×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات لپ تاپ و کامپیوتر

تعویض صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس

تعویض صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس

خرابی صفحه نمایش یک لپ ‌تاپ می‌تواند مشکل بسیار بزرگی باشد و ما در این مقاله قصد داریم تا نحوه رفع مشکل و تعویض صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس را به شما آموزش دهیم.
قبل از هر چیز باید بگوییم که شکستن صفحه نمایش لپ ‌تاپ ایسوس شما به معنی این است که باید صفحه نمایش لپ‌ تاپتان تعویض شود و نیازمند زمان و هزینه خاص خود است. 
از این آموزش برای صرفه جویی بیشتر پول شماست چون اگر دانش کمی نیز داشته باشید می‌توانید اقدام به تعویض نمایش لپ تاپ ایسوس خود بکنید و دیگر نیازی به هزینه‌های هنگفت و سپردن دستگاه خود به تعمیرکار ندارید.
ما سعی کردیم تا مرحله به مرحله نحوه تعویض صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس را بررسی کنیم تا در زمان مورد نیاز ،بدون دردسر ،این مشکل را برطرف کنید.

پیش نیازهای تعویض صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس

قبل از هرگونه اقدامی جهت تعویض صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس باید به صورت کامل دستگاه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آیا واقعاً صفحه نمایش نیاز به تعویض دارد یا خیر.
شما می‌توانید اول از همه از نظر ظاهری صفحه نمایش را بررسی کنید و در صورت دیدن هرگونه شکستگی و یا ترک در صفحه ،مطمئن می‌شوید که مشکل شما با تعویض حل خواهد شد. اما در بعضی موارد ممکن است دستگاه شما صرفاً خاموش شده باشد و یا صدای روشن شدن در دستگاهتان شنیده نشود که این نشان دهنده خاموشی کامل لپ تاپ ایسوس شماست.
احتمالاتی که در این بخش وجود دارد می‌تواند به باتری ،پردازنده گرافیکی ،رم خیلی قطعات و بخش‌های دیگر مرتبط شود.
برای اطمینان از این کار می‌توانید از لپ‌ تاپ خود به کمک صفحه نمایشی دیگر و یا تلویزیون خروجی بگیرید و اگر با این کار صفحه ای دیده شود ،خرابی صفحه نمایش لپ تاپ تان مشخص خواهد شد.

تعویض صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس با صفحه جایگزین

پیشنهاد می‌شود که همیشه قبل از خرید صفحه نمایش جدید ،دستگاه را با صفحه نمایش کار شده ،تست کنید.
اکثر تعمیرکاران قطعات خراب و یا نیمه خراب تعمیرات قبلی خود را نگهداری می‌کنند می‌توانند در زمان مورد نیاز از آن صفحات مشابه جهت تست کمک بگیرند.
با این کار احتمال ضرر کردن و خرید اشتباه صفحه‌ای دیگر بسیار پایین می‌آید.
در صورت نداشتن صفحات مشابه ،می‌توان از صفحات کم قیمت‌تر و یا کمک گرفتن از تعمیرکاران دیگر بر روی لپ تاپ ،تست انجام داد.
از دیگر نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که محل قرارگیری کابل اتصال صفحه نمایش شما از کجاست؟ زیرا در صورت ندانستن و عجله باز کردن صفحه نمایش می‌تواند آسیب‌هایی را در بخش‌های دیگر نیز به وجود آورد.

مرحله اول : تهیه ابزارهای اولیه برای تعویض صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس

شما برای جدا کردن و تعویض صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس به یک سری ابزار نیاز دارید تا بتوانید بدون مشکل ,تعویض صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس را انجام داده و آن را جدا کرده تا با صفحه جدید جایگزین کنید.
این ابزارها عموماً شامل قاب باز کن و پیچ گوشتی با اندازه  مخصوص پیچ های صفحه است.

مرحله دوم : خاموش کردن لپ تاپ ایسوس
یکی از کارهایی که حتماً در مراحل اولیه باید انجام داد خاموش کردن دستگاه و قطع کردن اتصال برق از لپ تاپ است.
اگر قادر به تشخیص خاموشی لپ‌ تاپتان نیستید کابل را از لپ تاپ جدا کرده و برای چند ثانیه کلید پاور را فشار دهید.
در بعضی از لپ ‌تاپ‌ها که باتری به صورت خارجی قرار دارد، حتماً آن را جدا کرده تا در مدار ولتاژی وجود نداشته باشد.
در صورت داخلی بودن باتری نیز می‌توان از همان خاموش کردن لپ ‌تاپ بسنده کرد و در زمانی که مجبور به باز کردن لپ تاپ شدید ،قبل از دست زدن به برد اتصال باتری را قطع کنید.

مرحله سوم: جدا کردن فریم برای تعویض صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس

در این مرحله نوبت به جدا کردن فریم‌های اطراف صفحه نمایش ،با استفاده از قاب بازکن می‌رسد.
باید در اطراف صفحه نمایش یک بخش آزاد را در نظر بگیرید و قاب بازکن را در شیار صفحه نمایش حرکت دهید تا چفت‌هایی که برای آن در نظر گرفته شده است به ترتیب آزاد شود.این کار در شروع می‌تواند مقداری مشکل باشد ؛اما زمانی که اولین فاصله ایجاد شد ،بقیه چفت‌ها به راحتی آزاد می‌شوند.

مرحله چهارم: باز کردن پیچ‌های صفحه نمایش لپ ‌تاپ ایسوس

با جدا کردن فریم صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس ،نوبت به باز کردن پیچ‌های می‌رسد که با استفاده از شیلد ،صفحه نمایش را محکم در جای خود نگه داشته است.
این پیچ‌ها عموماً در چهار طرف صفحه نمایش قرار دارند و ممکن است اندازه های متفاوتی هم داشته باشند.
با باز کردن همه آن ها ،صفحه با راحتی از قالب فریم خارج می‌شود.

شما می‌توانید با آزاد کردن صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس ،کانکتور فلت متصل شده به صفحه نمایش را که با چسبی ,محکم شده است جدا کنید. 
برای تعویض صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس باید به فلت اتصال صفحه دقت بسیاری کنید چون در صورت آسیب رسیدن به آن ,مجبور به باز کردن کامل لپ تاپ ایسوس خود می شوید.


مرحله پنجم: اتصال صفحه نمایش جدید لپ تاپ ایسوس و تست آن

در این مرحله نوبت به اتصال صفحه نمایش جدید لپ تاپ ایسوس می‌رسد که فقط لازم است کانکتور فلت صفحه نمایش را به آن متصل کنید و با قرار دادن صفحه در محل فریم و بستن پیچ‌ها ،از آن تست بگیرید.

در نظر داشته باشید که قبل از بستن کامل صفحه نمایش این تست انجام شود ؛چون خیلی زمان‌ها ممکن است بعد از بستن کامل آن ،با مشکل عدم نمایش صفحه در لپ تاپ ایسوس مواجه شوید.
در نهایت نیست پیچ‌ها را محکم کرده و فریم صفحه را به کمک چفت‌هایی که دارند در فریم اصلی محکم کنید.

کلام پایانی

در اینجا ما سعی کردیم تا مراحل نحوه تعویض صفحه نمایش لپ ‌تاپ ایسوس را به صورت کامل بررسی کنیم و ممکن است در مدل‌هایی از لپ ‌تاپ‌های دیگر نیز همین مراحل مورد استفاده قرار گیرد.

مجتمع آموزشی پل مرجع آموزش های تخصصی اشتغال محور در ایران می‌باشد. شما می توانید با شرکت در دوره حضوری آموزش تعمیرات لپ تاپ و با استفاده از کارگاه‌های مجهز، صفرتا صد تعمیرات انواع لپ تاپ ها و کامپیوترها را بیاموزید و وارد بازار کار حرفه‌ای شوید.
اگر زمان کافی برای شرکت در دوره حضوری را ندارید می‌توانید دوره آموزش آنلاین تعمیرات لپ تاپ را تهیه کنید و از جدیدترین آپدیت‌های این دوره برخوردار شوید. مجتمع آموزشی پل همراه شماست تا بتوانید بهترین تکنیسین در حوزه های مختلف شوید.

حتماً سوالات و پیشنهادها تان را در قسمت نظرات برای ما بنویسید از سایر آموزش‌های ما نیز دیدن کنید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی