد که در سیستم عامل به وجود می آید در بعضی مواقع بروز رسانی ها و آپدیت ها می تواند این مشکلات را مرتفع کند. برای این کار وارد بخش تنظیمات شوید و به بررسی آخرین آپدیت های ارائه شده توسط شرکت بپردازید در صورت ارائه آپدیت جدید گوشی خود را در سریعترین زمان ممکن بروزرسانی کنید.

ریست فکتوری و فلش کردن

اگر روش های بالا جوابگوی کار شما نبود آخرین مرحله بررسی نرم افزاری ریست فکتوری کردن و در نهایت فلش کردن گوشی می باشد  برای ریست فکتوری کردن تلفن همراه وارد بخش تنظیمات شوید و در قسمت درباره دستگاه ، گزینه بازنشانی به تنظیمات کارخانه را انتخاب کنید و در بعضی از شرایط برای حل مشکلات آنتن میتوانیم گوشی را فلش کنیم اما به دلیل اینکه فلش کردن گوشی یک کار تخصصی می باشد بهتر است برای انجام این کار گوشی را به یک نرم‌افزار کار حرفه ای بسپارید تا گوشی شما را فلش کند.

خرابی انتن در گوشی موبایل

چند راهکار ساده برای حل مشکل انتن:

  • گوشی خود را بدون قاب تست کنید؛
  • از قرار گرفتن در محیط هایی که دارای اجسام آلومینیومی (که باعث اختلال در آنتن دهی میشوند)هستند خودداری کنید؛
  • پایین بودن درصد شارژ باتری دستگاه نیز می تواند بر عملکرد آنتن دهی تاثیرگذار باشد پس باتری دستگاه را کاملا شارژ کنید؛
  • خاموش و روشن کردن تلفن همراه نیز می تواند مشکلات ساده نرم افزاری از جمله بخشی از مشکلات آنتن را رفع کند؛
  • خارج کردن و وارد کردن مجدد سیم کارت نیز دربعضی ازشرایط مشکلات سیم کارت را رفع می کند.

ضعف انتن و بررسی مشکلات سخت افزاری تلفن همراه

اما یکی دیگر از مشکلات بخش انتن مشکلات سخت افزاری می باشد شما زمانی که راه حل های بالا را طی کردید و نتوانستید مشکل بخش انتن دستگاه را حل کنید باید وارد بخش سخت‌افزار دستگاه شوید  یکی از دلایل اصلی مشکلات آنتن آسیب فیزیکی به تلفن است اسیب وارد شدن به بخش آنتن موبایل می تواند پروسه دریافت و ارسال سیگنال ها را دچار اختلال کند از جمله این مشکلات عدم آنتن دهی و یا پرش انتن است در این شرایط بهتر است گوشی خود به یک تعمیرکار حرفه ای بسپارید تا مشکل آنتن گوشی را حل کند.

مجتمع آموزشی پل مرجع آموزش های تخصصی اشتغال محور در ایران می‌باشد. شما می توانید با شرکت در دوره حضوری آموزش تعمیرات موبایل و با استفاده از کارگاه‌های مجهز، صفرتا صد تعمیرات انواع تلفن های همراه را بیاموزید و وارد بازار کار حرفه‌ای شوید.
اگر زمان کافی برای شرکت در دوره حضوری را ندارید می‌توانید دوره آموزش آنلاین تعمیرات موبایل را تهیه کنید و از جدیدترین آپدیت‌های این دوره برخوردار شوید. مجتمع آموزشی پل همراه شماست تا بتوانید بهترین تکنیسین در حوزه های مختلف شوید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی