×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی پوکو x3 و حل مشکل

علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی پوکو x3 و حل مشکل

شاید برای شما هم مشکل زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی پوکو x3 رخ داده باشد و در مقابل، شما نیز راهکاری برای رفع این مشکل نداشتید. در این صورت باید به بررسی علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی پوکو x3 بپردازید. 
باید بدانید که دلایل مختلفی می‌تواند عامل این اتفاق باشد بعضی از آنها نرم‌افزاری و برخی دیگر سخت‌افزاری اند.
در نظر داشته باشید که در بعضی مدل‌ها، علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی پوکو x3 می‌تواند یک مشکل گذرا باشد که با راه اندازی مجدد دستگاه و در نهایت به روز رسانی دستگاه برطرف شود.در بعضی مواقع نیز به این شکل نیست و ممکن است این مشکل به صورت مداوم بر روی دستگاه مشاهده شود.
ما قصد داریم تا تمام موضوعاتی که ممکن است علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی پوکو x3 باشد را مورد بررسی قرار دهیم.
در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بدون دردسر به رفع این مشکل بپردازیم.

علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی پوکو x3

مصرف بی رویه از گوشی پوکو x3

یکی از مواردی که می‌تواند علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی پوکو x3 باشد، مصرف بی‌رویه از گوشی پوکو x3 است.
این مشکل زمانی رخ می‌دهد که شما به صورت بی‌رویه با برنامه‌ها و قابلیت‌های مختلف گوشی مشغول به کار هستید.
این موضوع مخصوصاً برای افرادی که بسیار زیاد با گوشی بازی می‌کنند بیشتر رخ خواهد داد.
تصور کنید که گوشی شما در زمان راه‌اندازی یک بازی با حجم بالا به اینترنت، جی پی اس، صفحه نمایش، بلندگو و خیلی بخش‌های دیگر نیاز دارد.
در این زمان اکثر قابلیت‌های مهم دستگاه درگیر راه‌اندازی یک بازی با حجم بالا هستند.
پیشنهاد می‌شود که زمان میزان مصرف و کار با گوشی را مدیریت کنید و به دستگاه در زمانی که بدون مصرف قرار دارد، استراحت دهید.

کار کردن گوشی در حالت شارژ 

علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی پوکو x3 در خیلی مواقع کار کردن گوشی در حالت شارژ است.
اکثر افراد با اینکه ظرفیت بیشتری از باتری را در گوشی‌های نسل جدید در اختیار دارند، اما باز هم در صورت تخلیه شدن ظرفیت باتری، در زمان شارژ اقدام به کار با گوشی می‌کنند.
این می‌تواند برای عمر باتری و سلامت آن بسیار مضر باشد. اگر علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی پوکو x3 از باتری باشد، ممکن است که شما داغ شدن باتری را در دستگاه خود مشاهده کنید که نشان از مصرف زیاد از باتری است و نتیجه این کار به ضرر این قطعه تمام می‌شود.

کم شدن عمر باتری poco x3

طبق توضیحاتی که در بخش قبلی گفتیم علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی پوکو x3 کم شدن عمر باتری می‌تواند باشد.
حتماً برای بررسی سلامت باتری گوشی خود، از نرم‌افزارهای این حوزه کمک بگیرید تا میزان دما و عملکرد آن را مشاهده کنید.
میزان زمانی که برای شارژ شدن دستگاه در نظر گرفته می‌شود باید یک مقدار طبیعی باشد و از آنجایی که گوشی‌های حال حاضر از نظر سرعت شارژ افزایش روزافزونی داشتند، باید انتظار داشت که زمان طبیعی آن دستگاه به درستی رعایت شود و در صورت تغییر میزان زمان شارژ شدن گوشی باید به فکر بررسی سلامت باتری دستگاه خود باشید.

مشکلات نرم افزاری گوشی شیائومی پوکو x3

خیلی وقت‌ها علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی پوکو x3 به مشکلات نرم‌افزاری دستگاه برمی‌گردد که در بعضی زمان‌ها ممکن است علائمی مانند هنگی یا فریز شدن در برنامه‌ها را مشاهده کنید.
هنگی‌های شدید و داغ شدن بیش از حد گوشی مشکلاتی است که به بخش نرم‌افزار گوشی شیائومی پوکو x3 می‌تواند مربوط باشد.
از آنجایی که علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی پوکو x3 یک اتفاق رایج است، پیشنهاد می‌شود که در صورت دیدن چنین مشکلاتی به سراغ برنامه‌های مخرب و تأثیرگذار در نحوه عملکرد گوشی بروید.
خیلی از این برنامه‌ها به سبب کاربردهای ویژه‌ای که دارند توسط کاربران مختلف پیشنهاد می‌شوند در صورتی که از نظر ساختار مشکلات زیادی دارند.
برنامه های بهینه‌ تأثیر ویژه‌ای در عملکرد بهتر باتری دارد و طبیعتاً بهترین مکان برای تهیه این برنامه‌ها، فروشگاه‌های رسمی مانند گوگل پلی است.
 

در صورتی که مشکلات به صورت مداوم در گوشی شما رخ می‌دهد می‌توانید از سیف مود دستگاه جهت تست مشکلات نرم‌افزاری استفاده کنید که در صورت وجود مشکل، در این محیط، به سراغ فلش کردن دستگاه بروید، اما اگر در سیف مود مشکل شما وجود نداشت، می‌توان با بررسی نرم‌افزار مخرب و یا ریست کردن گوشی اقدام به رفع مشکل کرد.

کلام آخر

در این مقاله سعی شده تا برخی از مواردی که می‌توانند علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی پوکو x3 باشند را مورد بررسی قرار دهیم.
حتماً سؤالات خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید و اگر به حوزه تعمیرات نرم‌افزاری علاقه دارید، با مراجعه به بخش ارتباط با ما، با بخش پشتیبانی در تماس باشید.
شما می‌توانید با تهیه دوره تعمیرات تخصصی نرم‌افزار موبایل مجتمع آموزشی پل، تمام مواردی را که قصد یادگیری در حوزه تعمیرات نرم‌افزاری دارید، فرابگیرید.
 

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی