×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

نحوه فعال کردن آی مسیج در آیفون با روش‌های مختلف

 نحوه فعال کردن آی مسیج در آیفون با روش‌های مختلف

 آی مسیج چیست؟

 آی مسیج یکی از ویژگی‌های خاص در ساختار گوشی‌های آیفون است که می‌توان از طریق آن اطلاعات را همانند پیام‌رسان‌های دیگر به‌راحتی بین گوشی‌های آیفون و یا دستگاه‌هایی که از ios پشتیبانی می‌کنند انتقال داد. این ویژگی از ios ۵ و در سال ۲۰۱۱ به دستگاه‌های اپل اضافه شده و بعد از آن با ارتقای گزینه‌ها و امکانات آن توانسته جای خود را در بین پیام‌رسان‌های مختلف برای استفاده کنندگان آیفون‌ها ایجاد کند لازم به ذکر است که این قابلیت فقط در دیوایس‌هایی که از ios پشتیبانی می‌کنند قابل‌استفاده است و برای فعال کردن آی مسیج آیفون باید یک اپل آیدی به دستگاه خود معرفی کنید تا از طریق آن بتوانید با دیگران که از این قابلیت استفاده می‌کنند ارتباط برقرار کنید.

 چه امکاناتی در آی مسیج وجود دارد

message در واقع یک سرویس پیام‌رسان است که می‌توان از طریق آن به‌راحتی ارتباط را با دیگر کاربران برقرار کرد و از طریق این سرویس می‌توانید اطلاعاتی مانند پیام‌های متنی صوتی تصویر و یا فیلم را بین کاربران مختلف انتقال دهید.
نکته دیگری که درباره این امکان در گوشی‌های آیفون قابل‌ذکر است امکان مکالمه تصویری بین دو کاربری است که از آی مسیج یا آی فیس خود استفاده می‌کند
همچنین در هنگام استفاده از این نرم‌افزار می‌توان به قابلیت‌های دیگری همچون ارسال استیکرها تایپ هم‌زمان تایید دریافت پیام توسط کاربر مقابل و همچنین رسید خواندن پیام توسط کاربر مقابل اشاره کرد یکی دیگر از ویژگی‌های این پیام‌رسان امکان بازگشت پیام است به این معنی که شما بعد از ارسال پیام می‌توانید آن را بدون هیچ مشکلی پاک کنید و پیام از گوشی طرف مقابل نیز به‌راحتی پاک خواهد شد.
در موارد دیگر می‌توان به امنیت بالای موجود در استفاده از این نرم‌افزار اشاره کرد پیام‌ها در پیام رسانه آی مسیج به‌صورت رمزنگاری شده ارسال می‌شوند و این قابلیت امنیت اطلاعات ارسال شده را تأمین می‌کند.
همچنین باید به این نکته هم اشاره کرد که بعد از فعال کردن آی مسیج آیفون برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید از وای‌فای استفاده کنید بدین ترتیب از میزان استفاده از اینترنت گوشی و هزینه‌های بالای آن خودداری خواهید کرد و پیام‌ها را با هزینه پایین‌تری ارسال خواهید کرد.
اما سراغ نحوه فعال کردن آی مسیج در آیفون‌ها برویم و مراحل فعال‌سازی این نرم‌افزار را با هم ببینیم.

 

 روش فعال کردن آی مسیج در آیفون

نحوه فعال‌سازی آی مسیج در آیفون‌ها همان‌طور که اشاره شد شما نیاز به یک اپل آیدی دارید درصورتی‌که دستگاهتان را به‌تازگی خریداری کرده‌اید و اپل آیدی را در آن تعریف نکرده‌اید باید این کار را انجام دهید
باتوجه‌به تحریم شرکت سازنده گوشی‌های آیفون نسبت به کشور ما ایران امکان ساخت اپل آیدی به‌صورت مستقیم برای ایرانیان وجود ندارد و برای انجام‌دادن این کار نیاز به‌دور زدن تحریم‌ها وجود دارد
برای این کار گزینه‌های مختلفی وجود خواهد داشت که در مقاله‌های دیگر به آن اشاره خواهیم کرد؛ اما یکی از ساده‌ترین کارها استفاده از نرم‌افزار آیتونز در نسخه‌های قدیمی است چرا که در ساختار اپل آیدی‌ها نیاز به تعریف یک شماره‌تلفن است که متأسفانه پیش کد ایران را در آن قبول نمی‌کند؛ اما در نسخه‌های قدیمی این نرم‌افزار شماره‌تلفنی برای ساخت اپل آیدی از کاربر دریافت نشده بنابراین می‌توان ساخت اپل آیدی را بدون شماره‌تلفن پیش برد.
اما اگر برای فعال کردن آی مسیج در آیفون نمی‌توانید خودتان یک اپل آیدی بسازید می‌توانید از اپل آیدی‌های آماده یا اپل آیدی‌های کارتی موجود در بازار استفاده کنید البته به این نکته توجه کنید که این اپل آیدی‌ها ممکن است به‌صورت تایمی غیرفعال شوند و پس از یک تایم مشخص دیگر فعال نباشد؛ بنابراین حتماً اطلاعات مربوط به ساختار این اپل آیدی‌ها مانند سؤال‌های امنیتی را حفظ کنید تا در زمان مشکل بتوانید از آنها استفاده کنید
اما در حالت دیگر می توانید به یک تکنیسین که دوره آموزش تعمیرات موبایل را دیده و به مسائل نرم‌افزاری اشراف دارد برای ساخت اپل آیدی خود مراجعه کنید
اما روش فعال کردن آی مسیج در آیفون‌ها به این صورت است برای انجام این کار ابتدا وارد تنظیمات دستگاه شوید صفحه را به سمت پایین حرکت دهید و به دنبال گزینه مسیج باشید با انتخاب این گزینه قسمت آی مسیج و گزینه فعال‌سازی آن را خواهید دید با فعال کردن این گزینه همه امکانات آی مسیج شما فعال خواهد شد و همچنین در گزینه بعدی اپل آیدی که از آن برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کنید مشخص خواهد بود گزینه‌های دیگری در این بخش وجود دارد که می‌توانید از طریق آنها ارتباط بهتری بین خود و دیگران برقرار کنید برای مثال می‌توانید از گزینه‌های کم‌کردن کیفیت عکس‌ها و فیلم‌های ارسالی و یا اشتراک‌گذاری اطلاعات خود با دیگران استفاده کنید.

غیرفعال‌کردن آی مسیج در آیفون

 درصورتی‌که نیاز ندارید از امکانات آی مسیج استفاده کنید برای غیرفعال‌کردن آی مسیج در آیفون می‌توانید دقیقاً مراحل ذکر شده بالا را انجام دهید برای این کار به قسمت تنظیمات دستگاه بروید گزینه‌ها را به سمت پایین حرکت دهید تا گزینه مسیج را دوباره مشاهده کنید این بار برای غیرفعال‌سازی این حالت باید گزینه آی مسیج را خاموش کنید تا آی مسیج در دستگاهتان غیرفعال گردد و دیگر از آن استفاده نکنید.


نکته پایانی

استفاده از نرم‌افزار آی مسیج یکی از ایمن‌ترین حالت‌ها برای انتقال اطلاعات بین دو کاربر است.باتوجه‌به اینکه شرکت‌های سازنده نرم‌افزارهای مختلف برای جمع‌آوری اطلاعات از کاربران مختلف در سطح دنیا برای ایجاد بازه‌های تبلیغاتی مختلف و یا کاربردهای دیگر سرودست می‌شکنند. آی مسیج را می‌توان یکی از ایمن‌ترین برنامه‌های انتقال اطلاعات بین دو کاربر دانست که در مقاله بالا مراحل فعال کردن آی مسیج در آیفون‌ها را برای شما بازگو کردیم.

مجتمع آموزشی پل مرجع آموزش های تخصصی اشتغال محور در ایران می‌باشد. شما می توانید با شرکت در دوره حضوری آموزش تعمیرات موبایل و با استفاده از کارگاه‌های مجهز، صفرتا صد تعمیرات انواع تلفن های همراه را بیاموزید و وارد بازار کار حرفه‌ای شوید.
اگر زمان کافی برای شرکت در دوره حضوری را ندارید می‌توانید دوره آموزش آنلاین تعمیرات موبایل را تهیه کنید و از جدیدترین آپدیت‌های این دوره برخوردار شوید. مجتمع آموزشی پل همراه شماست تا بتوانید بهترین تکنیسین در حوزه های مختلف شوید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی