×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

دانگل چیست؟ معرفی انواع دانگل و کاربردهای آن ها

دانگل چیست؟ معرفی انواع دانگل و کاربردهای آن ها

حتماً تا حال عبارت دانگل به گوشتان خورده است. دستگاهی با ابعاد و اندازه‌های بسیار کوچک و با ساختار پلاستیکی و فلزی که بسیار شبیه به فلش مموری‌ها هستند؛ اما برای کارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.
از کارهایی که می‌توان از آن نام برد، این است که برای اتصال بین دستگاه‌های مختلف از طریق بلوتوث مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اما در این مقاله سعی داریم تا ساختار کلی دانگل‌ها و معرفی انواع آنها را مورد بررسی قرار دهیم تا بدانید که دقیقاً دانگل چیست و چه کاربردی دارد؟
دانگل چیست و چه کاربردی دارد؟
دانگل در حقیقت یک قطعه یا ابزار سخت‌افزاری است که به ابزارهای دیگر و تجهیزاتی که پورت usb دارند متصل می‌شود حتی می‌توانید آنها را با تبدیل‌هایی به دستگاه‌های مختلف متصل کنید.
زمانی که دانگل به سیستم شما متصل می‌شود، اجازه ارتباط یک دستگاه خارجی را با دستگاه اصلی شما فراهم می‌کند.
پس می‌توان در جواب سؤال این که دانگل چیست این‌گونه اشاره کرد که وظیفه ارتباطی بین دو یا چند دستگاه را به صورت بی سیم ایجاد می کند.
شاید برای شما هم پیش آمده که از دانگل برای ایجاد ارتباط بین اینترنت و کامپیوترتان استفاده کرده‌اید.
دانگل‌ها به طور کل کاربردهای بسیار زیادی در حوزه تکنولوژی و کامپیوتر دارند و برای ارتباطات مختلفی مانند بلوتوث و وای فای و حتی ایجاد ارتباط در حوزه مانیتورینگ کردن مانند ورودی‌های hdmi مورداستفاده قرار می‌گیرد.
بعضی دانگل‌ها نیز در حوزه‌های حفاظتی  جهت بالابردن سطح امنیت، مانند یک آنتی ویروس و یا اسکنر عمل می‌کنند؛ اما این قابلیت از ویژگی‌های رایج آن نیست.
در ادامه سعی داریم تا به بررسی انواع دانگل‌ها بپردازیم تا بدانید کاربرد کلی دانگل چیست.

بررسی انواع دانگل 

دانگل موس و کیبورد

درگذشته برای اتصال دستگاه‌های خارجی مانند موس و کیبورد مشکل خاصی وجود نداشت؛ زیرا این دستگاه‌ها توسط یک سیم به ورودی usb لپ‌تاپ به کامپیوتر متصل می‌شدند.
در این صورت کامپیوتر دستگاه را شناسایی کرده و سپس اجازه کار به آن و تبادل اطلاعات را می‌داد.
اما در حال حاضر این دستگاه‌ها شکلی دیگر به خود گرفتند و برای ایجاد ارتباط از یک دانگل مخصوص خود استفاده می‌کنند.
این دانگل‌ها با اتصالی که به سیستم برقرار می‌کنند، فایل راه‌انداز دستگاه را بر روی سیستم معرفی کرده و آماده اجرا می‌کنند.
به این ترتیب درایو یا راه انداز دستگاه در قسمت مدیریت دستگاه‌های ویندوز نصب شده و به راحتی دستگاه جدید را شناسایی می‌کند. این ابزار مثال بسیار مناسبی برای سؤال دانگل چیست را در اختیارتان می‌گذارد.



دانگل فلش مموری

اگر در این مرحله برای شما سؤال پیش می‌آید که نوع فلش مموری دانگل چیست، باید بگوییم که در حقیقت، در داخل این دستگاه یک آی سی هارد استفاده شده است که می‌تواند اطلاعات شما را در خود ذخیره کند.
حافظه‌های مختلفی از قبیل ۱۶, ۳۲،۶۴ و حافظه‌های دیگری را برای این نوع دانگل استفاده می‌کنند.
طبیعتاً در ازای دریافت میزان حافظه بیشتر، قیمت این نوع فلش مموری نیز افزایش پیدا می‌کند.
در کنار میزان حافظه‌ای که در دانگل‌های فلش مموری استفاده می‌شود، سرعت پردازش و انتقال دیتا یا نیز نقشه بسزایی در ارزش‌گذاری آن دارد.


دانگل کارت صدا

از دیگر دانگل‌هایی که در بازار موجود است، دانگل کارت صدا است. در اینجا قصد داریم تا بگوییم که کاربرد این نوع دانگل چیست و چه زمانی استفاده می‌شود.
در حقیقت دانگل کارت صدا بیشتر نقش ورودی سوکت aux را ایفا می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا ورودی‌های صدا را از طریق این دستگاه به سیستم متصل کنید.
به طور کل کارت صدا وظیفه پردازش بهتر و قوی‌تر صوت را دارند که افراد حرفه‌ای در حوزه موسیقی و صدا عموماً با کارت صداهای پیشرفته تر از دانگل‌ها استفاده می‌کنند. پس شما می‌توانید از این دستگاه به عنوان یک ابزار کمکی استفاده کنید.


مودم دانگل

در این بخش قصد داریم تا به بررسی این سؤال بپردازیم که مودم دانگل چیست و چه کاربردی دارد؟
شاید برای شما پیش آمده که کامپیوتر شما به اینترنت متصل نمی‌شود و یا حتی ممکن است در کیس کامپیوتر شما قطعه‌ای با این ویژگی قرار نگرفته باشد. پس می‌توانید از مودم دانگل خارجی استفاده کنید.
تنها کار این است که دانگل مودم را به سیستم متصل کرده و اجازه دهید تا پردازش مخابراتی انجام شود و در این صورت ارتباط برای شما فراهم خواهد شد و به راحتی به اینترنت متصل می‌شوید.


دانگل تعمیراتی چیست؟

در بالا چند نوع از دانگل‌های کاربردی موجود  را مورد بررسی قرار دادیم؛ اما حال نوبت به نوعی دیگر از دانگل می‌رسد که در تعمیرات نرم‌افزاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اما کاربرد دقیق این نوع دانگل چیست باید بگوییم که در حوزه‌هایی مانند تعمیرات تخصصی نرم‌افزار گوشی‌های تلفن همراه، ابزارهایی به عنوان دانگل طراحی شده‌اند که به کامپیوترها و لپ تاپ متصل می‌شوند که در این صورت اجازه راه‌اندازی نرم‌افزاری را در سیستم می‌دهند.
این به آن معناست که در صورت جدا کردن دانگل، نرم‌افزار نیز کاربردی نخواهد داشت و از حالت راه‌اندازی خارج می‌شود.

به زبانی ساده‌تر می توان گفت که دانگل یک کلید سخت افزاری برای اجرای نرم‌افزار مورد نظر است و در صورت اتصال نداشتن، برنامه ای اجرا نمی‌شود.
باید گفت که در صورت تمایل جهت ورود به حوزه تعمیرات نرم‌افزاری گوشی‌ها می‌توانید از پکیج آموزشی تعمیرات موبایل مجتمع آموزشی استفاده کنید، زیرا ما تمام مواردی را که شما جهت کار با دانگل‌ها به آن نیاز دارید به شما آموزش خواهیم داد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا به شما بگوییم که دانگل چیست و چه کاربردی دارد و در ادامه انواع آنها را مورد بررسی قرار دادیم.
در صورت داشتن هرگونه سؤال می‌توانید آن را در قسمت نظرات برای ما بنویسید و با اشتراک گذاری سایر مقالات و آموزش‌های مجتمع آموزشی پل، از ما حمایت کنید تا ما نیز با آموزش‌های بیشتر در خدمت شما باشیم.
 

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی