×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت شارژ نشدن گوشی در حالت های روشن و خاموش + حل مشکل

علت شارژ نشدن گوشی در حالت های روشن و خاموش + حل مشکل

در حال حاضر، گوشی‌های هوشمند به عنوان یک بخش حیاتی از زندگی مدرن ما اجتناب‌ناپذیر شده‌اند. اما گاهی اوقات، شارژ نشدن گوشی می‌تواند یکی از مزاحمت‌های بزرگ سهیم در استفاده از این تلفن هوشمند باشد. در این مقاله، به بررسی دلایل شارژ نشدن گوشی موبایل پرداخته‌ایم البته باید بگوییم که در بعضی از موارد برای حل این مشکلات نیازمند گذراندن دوره تعمیرات موبایل هستید تا بتوانید بعضی از تعویض‌ها و عیب یابی‌ها را روی دستگاه به راحتی انجام دهید برای آموزش‌های بیشتر می‌تونید به برای آموزش‌های بیشتر می‌توانید به دوره‌ آموزش تعمیرات موبایل در آموزشگاه پل مراجعه نمایید.

مواردی که می‌تواند باعث شارژ نشدن گوشی شوند 


کابل شارژ

یکی از اصلی‌ترین دلایل شارژ نشدن گوشی موبایل، اتصال نادرست یا آسیب دیدگی کابل شارژ است. در بعضی از موارد، ممکن است کابل از نظر ظاهری کاملاً سالم باشد اما در عملکرد دستگاه را شارژ نکند البته این مورد به کیفیت کابل‌ها نیز بستگی دارد کابل‌های با سیم آهنی می‌توانند باعث کند شارژ  شدن و یا شارژ نشدن دستگاه شود.

شارژر

شارژر نامناسب نیز می‌تواند باعث شارژ نشدن گوشی شود. ممکن است شارژر شما دچار خرابی یا آسیب دیدگی شده باشد که باعث شارژ نشدن گوشی می‌شود.شارژر بی‌کیفیت می‌تواند به دستگاه و قطعات دیگر روی آن هم آسیب برساند بنابراین پیشنهاد می‌شود که در هنگام تهیه شارژر یکی از کیفیت‌های مناسب بازار را برای خرید انتخاب کنید.

باتری

باتری گوشی همواره یکی از عوامل اصلی شارژ موبایل است. اگر باتری گوشی خراب شده یا عمر آن به پایان رسیده باشد، ممکن است به مشکل شارژ نشدن برخورد کنید. این مورد را در مقاله‌های قبلی که می‌توانید به آنها مراجعه کنید بارها و بارها به این موضوع اشاره کردیم که یکی از عوامل اصلی کار نکردن و درست کار نکردن مدار شارژ و دستگاه می‌تواند باتری باشد که نیاز به تست‌های مخصوص خود دارد برای تست باتری می‌توان از باتی تسترها و انواع usb تسترها استفاده نمود.

بیشتر بخوانید: علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ

درگاه شارژ

درگاه شارژ گوشی ممکن است کثیف شده یا دچار خرابی شده باشد که باعث مشکلات شارژ نشدن گوشی می‌شود. در این موارد باید سوکت شارژ دستگاه را مورد بررسی قرار داد اولین کاری که می‌توانید در برابر خرابی سوکت شارژ انجام دهید سرویس کردن این سوکت با استفاده از مواد شوینده مانند تینر یا الکل ایزوپیل است در غیر این صورت اگر دستگاه شما همچنان شارژ نمی‌شود می‌توانید از طریق تعویض سوکت برای دستگاهتان مرحله بعدی تعمیر را انجام دهید البته قبل از همه این موارد هم می‌توانید با استفاده از مدل‌های مختلف تستی که برای این قطعه وجود دارد اقدام به تست سلامت این قطعه نمایید اما اگر کوچک‌ترین شکی نسبت به خرابی یا درست کار نکردن سوکت شارژ دستگاه خود دارید بهتر است برای جلوگیری از هرگونه خرابی‌های احتمالی بعدی اقدام به تعویض سوکت خود کنید.

نرم‌افزار

گاهی اوقات مشکلات نرم‌افزاری نیز می‌توانند منجر به شارژ نشدن گوشی شوند. بهتر است نرم‌افزار گوشی را باز نصب یا به روزرسانی کنید تا مشکل رفع شود. مشکلات نرم‌افزاری همیشه در حالت مختلف خود را نمایش می‌دهد یکی از این حالت‌ها می‌تواند خرابی ژ دستگاه و یا درست شارژ نشدن دستگاه باشد نرم‌افزار می‌تواند باعث تخلیه شارژ دستگاه بیش از حد انتظار شود و این مورد می‌تواند در حالت شارژ شدن یا نگهداری شارژ دستگاه نیز تاثیر خود را بگذارد بنابراین بهترین روش‌های تعمیر می‌توان  بازنشانی تنظیمات کارخانه و یا به روز رسانی یا فلش کردن دستگاه اشاره کرد که می‌توانید برای انجام این موارد به مقاله‌های مرتبط در این زمینه مراجعه نمایید.

سخن پایانی 

برای رفع مشکل شارژ نشدن گوشی، بهتر است ابتدا دلایل مختلف مشکل را بررسی کرده و سپس برای رفع آن، اقدام کنید. اما بررسی این موارد نیاز به داشتن علم مناسب برای بررسی هر کدام از این قطعات تعریف شده در مدار شارژ گوشی دارد اگر زش‌های لازم برای رفع این مشکل را در گوشی‌ها ندیده‌اید بهتر است به یک تعمیرکار آموزش دیده مراجعه کنید تا دستگاه را بدون مشکل تعمیر کنید.

مجتمع پل گیلان برای افراد علاقمند به حوزه تعمیرات تلفن همراه دوره آموزشی به صورت حضوری و آنلاین برگزار می کند. اگر علاقمند هستید تا در این زمینه متخصص شوید می توانید به صفحه آموزش تعمیرات موبایل که به صورت حضوری برگزار خواهد شد، مراجعه کنید و یا این آموزش را به صورت غیر حضوری در صفحه آموزش آنلاین تعمیرات موبایل دنبال کنید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی