×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

تعمیر پیکسل سوخته لپ تاپ

در نمایشگر لپ تاپ نقاط بسیار ریزی که پیکسل نام دارند ممکن است دائما به رنگ مشکی و یا به رنگ های (قرمز، سبز و آبی) دیده شوند که به این مشکل پیکسل سوختگی گفته می شود. این اشکال ممکن است در زمان تولید نمایشگر و یا آسیب های هنگام استفاده از لپ تاپ به وجود آید که می تواند مورد بررسی قرار گیرد و مشکل ممکن است حل شود، در غیر اینصورت نمایشگر باید تعویض شود. 
مطالب زیر روش بررسی رفع اشکال پیکسل سوختگی لپ تاپ که زیر مجموعه آموزش تعمیرات لپ تاپ است، به طور کامل خدمت شما شرح خواهیم داد.

پیکسل چیست

به کوچکترین بخش یک تصویر می گویند.

تصویر چیست

از کنار هم قرار گرفتن پیکسل ها تصویر بوجود می اید در شکل زیر هر پیکسل شامل سه رنگ قرمز و آبی و سبز می باشد.

در شکل بالا با کم و زیاد شدن شدت رنگ سبز، ابی و قرمز و میزان درخشندگی در هر پیکسل نور با رنگ خاصی تولید می شود و میلیونها رنگ بوجود می اید تا تصاویر بهتر با وصوح و رنگ با کیفیت تر تولید شود.

بیشتر بخوانبد: تعمیر صفحه نمایش لپ تاپ

تعداد پیکسل های صفحه نمایش

در یک صفحه نمایش 1920 در 1080 یعنی تعداد پیکسل های طول صفحه 1920 عدد و تعداد پیکسل های عرض صفحه 1080 عدد و تعداد کل پیکسل های صفحه حاصلضرب دو عدد یعنی 2073600 پیکسل خواهد بود و هرچه تعداد پیکسل بیشتر باشد فشردگی و وضوح بهتر خواهد بود. البته dpi نیز به معنای تعداد پیکسل در اینچ است که این مقدار نیز  هرچه بیشتر باشد، کیفیت بهتر خواهد بود..در عکس زیر از چپ تراکم کم و تعداد پیکسلها کم و بترتیب تا راست تراکم زیاد و کیفیت بهتر می شود.

پیکسل سوخته چیست

همانطور که گفته شد هر پیکسل از تلفیق سه رنگ قرمز و سبز و ابی بوجود میاید و در صورتیکه هر سه رنگ وجود نداشته باشند یک پیکسل به شکل نقطه سیاه دیده می شود این نقطه را پیکسل سوختگی یا dead pixel می گویند.

پیکسل گیر کرده

اگر پیکسل همیشه فقط یک رنگ از سه رنگ قرمز یا ابی یا سبز را نمایش دهد به ان پیکسل گیر کرده یا اصطلاحا  stuk pixel می گویند.

بیشتر بخوانبد: تعویض صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس

روش های تعمیر پیکسل سوخته لپ تاپ

1. گاهی وقت ها با گذشت زمان و طی چند روز مشکل خودش حل می شود و نیاز به کاری نیست.
2. استفاده از سایت با ادرس JScreenFIX و یا برای استفاده از سایت مشابه گزینه online stuck pixel fixer جستجو شود.
 

اول مرورگر خود را باز کنید و به ادرس یاد شده بروید.

1-2 روی گزینه ابی رنگ روبرو در سایت کلیک کنید.
2-2 شکل زیر نمایش داده می شود که باید مربع بزرگ را بکشید و بر روی پیکسل سوختگی قرار دهید. هر بار حدود 20 دقیقه کار را دو تا سه بار تکرار کنید.


3. ویدئوهای ترمیم پیکسل لپ تاپ

ویدئوهایی وجود دارد که با تغییر رنگ سریع، کل صفحه نمایشگر را میپوشاند و باید 20 دقیقه روی صفحه بماند.

4. نرم افزار دیگر برای ویندوز که باید دانلود و نصب شود PIXELHEALER و برای اندروید DEAD PIXELS TEST ANDFIX نیز می تواند به شما کمک کند.

5. استفاده از فشار که در این روش از یک مداد استفاده می شود که بر روی ان یک پارچه از جنس میکروفایبر انتی استاتیک بسته می شود و توسط مداد دقیقا بر روی پیکسل سوخته مقدار کمی فشار وارد می شود، سپس اگر مشکل حل شد تا 20 دقیقه باید سیستم خاموش و سپس روشن شود.
 

در پایان

موارد بالا بر اساس تجربیات و سالها کار بدست امده و ممکن است در سیستم های مختلف و شرایط متفاوت امار پاسخگویی مختلفی داشته باشد. برایمان بنویسید تا چه اندازه این روشها پاسخگو بوده و مارا به دوستان و همکارانتان معرفی کنید تا همگی در چرخش درست و همرسانی اطلاعات سهیم باشیم. تعمیرات لپ تاپ فقط به این موضوعات ختم نمی‌شود و اینها فقط بخش کوچکی از تعمیرات می‌باشد. اگر قصد شرکت در دوره های تخصصی لپ تاپ دارید، برای بررسی شرایط و هزینه دوره می‌توانید به صفحه آموزش تعمیرات لپ تاپ مراجعه کنید یا این دوره را به صورت غیر حضوری در صفحه آموزش آنلاین تعمیرات لپ تاپ دنبال کرده و با اطمینان کامل در دوره شرکت نمایید و وارد بازارکار حرفه‌ای شوید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی