×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت روشن نشدن گوشی موبایل سامسونگ + روش های حل آن

علت روشن نشدن گوشی موبایل سامسونگ + روش های حل آن

همیشه برای اکثر افراد خاموش‌شدن ناگهانی گوشی‌شان یکی از ترسناک‌ترین اتفاق ممکن است؛ زیرا به دلیل استفاده بیش از حد افراد از گوشی‌ها، در صورت وجود هرگونه مشکل دیگر به اطلاعات شخصی خود دسترسی نخواهند داشت.
این موضوع در کامپیوتر و لپ‌تاپ‌ها به‌مراتب کمتر نگران‌کننده است؛ زیرا در صورت خاموشی کامپیوتر شما می‌توانید هارد سیستم را جدا کرده و به اطلاعات شخصی که در داخل آن دارید دسترسی پیدا کنید.ازآنجایی‌که اطلاعات در گوشی‌ها مخصوصاً گوشی‌های سامسونگ در آی سی هارد و بر روی برد قرار دارد، در دیگر اطلاعات موجود نمی‌توان اطلاعات موجود در آی سی هارد را استخراج کرد.اینجاست که نیاز است تا علت روشن نشدن گوشی سامسونگ را مورد بررسی قرار دهیم تا شما در صورت هرگونه مشکل، علت روشن نشدن موبایل سامسونگ خود را بدانید.

علت روشن نشدن موبایل سامسونگ

موضوعات مختلفی برای علت روشن نشدن گوشی سامسونگ وجود دارد و تعدادی از آنها سخت‌افزاری و برخی از آنها نرم‌افزاری است. حتی بعضی موارد نیز نیازمند تخصص بسیار زیاد در این حوزه است که افراد باتجربه زیاد از آن موضوعات آگاه هستند.
ما در این آموزش قصد داریم تا اصلی‌ترین موضوعاتی که علت روشن نشدن گوشی سامسونگ هستند را بررسی کرده و راهکارهای مربوط به این دلایل را به شما بگوییم.



علت روشن نشدن گوشی سامسونگ با مشکل سخت‌افزاری شامل:

● خاموشی و خرابی در صفحه‌نمایش 

یکی از موضوعاتی که علت روشن نشدن گوشی سامسونگ، خاموشی و خرابی در صفحه نمایش است؛ زیرا در اوقات افراد فکر می‌کنند که گوشی آنها خاموش است در صورتی که فقط مشکل صفحه نمایش دارند.
این گوشی‌ها عموماً ممکن است دچار ضربه شده باشند و یا اینکه رطوبت موجود باعث وارد شدن آسیب‌های شدیدی به کانکتور صفحه نمایش شده باشد.
در نظر داشته باشید که در این زمان باید به تعمیرکار موبایل مراجعه کنید برای شما تست‌های سخت‌افزاری جهت این مشکل بگیرد؛ اما قبل از این کار می‌توانید با نگه داشتن کلید پاور گوشی را راه‌اندازی مجدد کنید و یا اینکه با اتصال شارژر انتظار علائمی از قبیل چراغ یا ویبره در گوشی داشته باشید.


● مشکلات مربوط به باتری در گوشی سامسونگ

علت روشن نشدن گوشی سامسونگ در بعضی زمان‌ها خرابی باتری باعث روشن نشدن گوشی‌ها می‌شود که علائم آن خالی شدن شارژ و در نتیجه رفتن به خواب مغناطیسی است که حتماً باتری مورد نظر نیاز دارد تا با شوک دادن مجدداً به حالت اولیه برگردد.


● خرابی آی‌سی‌ها از قبیل تغذیه، هارد و یا سی‌پی‌یو

زمان‌هایی که خرابی‌ها به بخش مداری و برد می‌رسند و باعث خاموشی که گوشی سامسونگ می‌شوند، باید بدانید که علت روشن نشدن گوشی سامسونگ می‌تواند از آی‌سی‌های حساسی باشد که نقش اصلی را در گوشی‌های سامسونگ دارند.
این آی‌سی‌ها مانند مغز گوشی عمل می‌کند و تمام فرمان‌های لازم را می‌دهند و در صورت هرگونه مشکل دستگاه را دچار خاموشی مطلق می‌کنند.
رفع مشکلات در این حوزه نیازمند تخصص و حرفه‌ای خاص خود است و تکنسین‌های آن حوزه، می‌توانند اقدام به رفع مشکل کنند.

علت روشن نشدن گوشی سامسونگ با مشکل نرم افزاری شامل:

● مشکلات مربوط به حافظه

مشکلات مربوط به حافظه می‌تواند علت روشن نشدن گوشی سامسونگ باشد؛ چون وقتی که فضای کافی برای راه‌اندازی سیستم عامل وجود نداشته باشد عموماً مشکلات سیستمی در نحوه راه‌اندازی سیستم عامل رخ می‌دهد.
همیشه بخشی از حافظه سیستم خود را تا حدودی برای راه‌اندازی سیستم خالی نگه دارید و زمانی که ارور پر شدن حافظه را مشاهده کردید به سراغ آنالیز فایل‌های سنگین خود بروید.

● مشکلات مربوط به به‌روزرسانی

 علت روشن نشدن گوشی سامسونگ می‌تواند مربوط به به‌روزرسانی‌های فایل‌های سیستمی باشد که در بعضی موارد به دلیل آپدیت‌های غیراورجینال و یا نسخه‌های تستی دستگاه شما دچار مشکل خاموشی می‌شود.

این زمان پیشنهاد می‌شود که گوشی را با استفاده از نصب رام جدید و به‌اصطلاح فلش کردن، رفع مشکل کنید

● مشکلات در فایل‌های سیستمی

بعضی زمان‌ها عدم هماهنگی در فایل‌های سیستمی در زمان آپدیت و یا حتی گذر زمان، علت روشن نشدن گوشی سامسونگ شما می‌شود.
تنها راه ممکن در این نوع گوشی‌ها همان فلش کردن و برگرداندن رام سیستم به حالت اولیه با فایل فلش اورجینال است.

● ویروسی شدن گوشی سامسونگ

اگر گوشی شما دچار ویروس شده باشد، انتظار می‌رود که یکی از علت روشن نشدن گوشی سامسونگ را مشاهده کرده باشید.
گوشی‌های ویروسی عموماً به شکل‌های مختلف قبل از خاموشی دستگاه وضعیت خود را نشان می‌دهند.
این علائم عموماً با هنگی زیاد و پاک شدن فایل‌ها در کنار عملکرد نادرست گوشی‌ها مشاهده می‌شود.
اگر نتوانید فایل ویروسی موردنظر و یا برنامه مخرب را پیدا کنید تنها راه ممکن فلش‌کردن دستگاه و برگرداندن رام به حالت اولیه خود است.


 

کلام آخر 

در اینجا ما چند مورد از علت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری که علت روشن نشدن گوشی سامسونگ می‌شود را مورد بررسی قرار دادیم.
در نظر داشته باشید که علائم مختلف دیگری نیز باعث خاموشی گوشی شما می‌تواند باشد که در این زمان باید به تعمیرکار این حوض مراجعه کرده تا با دانش خود شروع به بررسی و عیب‌یابی دستگاه شما کند.حتماً سؤالات و نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید منتظر آموزش‌های جدیدتر ما نیز باشید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی