×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات دوربین های مداربسته

معرفی انواع دوربین های مدار بسته مخفی برای منزل با ویژگی های آن ها

معرفی انواع دوربین های مدار بسته مخفی برای منزل با ویژگی های آن ها

در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع دوربین مدار بسته مخفی بپردازیم. در میان انواع دوربین های مدار بسته خانگی، دوربینهای مدار بسته مخفی نیز در شرایطی ممکن است امکان نصب داشته باشند. نصب هر یک از انواع دوربین های مدار بسته مخفی نیاز به مجوز از مراجع قانونی دارد و نصب دوربین مدار بسته مخفی برای منزل و یا محل کسب و کار بدون داشتن مجوز، جرم محسوب می شود. دوربین های مخفی به لحاظ شکل ظاهری انواع مختلفی دارند. بسیار دیده شده که افراد به دنبال کوچکترین دوربین مداربسته بدون سیم هستند در حالیکه بسیاری دوربین های مخفی نیاز به سایز کوچک ندارند؛ زیرا بسیاری از انواع دوربین مدار بسته مخفی بدون داشتن سایز کوچک، دارای ظاهری گمراه کننده هستند. این دوربین ها با شکل های مختلفی که برای عموم قابل تشخیص نباشد طراحی می شوند.  در ادامه با انواع مختلف این دوربین ها آشنا می شویم.

دوربین مخفی به شکل پریز برق

یکی دیگر از انواع دوربین های مخفی دوربین به شکل پریز برق است. سوراخ بسیار کوچکی در این پریز در نظر گرفته شده که لنز دوربین در قسمت پشت آن تعبیه شده است. در قسمت داخلی، برد دوربین با امکان اتصال رم و آنتن جهت اتصال به وای فای مودم برای مشاهده تصاویر از راه دور در نظر گرفته شده است.

دوربین مخفی به شکل قاب عکس

یکی از انواع دوربین مدار بسته مخفی برای منزل، دوربین مخفی به شکل قاب عکس است که امکان جا به جایی راحت در اتاق های مختلف را دارد. می توان این نوع دوربین را در ارتفاع پایین جهت تهیه فیلم از زاویه دید دلخواه و مناسب، بدون ایجاد جلب توجه قرار داد. بعضی از انواع این نوع دوربین ها دارای دید در شب نیز می باشند.

دوربین مخفی به شکل دتکتور دود

دیگرانواع دوربین مدار بسته خانگی، دوربین مخفی با ظاهری شبیه به دتکتور دود است که روی سقف نصب می شود و می تواند با پوشش اعلان حریق، فیلمبرداری از محیط را به صورت مخفیانه انجام دهد.

دوربین مخفی به شکل شارژر گوشی

شارژر گوشی یکی از تجهیزاتی است که در هر مکانی به راحتی امکان اتصال به برق دارد؛ به این دلیل یکی از انواع دوربین های مخفی به شکل شارژر طراحی شده است که هم می تواند عملکرد شارژر را داشته باشد و هم به عنوان یک دوربین مخفی عمل نماید. داخل این شارژ مکانی برای نصب رم در نظر گرفته شده و همچنین آنتن وای فای امکان اتصال به مودم را فراهم می آورد. این دوربین توانایی ضبط صدا را نیز دارد.

دوربین مخفی به شکل پیچ

دوربین مخفی به شکل پیچ یکی از بهترین انواع دوربین مدار بسته مخفی است که امکان نصب در هر فضایی را دارد. این دوربین را می توان روی دستگیره در، دیوار و بسیاری فضاهای دیگر نصب نمود. این نوع دوربین مخفی سیمی است و امکان دریافت صدای محیط را داشته و به دستگاه DVR متصل می شود.

دوربین مخفی به شکل لیوان قهوه

دوربینی به شکل لیوان قهوه یکی از انواع دوربین مدار بسته مخفی محسوب می شود. در این مدل دوربین مخفی، لنز دوربین در پشت قسمت در لیوان مخفی شده و چنانچه در لیوان قهوه جدا شود مشاهده می شود که برد دوربین و اسلات ورود رم در قسمت داخل لیوان قهوه وجود دارد. فرد با در دست گرفتن لیوان قهوه و حرکت در فضاهای مختلف می تواند از محیط به صورت مخفیانه فیلم تهیه نماید.

دوربین مخفی به شکل پیکسل لبخند

یکی دیگر از انواع دوربین مدار بسته مخفی، دوربین به شکل پیکسل لبخند است. لنز این دوربین در قسمت چشم پیکسل مخفی شده و چنانچه این دوربین روی لباس یا کوله پشتی نصب گردد می تواند با جا به جایی شخص، از محیط های مختلف به صورت مخفی فیلم هایی بر روی رم که در قسمت داخلی پیکسل تعبیه شده است ذخیره نماید.

انواع دوربین مداربسته مخفی بیسیم

انواع دوربین مدار بسته مخفی به دو دسته سیمی و بیسیم تقسیم می شوند. دوربین های بی سیم نسبت به دوربین های سیمی نصب راحتری دارند. البته لازم است بدانید حتی در دوربین های بی سیم نیز نیاز به کابل کشی برق وجود دارد. یکی از کوچکترین دوربین مداربسته بدون سیم دوربین فلتی است که عدم نیاز به سیم کشی امکان نصب بسیار راحت و حتی جابه جایی آن را فراهم می کند. لازم به ذکر است در مدل هایی از دوربین های مخفی که به صورت سیار استفاده می شوند باتری داخلی برای تغذیه دوربین برای زمان محدود در نظر گرفته شده است.


کلام آخر

در این مقاله با انواع دوربین مدار بسته مخفی آشنا شدید، لازم به یادآوری مجدد است که نصب دوربین مخفی برخلاف انواع دوربین مدار بسته خانگی، نیاز به اخذ مجوز از مراجع قانونی دارد و بدون مجوز، نصب هر یک از انواع دوربین مدار بسته مخفی جرم محسوب می گردد. علاوه بر مدل های مذکور، دوربین های مخفی به شکل عینک، خودکار، آینه، ساعت رومیزی و دکمه نیز طراحی شده اند و معمولا عملکردی مشابه سایر دوربین های مخفی دارند.
در پایان چنانچه به سایر مباحث مرتبط با دوربین مداربسته علاقه مند هستید و تمایل دارید به عنوان نصاب دوربین های مداربسته شروع به کار نمایید، می توانید با مراجعه به سایت مجتمع آموزشی پل، در یکی از دوره های حضوری یا آنلاین، با عنوان آموزش نصب دوربین مدار بسته یا آموزش آنلاین نصب دوربین مدار بسته ثبت نام نموده و با شرکت در این دوره ها، ضمن یادگیری نصب تخصصی دوربین های مداربسته، مدرک فنی و حرفه ای نیز دریافت نموده و وارد بازار کار شوید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی