×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش تعویض صفحه نمایش لپ تاپ لنوو

صفحه نمایش قطعه‌ای بسیار مهم در لپ تاپ‌هاست و ممکن است به راحتی آسیب ببیند، زیرا در ابعاد بزرگ‌تری طراحی می‌شوند و ظرافت بسیار زیادی دارند.
یک صفحه نمایش لپ تاپ می‌تواند با کوچک‌ترین ضربه آسیب ببیند و یا عملکرد خود را از دست بدهد.
البته از آنجایی که این قطعه مثل سایر قطعات لپ‌تاپ‌ها بر روی برد لحیم نیستند پس در شرایط خاص می‌توان آن را تعویض کرد.
در این مقاله ما سعی داریم تا آموزش مرحله به مرحله تعویض صفحه نمایش لپ تاپ لنوو را به شما آموزش دهیم تا در صورت نیاز بتوانید آن را تعویض کنید.
نکته قابل توجه این است که بیشتر لپ‌تاپ‌ها به مراتب شبیه به مراحل تعویض صفحه نمایش لپ تاپ لنوو هستند، پس با این آموزش شما می‌توانید بر روی سایر لپ‌تاپ‌ها نیز اقدام به تعویض صفحه نمایش لپ تاپ لنوو کنید.
اما قبل از اینکه به سراغ مراحل کار تعویض صفحه نمایش لپ تاپ لنوو برویم باید برخی از لوازم مورد نیاز را معرفی و بررسی کنیم، زیرا جهت تعویض صفحه نمایش لپ تاپ لنوو لوازم مورد نیاز از اصلی‌ترین بخش های تعویض است.


ابزار مورد نیاز


● پیچ گوشتی چهارسو

نکته قابل توجه اینجاست که خیلی از دستگاه‌ها مخصوصاً لپ‌تاپ‌ها از پیچ‌های چهارسو استفاده می‌کنند و جهت تعویض صفحه نمایش لپ تاپ لنوو نیز نیاز است تا از پیچ گوشتی چهارسو استفاده کنیم.


● انواع پیچ گوشتی ستاره‌ای 5 یا 6 گوش

برخی دیگر از لپ‌تاپ‌ها ممکن است دارای پیچ گوشتی‌های ستاره‌ای باشند که در این صورت چند مورد از پیچ‌گوشتی‌های ستاره‌ای را جهت تعویض صفحه نمایش لپ تاپ لنوو نیاز داریم.


● پیک یا کارت‌های پلاستیکی 

برای باز کردن بعضی فریم‌ها و یا جدا کردن بعضی از بخش‌ها نیاز است تا از پیک یا کارت‌های پلاستیکی استفاده کنیم البته در لپ تاپ‌ها پیک‌ها و کارت‌های پلاستیکی محکم‌تر استفاده بیشتری دارند.


● اسپاجر یا قاب باز کن


یکی از لوازم مورد استفاده در مراحل کار تعویض صفحه نمایش لپ تاپ لنوو اسپاجر است که در صورت نداشتن پیک یا کارت‌های پلاستیکی محکم می‌توانید از آنها استفاده کنید.
اسپاجرها نوعی قاب بازکن هستند که قابلیت نارسانایی داشته و در بحث آنتی استاتیک بودن بسیار کاربردی‌اند.


مراحل کار

در ادامه سعی شده تا با چند مرحله به سراغ تعویض صفحه نمایش لپ تاپ لنوو برویم و به موارد ذکر شده دقت کنید.
1.لپتاپ را از برق جدا کرده و یا باطری آن را از دستگاه خارج کنید. این کار جهت نبودن ولتاژ در مدارات است تا از خرابی های احتمالی جلوگیری شود.

2.دقت کنید روی قاب دور ال سی دی مانند تصویر زیر پیچ وجود دارد و گاهی وقت ها پیچ زیر یک برچسب مخفی دیده میشود.


3.برچسب را برداشته و پیچ را جدا کنید و اگر پیچی وجود ندارد برای تعویض صفحه نمایش لپ تاپ لنوو به مرحله بعد بروید. 
4.دراین مرحله مانند تصویر زیرقاب دور ال سی دی را بازکنید و برای این کار میتوانید با کمک پیک یا یک تیغه یا اهرم مناسب این کار را انجام دهید

5. بهترین پیشنهاد یک کارت پلاستیکی است که هیچ آسیبی به قاب نمیزند.
6.احتیاط کنید زمان جدا کردن قاب دور خارهای داخل قاب را نشکنید برای این کار پیک را خیلی داخل قاب نکنید .

7.به آرامی قاب دور ال سی دی را جدا کنید ومواظب باشید چون خیلی شکننده است. در این مرحله میتوانید از ویدیو شاخته شده برای این مقاله کمک بگیرید تا از اتفاقات احتمالی که ممکن است در زمان تعویض صفحه نمایش لپ تاپ لنوو به اشتباه رخ دهد جلوگیری شود. 

8.مانند تصویر زیر پیچهای نشان داده شده در ال سی دی را باز کنید تا ال سی دی جدا شود البته پیچ ها در هر دو طرف قاب وجود دارند البته در ممکن است بعضی صفحات دارای چسب در زیر خود باشند که در این صورت باید از حلال چسب یا کمی گرما کمک گرفت که در این صورت تعویض صفحه نمایش لپ تاپ لنوو قابل انجام خواهد بود.



9.ال سی دی را جدا کنید و در پشت ال سی دی برچسب های مشخصات انرا به فروشنده نشان دهید تا بر اساس مشخصات برچسب پشت اینچ و مدل سوکت مثلا 16 یا 32 پین بودن سوکت و نوع ال سی دی مانند tft یا  ips یا lcd بودن, فروشنده بتواند آن را تشخیص داده و شما به درستی تعویض صفحه نمایش لپ تاپ لنوو را انجام دهید.

10.گاهی وقتها مدل لپتاپ نیز کافیست و فقط در زمان جدا کردن ال سی دی احتیاط کنید فلت رابط ال سی دی با مین برد پاره نشود.

11.شما باید سوکت فلتی که به ال سی دی متصل میشود را با احتیاط جدا کنید و در زمان نصب نیز به همین شکل اتصال را بر قرار کنید.
12.جهت نصب نیز همه این مراحل را از آخر به اول رفته و قبل از بستن کامل فریم, از آن تست بگیرید تا با خیال راحت به سراغ بستن فریم بروید.


نکته آخر

شما می‌توانید برای دیدن بهتر جزئیات کار از فیلم آموزش تعویض صفحه نمایش لپ تاپ لنوو استفاده کنید و آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. 
جهت هرگونه سؤال یا ابهامی می‌توانید آن را در بخش نظرات برای ما بنویسید و حتماً از سایر ویدئو های آموزشی ما دیدن کنید.

 

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی