×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

تعمیر پیکسل سوخته لپ تاپ

در نمایشگر لپتاپ نقاط بسیار ریزی که پیکسل نام دارند ممکن است دائما به رنگ مشکی و یا به رنگ های (قرمز ، سبز و آبی ) دیده شوند که به این مشکل پیکسل سوختگی گفته میشود. این اشکال ممکن است در زمان تولید نمایشگر ویا آسیب های هنگام استفاده از لپتاپ به وجود آید که میتواند مورد بررسی قرار گیرد و مشکل ممکن است حل شود، در غیر اینصورت نمایشگر باید تعویض شود. 
مطالب زیر روش بررسی رفع اشکال پیکسل سوختگی میباشد . 

پیکسل

به کوچکترین بخش یک تصویر میگویند.

تصویر

از کنار هم قرار گرفتن پیکسلها تصویربوجود می اید در شکل زیر هر پیکسل  شامل سه رنگ قرمز و ابی و سبز میباشد.

در شکل بالا با کم وزیاد شدن شدت رنگ سبز وابی وقرمزومیزان درخشندگی درهر پیکسل نور بارنگ خاصی تولید می شود ومیلیونها رنگ بوجود می اید تا تصا ویر بهتر با وصوح ورنگ با کیفیت تر تولید شود.

تعداد پیکسلهای صفحه نمایش

در یک صفحه نمایش 1920در1080 یعنی تعداد پیکسلهای طول صفحه1920 عدد وتعداد پیکسلهای عرض صفحه1080 عدد و تعداد کل پیکسلهای کل صفحه حاصلضرب دوعدد یعنی2073600 پیکسل خواهد بودوهرچه تعداد پیکسل بیشتر فشردگی ووضوح بهتر خواهد بود البته dpi نیز به معنای تعداد پیکسل در اینچ است که این مقدار نیز  هرچه بیشتر کیفیت بهتر خواهد بود.در عکس زیر از چپ تراکم کم و تعداد پیکسلها کم و بترتیب تا راست تراکم زیاد وکیفیت بهتر میشود.

پیکسل سوخته

همانطور که گفته شد هر پیکسل از تلفیق سه رنگ قرمز وسبز وابی بوجود میاید ودر صورتیکه هر سه رنگ وجود نداشته باشند یک پیکسل به شکل نقطه سیاه دیده میشود این نقطه را پیکسل سوختگی یاdead pixel میگویند.

پیکسل گیرکرده

اگر پیکسل همیشه فقط یک رنگ از سه رنگ قرمز یا ابی یا سبز را نمایش دهد به ان پیکسل گیر کرده میگویندstuk pixel .

روشهای تعمیر پیکسل سوخته

1. گاهی وقتها با گذشت زمان وطی چند روز مشکل خودش حل میشود و نیاز به کاری نیست
2. استفاده از سایت با ادرسJScreenFIXویابرای استفاده از سایت مشابه گزینهonline stuck pixel fixer جستچو شود
 

اول مرورگر خودرا بازکنید وبه ادرس یاد شده بروید.

1-2 روی گزینه ابی رنگ روبرودر سایت کلیک کنید.
2-2 شکل زیر نمایش داده میشود که باید مربع بزرگ را بکشید برروی پیکسل سوختگی قرار دهید هر بار حدود 20 دقیقه کار را تا دو تا سه بار تکرار کنید.


3.ویدیوهای ترمیم پیکسل 

ویدیوهایی وجود دارد که با تغییر رنگ سریع کل صفحه نمایشگر را میپوشاندوباید 20 دقیقه روی صفحه بماند

4.نرم افزاردیگر برای ویندوزکه باید دانلود ونصب شودPIXELHEALERوبرای اندرویدDEAD PIXELS TEST ANDFIX نیز میتواند به شما کمک کند.

5.استفاده از فشار که در این روش از یک مداد استفاده میشود که برروی ان یک پارچه از جنس میکروفایبر انتی استاتیک بسته میشود و توسط مداد دقیقا بر روی پیکسل سوخته مقدار کمی فشار وارد میشود سپس اگر مشکل حل شد تا 20 دقیقه باید سیستم خاموش سپس روشن شود.
 

در پایان

موارد بالا بر اساس تجربیات وسالها کار بدست امده و ممکن است در سیستمهای مختلف و شرایط متفاوت امار پاسخگویی مختلفی داشته باشد برایمان بنویسید تا چه اندازه این روشها پاسخگو بوده ومارا به دوستان وهمکارانتان معرفی کنید تا همگی در چرخش درست وهمرسانی اطلاعات سهیم باشیم.متشکرم.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی