×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات لپ تاپ و کامپیوتر

آموزش ارتقاء رم لپ تاپ و کامپیوتر با بهترین روش ها

آموزش ارتقاء رم لپ تاپ و کامپیوتر با بهترین روش ها

یکی از موضوعاتی که دغدغه اکثر افراد می‌باشد این است که کامپیوتر یا لپ‌تاپشان با مشکل کندی سرعت و پردازش ضعیف مواجه می‌شود.
فردی که می‌خواهد با سیستم خود کارهای به مراتب سنگین‌تری انجام دهد به هیچ وجه با استفاده از سیستم‌های ضعیف توان این کار را ندارد به همین دلیل بهترین کار ممکن ارتقاء لپ‌تاپ یا کامپیوتر است.
اما زمانی که حرف از ارتقاء لپ‌تاپ یا کامپیوتر می‌زنیم باید در نظر داشته باشیم که ارتقا رم لپ تاپ می تواند اکثر مشکلات احتمالی برای لپ تاپ‌ها را حل کند.
شما با افزایش رم لپ تاپ می‌توانید سرعت سیستم خود را به مراتب افزایش داده و به راحتی برای پردازش بازی‌ها و نرم‌افزارها اقدام کنید.
البته این موضوع به این معنی نیست که با ارتقا رم لپ تاپ و یا ارتقا رم کامپیوتر دیگر نیازی به ارتقاء بخش‌های مختلف مانند گرافیک و حافظه سیستم نداشته باشید.
با ارتقا دادن رم لپ تاپ شما فقط در بخش سرعت سیستم تغییر ایجاد کرده‌اید و اگر قصد دارید تا مثلاً حافظه بیشتری رو بر روی لپ‌تاپ کامپیوتر خود تجربه کنید باید افزایش رم لپ تاپ با هارد را برای سیستم خود انجام دهید.تأثیر ارتقا رم لپ تاپ در عملکرد کلی سیستم بسیار تأثیرگذار بوده و به دلیل اینکه رم یک حافظه اجرایی است پس در اجرای برنامه‌ها نیز تأثیرات بسیار مثبتی خواهد گذاشت.
در ادامه قصد داریم تا نحوه ارتقا رم لپ تاپ را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم و البته این آموزش در کامپیوترها نیز بسیار مشابه می‌باشد.

آموزش ارتقا رم لپ تاپ

۱. بررسی میزان استفاده دستگاه از رم

قبل از اینکه هرگونه اقدامی جهت ارتقا رم لپ تاپ خود انجام دهید باید از میزان استفاده سیستم شما از رم آگاه باشید و برای این کار می‌توانید از بخش task manager کمک بگیرید.شما می‌توانید به راحتی در قسمت نوار ابزار پایین کلیک راست کرده و عبارت task manager را انتخاب کنید.سپس می‌توانید در این صفحه در بخش performance میزان مصرف سیستم خود را مشاهده کنید


۲. بررسی میزان حداکثر توان ارتقا سیستم

اولین کاری که بعد از بررسی میزان مصرف سیستم شما از رم باید انجام داد، بررسی این است که آیا سیستمتان قابلیت ارتقاء رم را دارد یا خیر.
زیرا خیلی از سیستم‌ها قطعات لحیم شده را بر روی خود دارند که در این صورت شما نمی‌توانید از قطعه جدیدی بر روی آن استفاده کنید، زیرا قطعه قبلی به صورت یک آی سی وجود داشته و هیچ اتصال دهنده به غیر از قلع در این میان نیست.
بعد از اینکه مطمئن شدید ارتقا رم لپ تاپ با وجود اسلات رم ممکن است باید به سراغ این بروید که چه مقدار توان ارتقا رم لپ تاپ وجود دارد.
برای این کار می‌توانید به سراغ سایت crucial scan رفته و مدل دقیق سیستم خود را در آن وارد کنید.
این ابزار به شما حداکثر میزان ارتقای سیستم را نشان می‌دهد.


۳.خارج کردن باتری لپ تاپ 

بعد از مطمئن شدن حداکثر میزان توان لپ تاپ و مناسب‌ترین حافظه برای ارتقای سیستم، نوبت به این می‌رسد که مراحل ارتقا رم لپ تاپ و نصب رم جدید بر روی اسلات لپ تاپ را انجام دهید.
در بعضی از لپ‌تاپ‌ها در مرحله اول باید باتری لپ‌تاپ را خارج کرد، اما در مدل‌های دیگر ممکن است در مراحل دوم و سوم نیازمند جداسازی باتری باشد پس بسیار احتیاط کنید که باتری از لپ تاپ خارج شده تا در مدارات هیچ ولتاژی وجود نداشته باشد.


۴. خارج کردن پنل برای دسترسی به رم

بعد از خارج کردن باتری لپ تاپ باید به سراغ جدا کردن پنل پشتی لپ تاپ بروید تا بتوانید به رم لپ تاپ دسترسی داشته باشید.
دقت کنید که کانکتورهای رم لپ تاپ می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد و در بعضی لپ‌تاپ‌ها ممکن است هیچ اسلات اضافه‌ای وجود نداشته باشد.
بعضی زمان ها مجبور می‌شوید که رم قبلی سیستم را جدا کرده و با رمی که حافظه بیشتری دارد جایگزین کنید و یا اینکه ممکن است لپ تاپ شما دو فضای رم داشته باشد و فقط کافی است تا رم جدید را بر روی اسلات خالی قرار دهید.


 

۵.دقت به میزان ارتقا رم لپ تاپ

شما برای ارتقای رم می‌توانید از دو رم زوج مثلاً دو رم ۸ گیگابایت که با هم ۱۶ گیگابایت می‌شوند را استفاده کنید.
همیشه دقت کنید که کیفیت رم نیز می‌تواند بر روی عملکرد سیستم تأثیر گذاشته و در زمان‌هایی از عملکرد سیستم و سرعت آن بکاهد.
در زمان جداسازی و نصب نیز به سوکت اسلات رم بسیار دقت کنید، زیرا ممکن است به راحتی دچار آسیب شده و ارتباط رم با مین برد را غیر ممکن کند.
 

۶.تست و نصب تمام بخش ها

پس از این که مراحل ارتقا رم لپ تاپ به پایان رسید نوبت به تست لپ‌تاپ می‌رسد که در این مرحله لازم نیست سیستم را به صورت کامل ببندید، اما باید خاطرنشان کرد که در صورت باز بودن سیستم جهت تست، احتیاط لازم جهت آنتی استاتیک بودن محیط کار و همین‌طور برخورد نداشتن پوست دست شما به برد اصلی رعایت شود.
بعد از اینکه سیستم را روشن کرده و رم توسط لپ تاپ شناسایی شد و پس از چند تست روتین از عملکرد لپ تاپ، نوبت به بستن آن می‌رسد که در این مرحله به بخش‌های پنل پشتی و باتری را از مراحل آخر به اول انجام می‌دهیم.


کلام آخر

در این مقاله سعی شده تا مراحل ارتقا رم لپ تاپ را با جزئیات مورد نیاز در اختیارتان قرار دهیم.
در صورت وجود هرگونه سؤال یا ابهامی می‌توانید در بخش نظرات آن را برای ما بنویسید و حتماً از سایر مقالات ما نیز دیدن کنید تا با دانشی بیشتر به سراغ رفع مشکلات و تعمیرات بروید.مجتمع آموزشی پل با دوره های آموزشی تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر به صورت حضوری و غیر حضوری می‌تواند مرجع آموزشی بسیار خوبی برای تمامی علاقه مندان و حتی تعمیرکاران می باشد.شما می‌توانید از صفحه ارتباط با ما، درباره نحوه تهیه دوره های آموزشی با ما در ارتباط باشید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی