×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات دوربین های مداربسته

بهترین دوربین های مداربسته برای منزل (معرفی کامل)

بهترین دوربین های مداربسته برای منزل (معرفی کامل)

زمانی دوربین مداربسته جزء لوازم لوکس محسوب می شد و تنها در مشاغل و مکان های دارای حساسیت بالا، مورد استفاده قرار می گرفت. به مرور دوربین مداربسته از رده کالاهای لوکس خارج شد و نصب آن در همه جا عمومیت پیدا کرد. امروزه علاوه بر نصب دوربین های مداربسته در محل کسب و کار و مکان های عمومی، نصب دوربین برای حفظ امنیت منازل مسکونی نیز کاربرد پیدا کرده و بسیاری از سازندگان در حین ساخت ساختمان های جدید مسکونی، جانمایی و لوله گذاری مربوط به دوربین های مداربسته را در نظر می گیرند. حال ممکن است سوالاتی در این زمینه مطرح شود مانند اینکه بهترین دوربین مخفی برای منزل کدام است؟ آیا مجاز به نصب دوربین مخفی در منازل مسکونی هستیم؟و یا بهترین دوربین مداربسته برای منزل کدام است؟  در ادامه به توضیحاتی پیرامون این سوالات می پردازیم.

بهترین نوع دوربین مداربسته برای منزل

برای معرفی بهترین دوربین مداربسته برای منزل، لازم است به توضیح این نکته بپردازیم که به طور قطع، نصب دوربین مداربسته برای منازل مسکونی، به منظور حفظ امنیت ساکنین ساختمان کاملا لازم و نصب آن مجاز است؛ اما نکته ای که در این میان وجود دارد، توجه به حفظ حریم شخصی افراد در ساختمان است. بنابراین برای نصب دوربین در قسمت های مشاع ساختمان، یعنی قسمت هایی که متعلق به همه واحدها در ساختمان است، باید رضایت همه ساکنین ساختمان وجود داشته باشد. به طور معمول بسیاری افراد به منظور ایجاد امنیت، از نصب دوربین های مداربسته در قسمت های مشاع ساختمان استقبال می کنند؛ با این وجود لازم است که نصاب قبل از نصب دوربین ها، این مورد را با مدیر ساختمان مطرح کند تا قبل از انجام هر کاری، مدیر ساختمان نظر کلیه ساکنین رو جویا شده و در صورت داشتن رضایت از همه ساکنین، نصب دوربین ها توسط نصاب انجام گیرد.

انواع پرکاربرد دوربین مداربسته برای منزل

معمولا دوربین دام برای فضای داخلی، بهترین نوع دوربین مداربسته برای منزل محسوب می شود که می تواند در قسمت های مختلفی مانند سقف پارکینگ در کنج ها به سمت درب ورودی، در پاگرد پله ها به سمت راه پله بالا و راه پله پایین، رو به روی درب آسانسور، درب موتورخانه و درب های انباری ها و درب پشت بام نصب شود. یکی دیگر از انواع پرکاربرد دوربین مداربسته برای منزل دوربین بالت است که معمولا برای فضای حیاط و محوطه ها و جلوی درب ورودی منزل معمولا از دو جهت نصب می شود. این نوع دوربین در برابر بارندگی مقاوم است و می توان با نصب این دوربین تردد فضای بیرون را در صورت وقوع حادثه ای بازبینی نمود.

انواع مختلف دوربین های مخفی به لحاظ شکل ظاهری

دوربین های مخفی می توانند در مدل هایی در سایز های بسیار کوچک طراحی شوند که امکان مخفی سازی در منافذ کوچک را داشته باشند؛ در مدل هایی نیز دوربین های مخفی سایز کوچک ندارند اما دارای ظاهر گمراه کننده می باشند مانند دوربین هایی به شکل ساعت رومیزی، قاب عکس،  دتکتور دود، آینه و ... حتی دوربین های مخفی به شکل پیچ نیز طراحی شده اند که در بسیاری جاها امکان نصب دارند و معمولا از این نوع دوربین ها زمانی استفاده می شود که یا به علت ترس از سرقت دوربین یا خرابکاری و دستکاری و ایجاد اختلال در عملکرد دوربین، امکان نصب سایر دوربین های آشکار وجود ندارد و یا به قصد اثبات یک ادعا، نصب دوربین آشکار سبب جلوگیری از شناسایی فرد یا افراد خاطی یا مجرم خواهد شد.

بهترین دوربین مخفی برای منزل

مهمترین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که به صورت کلی نصب هر نوع دوربین مخفی نیاز به مجوز از مراجع قضایی دارد و بدون داشتن مجوز، مجاز به نصب دوربین مخفی نیستیم. از طرفی این مجوزها برای مدت زمان مشخصی برای نصب دوربین مخفی به منظور اثبات یک جرم یا ادعا صادر می شوند و بعد از اثبات ادعا، لازم است که دوربین های مخفی جمع آوری شوند. حال برای پاسخ به این سوال که بهترین دوربین مخفی برای منزل چه نوع دوربینی است لازم است به فاکتورهایی در این زمینه توجه کنیم.

فاکتورهای مهم انتخاب دوربین مخفی

1– رزولوشن دوربین
2 – فاصله کانونی لنز
3 – سیمی یا بی سیم بودن دوربین
4 – پشتیبانی کردن از دید در شب در صورت نیاز
5 – پشتیبانی از حافظه کافی در صورتیکه امکان اتصال به دستگاه ضبط وجود نداشته باشد.

کلام آخر

در این مقاله با بهترین نوع دوربین مداربسته برای منزل آشنا شدیم. به طور کلی علاوه بر شکل ظاهری، کیفیت تصویر و میزان زاویه دید دوربین و نوع دید درشب Starlight، Warmlight و یا IR، متناسب با میزان نور و شرایط محیط در انتخاب بهترین نوع دوربین مداربسته دارای اهمیت می باشد که نصاب دوربین مداربسته با بازدید از محیط می تواند بهترین نوع دوربین مداربسته برای منزل را پیشنهاد دهد. با این توضیحات، اگر علاقه مند به کار، به عنوان نصاب دوربین های مداربسته هستید می توانید با مراجعه به سایت مجتمع آموزشی پل، در یکی از دوره های حضوری یا آنلاین با عنوان آموزش نصب دوربین مدار بسته یا آموزش آنلاین نصب دوربین مدار بسته ثبت نام نموده و با شرکت در این دوره ها با نصب تخصصی دوربین های مداربسته آشنا و با دریافت مدرک فنی و حرفه ای وارد بازار کار شوید.

مجتمع آموزشی پل مرجع آموزش های تخصصی اشتغال محور در ایران می‌باشد. شما می توانید با شرکت در دوره حضوری آموزش نصب دوربین مدار بسته و با استفاده از کارگاه‌های مجهز، صفرتا صد نصب و راه‌اندازی انواع دوربین های مدار بسته را بیاموزید و وارد بازار کار حرفه‌ای شوید.
اگر زمان کافی برای شرکت در دوره حضوری را ندارید می‌توانید پکیج آموزش نصب دوربین مدار بسته را تهیه کنید و از جدیدترین آپدیت‌های این دوره برخوردار شوید. مجتمع آموزشی پل همراه شماست تا بتوانید بهترین تکنیسین در حوزه های مختلف شوید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی