×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

آموزش نصب کاستوم رام سامسونگ با odin و بدون اودین

آموزش نصب کاستوم رام سامسونگ با odin و بدون اودین

گوشی های اندرویدی با ویژگی هایی که دارند، همیشه می‌توانند از نسل خود جلوتر باشد و این ویژگی از متن بار بودن این سیستم عامل می آید.
شما در گوشی های اندرویدی می‌توانید خیلی از قابلیت های مدل های دیگری از گوشی ها را تجربه کنید که در حالت عادی، این قابلیت شدنی نیست. 
در این مقاله سعی شده تا توضیحات مهمی از آموزش نصب کاستوم رام سامسونگ با odin را در اختیارتان قرار دهیم و در ادامه نیز،  کاستوم کردن گوشی با نصب رام سامسونگ بدون اودین را مورد بررسی قرار دهیم.
این آموزش می‌تواند برای علاقه مندان به تجربه های جدید و کند و کاو در سیستم عامل ها مورد استفاده قرار گیرد و شما را با دنیای جدیدی از تجربه های نوین آشنا کند.اما نکته قابل بحث این است کاستوم رام ها دقیقاً چه چیزی هستند و چه کاربردی دارند؟ در ادامه به بررسی این سؤال می پردازیم.

کاستوم رام سامسونگ چیست؟

خیلی از توسعه دهندگان یا به اصطلاح برنامه نویسان، با تغییرات خاصی که مد نظر دارند، فایل رام سیستمی را به آن چیزی که خود مدنظر دارند تغییر می‌دهند و این باعث می‌شود تا تغییرات شخصی‌سازی شده جایگزین ویژگی‌های اورجینال فایل رام شود.
عموماً این کار برای زمان‌های کاربرد دارد که فرد قصد ارتباط رام سیستم خود را دارد و شرکت چیزی برای فرد در نظر نگرفته است.
برنامه نویسان با تغییرات در سرعت عملکرد شکل ظاهری رام‌ها تغییراتی بسیار کاربردی به رام اعمال می‌کنند.

کاستوم رام سامسونگ چه کاربردی دارد؟

برای توضیح بیشتر کاربردهای کاستوم رام سامسونگ می توان گفت که به عنوان مثال گوشی شما در آخرین آپدیت خود اندروید ۷ یا ۸ را تجربه کرده و دیگر برای این دستگاه به روز رسانی وجود ندارد؛ یعنی شرکت سازنده اگر از آن مدل پشتیبانی نمی‌کند و این زمانی است که رام کاستوم سامسونگ به میان می‌آید و می‌تواند جایگزین رام اصلی شود.
البته در بعضی زمان‌ها توسعه دهندگان با خلق اثری جدید در رام‌های اورجینال، شکل کاستوم شده ای از رام مد نظر خود را پیاده سازی می‌کنند که می‌تواند شامل سرعتی بیشتر یا رابط کاربری روان‌تری باشد.
البته باید در نظر داشته باشید که این رام‌ها در کنار کاربردهای خود معایبی را نیز دارند.
اگر بخواهیم از معایب رام‌ها بگوییم باید بدانیم که خیلی وقت‌ها رام‌های کاستوم سامسونگ باعث مشکلاتی در آنتن دهی و حتی خاموشی دستگاه می‌شوند.
باید فردی که قصد استفاده از رام کاستوم را دارد از قبل با مشکلات احتمالی آن آگاه باشد و ما نیز قصد داریم تا آموزش نصب کاستوم رام سامسونگ با odin را در اختیار شما قرار دهیم.

نصب رام سامسونگ بدون اودین

برای این که بحث آموزش نصب کاستوم رام سامسونگ با odin را به شما آموزش دهیم نیاز است تا در مرحله اول مراحل آماده سازی این کار را با هم مرور کنیم.
آموزش نصب کاستوم رام سامسونگ با odin چند پیش نیاز دارد که شامل موارد زیر است:
1. آنلاک بودن بوت لودر
2. نصب کاستوم ریکاوری
3. نصب رام کاستوم 

مرحله اول: آنلاک کردن بوت لودر سامسونگ

در گوشی‌های اندرویدی بخشی به عنوان بوت لودر وجود دارد که به عنوان یک لایه امنیتی عمل می‌کند و به شما اجازه نصب هر نوع برنامه چه بسا غیر رسمی را نمی‌دهد.
برای آموزش نصب کاستوم رام سامسونگ با odin نیز نیاز است تا این بخش را آنلاک کنید.
این بخش در گوشی‌های سامسونگ به راحتی قابلیت باز شدن دارند تا از سطح امنیتی این گوشی بکاهند و برای این کار کافی است تا به بخش تنظیمات گوشی بروید و شماره ساخت دستگاه را پیدا کنید.
حال باید بر روی شماره ساخت ۷ بار ضربه بزنید تا محیطی با نام محیط توسعه دهندگان برای شما به نمایش درآید.
با وارد شدن به محیط توسعه دهندگان که در پایین درباره دستگاه اضافه می‌شود شما می‌توانید عبارت oem unlocking یا بازگشایی قفل سازنده تجهیزات اصلی را مشاهده کرده و آن را فعال کنید.
در اینجا بوت لودر گوشی سامسونگ شما از حالت قفل خارج می‌شود.


در نظر داشته باشید که برای اندرویدهای بالاتر شما باید به دانلود مود وارد شوید و از آن طریق بوت لودر سامسونگ را آنلاک کنید.
برای این کار با دکمه‌های ترکیبی ولوم پایین و کلید پاور در زمان خاموشی دستگاه، اقدام به بردن دستگاه به حالت دانلود مود کنید که در صفحه اول با هشدار آنلاک کردن بوت لودر مواجه می‌شوید.
با تأییدکردن آنلاک بوت لودر، این عمل برای شما انجام می‌شود. البته در نظر داشته باشید که برای برخی گوشی‌ها ریست فکتوری صورت می‌گیرد و در برخی دیگر فقط گوشی را اندازی مجدد می‌شود، پس از آنلاک بودن دستگاه از نظر اف آر پی مطمئن شوید.

مرحله دوم: نصب کاستوم ریکاوری

در این مرحله گوشی شما آماده ورود به مرحله جدید با عنوان نصب کاستوم ریکاوری است که عموماً در آموزش نصب کاستوم رام سامسونگ با odin این مرحله وجود ندارد.
برای این کار شما باید به دنبال برنامه کاستوم ریکاوری twrp بگردید و برای این کار می‌توانید از پلی استور نیز کمک بگیرید.
با باز شدن نرم‌افزار شما می‌توانید مدل دستگاه خود را در این برنامه پیدا کنید و با پیدا کردن مدل دستگاه خود در لیست مدل‌های پیش فرض، با زدن بر روی دانلود فایل از طریق سرور twrp بر روی دستگاه شما نصب می‌شود و در این زمان که فایل را نیز تهیه کردید، نوبت به نصب فایل با زدن بر روی عبارت install می‌رسد.
بعد از کامل شدن مراحل نصب نوبت به این می‌رسد که دستگاه خود را مجدداً راه اندازی کنید و سپس با خاموش کردن دستگاه نگه داشتن دکمه‌های ترکیبی ولوم بالا به همراه کلید پاور، به جای ریکاوری اورجینال، صفحه جدیدی را مشاهده می‌کنید که به آن کاستوم ریکاوری می‌گویند.


مرحله سوم: نصب رام کاستوم 

برای انجام مراحل نصب کاستوم ریکاوری در نظر داشته باشید که به مانند آموزش نصب کاستوم رام سامسونگ با odin عمل نمی کنیم و باید اول از همه وارد بخش بک‌آپ کاستوم ریکاوری بشوید تا از فایل‌های سیستمی دستگاه، پشتیبان‌گیری کنید عموماً شامل فایل‌هایی مانند efs, boot, sys image, data, modem و.. می باشد.
با پشتیبان‌گیری از اطلاعات، دستگاه به مرحله فکتوری ریست وارد شده و سپس در داخل گوشی، فایل کاستوم رام سامسونگ 
را قرار داده و به بخش install کاستوم ریکاوری می‌روید تا فایل مورد نظر را بر روی دستگاه نصب کنید.
در این صورت با کامل شدن نوار نصب، مراحل راه‌اندازی رام کاستوم فرا می‌رسد که برای این کار کافی است دستگاه را روشن کنید.

آموزش نصب کاستوم رام سامسونگ با odin

نصب از طریق نرم‌افزار اودین برای گوشی‌های سامسونگ مراحلی به مراتب ساده‌تر دارد و شما آموزش نصب کاستوم رام سامسونگ با odin را به راحتی انجام می دهید.
برای این کار کافی است که فلش کردن گوشی‌های سامسونگ با استفاده از نرم‌افزار اودین را بلد باشید.
شما باید اول از همه فایل رام کاستوم برای گوشی مورد نظر خود را از اینترنت تهیه کنید و با قرار دادن این فایل در بخش ap برنامه اودین قرار دهید.
آموزش نصب کاستوم رام سامسونگ با odin به دلیل سادگی مراحل نیاز به دقت بیشتری در انتخاب فایل مناسب است و با وارد کردن فایل درست در نرم‌افزار، حال باید گوشی را به دانلود مود برده و با این فایل فلش کنید.
پس از انجام مراحل فلش کردن، آموزش نصب کاستوم رام سامسونگ با odin به پایان می‌رسد و فقط کافی است که گوشی را به صورت کاستوم شده مشاهده و از آن استفاده کنید.

کلام آخر

در این آموزش سعی کردیم تا آموزش نصب کاستوم رام سامسونگ با odin و حتی بدون نرم افزار را در اختیار شما قرار دهیم؛ اما حتماً قبل از انجام کار، با مشکلات احتمالی که پس از نصب رام کاستوم رخ می‌دهد آگاه باشید.
برای آموزش نصب کاستوم رام سامسونگ با odin پیشنهاد می‌کنیم که آموزش ویدئویی فلش گوشی‌های سامسونگ با استفاده از نرم‌افزار اودین را مشاهده کرده و مقالات آن را در که سایت مجتمع آموزشی پل قرار دادیم، مطالعه کنید تا برای شما مشکلاتی از نظر نصب رام رخ ندهد.
حتماً نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید و منتظر آموزش‌های بعدی ما نیز باشی
 

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی