×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

آموزش قفل‌کردن برنامه‌های آیفون با روش‌های مختلف

آموزش قفل‌کردن برنامه‌های آیفون با روش‌های مختلف

یکی از موضوعاتی که ممکن است به آن نیاز پیدا کنید این است که اطلاعات شخصی خود را افزایش دهید و برای بعضی از برنامه‌های مد نظر خود قفل گذاری کنید.
به این شکل که تا قفل امنیتی برنامه‌ها وارد نشود، نتوانید از آن برنامه خاص استفاده کنید.
قفل كردن برنامه هاي ايفون مخصوصاً در گوشی‌های با سیستم عامل ios می‌تواند امری لازم باشد، زیرا خیلی از برنامه‌ها تعداد بسیار زیادی از اطلاعات شخصی کاربر را با خود به همراه دارد و در صورت قرار گرفتن دستگاه به فردی غریبه، جهت امانت استفاده و یا حتی تعمیر، قفل كردن برنامه هاي ايفون  که مهم هستند بسیار الزامی می‌شود‌.
طبیعتاً این کار در گوشی‌های آیفون و حتی سایر گوشی‌ها کاربردی است که البته ما قصد داریم تا انواع روش با تنظیمات و برنامه قفل كردن برنامه هاي ايفون را در این مقاله به شما آموزش دهیم.
سعی کردیم تا تمام روش‌های رایج و بی دردسر را در قالب یک آموزش در اختیارتان قرار دهیم تا دیگر نیازی به مشاهده آموزش‌های دیگر نباشد
در ادامه شروع می‌کنیم به بررسی انواع روش‌هایی که می‌توانید برای قفل كردن برنامه هاي ايفون خود قفل گذاری کنید و در صورت نیاز و با استفاده از اولویت بندی‌های خود به سراغ یکی از آنها بروید.

اموزش قفل كردن برنامه هاي ايفون با Face ID

یکی از روش‌های رایج در گوشی‌ها قفل كردن برنامه هاي ايفون استفاده از روش فیس آیدی برای بالا بردن امنیت برنامه‌هاست.
برای فعال سازی این بخش یعنی بالا بردن امنیت برنامه‌ها توسط فیس آیدی شما باید وارد تنظیمات گوشی آیفون خود شوید و به بخش فیس آیدی وارد شوید تا گزینه تنظیم فیس آیدی را مشاهده کنید.حال چهره شما توسط نرم‌افزار مورد شناسایی قرار می‌گیرد که پس از آن مجدداً به این بخش از تنظیمات وارد شوید که در این زمان گزینه‌ای با عنوان سایر برنامه‌ها قابل مشاهده است.
هر کدام از برنامه‌ای را که مدنظر دارید، با گزینه روشن و خاموشی که در سمت راست آنها دیده می‌شود فعال یا غیر فعال کنید.
حال شما می‌توانید به راحتی امنیت دستگاه خود را با استفاده از فیس آیدی مدیریت کنید و برنامه‌ها توسط چهره شما قابلیت اجرا دارند.
نکته پایانی اینجاست که در صورت عدم وجود برنامه‌های نصب شده در این بخش، می‌توان نتیجه گرفت که برنامه مورد نظر قابلیت قفل گذاری را از قبل نداشته و دیگر از این روش به نتیجه نخواهید رسید.

روش قفل كردن برنامه ها در ايفون با Touch ID

روش دیگر که برای قفل كردن برنامه هاي ايفون مورد استفاده قرار می‌گیرد به کمک تاچ آیدی یا اثر انگشت انجام می‌شود؛ اما باید بدانید که عموماً در آیفون‌های قدیمی قابل استفاده نیست.روش کار و فعال سازی این بخش بسیار ساده است و در مرحله اول وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید و به سراغ بخش تنظیمات تاچ آیدی بروید.
در این میان شما می‌توانید بر روی چند برنامه اصلی مثل آیتونز و اپ استور قفل گذاری انجام دهید که در این صورت هر برنامه قابل مشاهده در این لیست شرایط قفل گذاری را دارد.

نحوه قفل كردن برنامه هاي ايفون با Screen time

روشی که قصد داریم در این مرحله به شما آموزش دهیم تا برای قفل كردن برنامه هاي ايفون از آن استفاده کنید استفاده از اسکرین تایم آیفون‌هاست چه کاربردهای بسیار زیادی دارد؛ اما در این آموزش قصد داریم تا فقط از نحوه قفل كردن برنامه هاي ايفون آن رونمایی کنیم.
برای فعال سازی این قابلیت وارد بخش تنظیمات شوید و  گزینه اسکرین تایم را در بین گزینه‌ها پیدا کنید.حال با وارد شدن به این صفحه عبارتی به عنوان استفاده از قفل اسکرین تایم به صورت آبی رنگ مشاهده می‌شود.حال باید وارد آن شده و قفلی را که مد نظر دارید وارد کنید سپس بر روی نه محدودیت‌های برنامه‌ها کلیک کنید تا مجدداً رمز وارد شده را برای آن برنامه به خصوص نیز وارد کنید.سپس با تنظیم زمان و تأییدیه برنامه مورد نظر شما برای ادامه کار نیاز به پسورد دارد.
این قابلیت به دلیل توان تنظیم زمان مورد نظر کاربردی‌تر از روش‌های قبلی است و می‌تواند در کارهای روزانه نیز بسیار به شما کمک کند.

قفل كردن برنامه ها در ايفون با Restrictions

این روش به مراتب از روش‌های قبلی ساده‌تر است و با وارد شدن به بخش تنظیمات عبارت محدودیت‌ها را انتخاب می‌کنید.
محدودیت‌ها ی برنامه‌ها نیز عمل می‌کند تا در زمان استفاده از هرگونه برنامه از شما قفل عبوری بخواهد و این همان چیزی است که برای بالا بردن امنیت و قفل كردن برنامه هاي ايفون کاربردی است.


روش قفل كردن برنامه هاي ايفون با Folder Lock

اگر هیچ کدام از روش‌های بالا نیاز شما را برطرف نکرد می‌توانید از نرم‌افزارهایی جهت بالا بردن امنیت و قفل كردن برنامه هاي ايفون استفاده کنید.
یکی از نرم‌افزارهای کاربردی جهت این کار استفاده از برنامه‌ای با عنوان folder lock می‌باشد.تنها کافی است برنامه مورد نظر را از طریق اپ استور دانلود و نصب کنید و در داخل برنامه تمام برنامه‌های سیستمی شما و حتی پوشه‌ها و فایل‌های مورد نظر نمایش داده می‌شود که قابلیت قفل گذاری دارد و به این  صورت می‌توانید امنیت  برنامه‌های خود را تأمین کرده و قفل كردن برنامه هاي ايفون را تجربه کنید.

کلام آخر

در اینجا سعی کردیم تا اکثر روش‌های موجود جهت قفل كردن برنامه هاي ايفون را در قالب یک مقاله آموزشی در اختیار شما قرار دهیم.در صورت هرگونه سؤال یا ابهامی می‌توانید در قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید و بهترین روش ممکن را برای دستگاه خود پیاده سازی کنید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی