تخفیف ویژه طرح دست به آچار
×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

روش كاليبره كردن باتري گوشي سامسونگ + کد تقویت باتری سامسونگ

روش كاليبره كردن باتري گوشي سامسونگ + کد تقویت باتری سامسونگ

شاید بعد از چند سال استفاده از باتری گوشی سامسونگ خود متوجه نوسانات زیادی در نمایش میزان درصد شارژ دستگاه خود شوید . یا هنگامی که گوشی یک درصد شارژ  خاصی را نمایش می دهد با خاموش و روشن کردن دستگاه درصد نمایش داده شده نیز تغییر میکند. در این شرایط شاید نیاز باشد که باتری دستگاه با روش های مختلف کالیبراسیون شود. شاید اصطلاح کد تقویت باتری سامسونگ چندان صحیح نباشد، چون به طور واقع کد خاصی برای تقویت باتری وجود ندارد  ولی برای کالیبراسیون باتری گوشی سامسونگ از  اصطلاح کد تقویت باتری سامسونگ استفاده میشود. در ادامه این مقاله روش های مختلف کالیبراسیون گوشی سامسونگ که زیر مجموعه آموزش تعمیرات موبایل است، به صورت کامل تشریح داده خواهد شد.

تقویت باتری گوشی سامسونگ 

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره شد  باتری دستگاه بعد از چند سال استفاده دیگر مانند روز اول شارژ را درون خود به صورت پایدار نگه نخواهد داشت و کد مشخصی به عنوان کد تقویت باتری سامسونگ و حتی سایر برندها وجود ندارد  اما شما از کد *#0228# می توانید برای كاليبره كردن باتري سامسونگ خود استفاده کنید تا مقدار دقیق تری از میزان درصد شارژ باتری روی صفحه به شما نمایش داده شود.
 

تقویت باتری گوشی سامسونگ

روش كاليبره كردن باتري گوشي سامسونگ

اما برای کالیبره کردن باتری سامسونگ شما می توانید مراحل زیر را در پیش بگیرید
1- قبل از وارد کردن کد تقویت باتری سامسونگ در مرحله اول بهتر است که از باتری دستگاه استفاده کرده تا میزان شارژ آن به 5 درصد برسد.
2-  حالا گوشی  را  از شارژ جدا کرده و در این مرحله وارد بخش تماس ها شده و کد  کالیبره کردن باتری سامسونگ *#0228# را شماره گیری کنید.
3-در این صفحه در قسمت پایین  صفحه گزینه ای تحت عنوان quick start یا همان شروع سریع را فشار دهید و بعد روی گزینه ok کلیک کنید.
4-حالا در این مرحله گوشی کاملا خاموش شده و مجدد روشن خواهد شد زمانیکه که گوشی کاملا روشن شده است به میزان درصد شارژ دقت کنید. حالا میزان دقیق تری از درصد شارژ نمایش داده می شود.
5-اما بهتر است که کار را اینجا متوقف نکنید.  بعد از این مراحل، دستگاه را صد در صد شارژ کنید و بهتر است در هنگام شارژ از دستگاه استفاده ای نکنید.
6- حالا گوشی را خاموش کرده و سپس روشن کنید و آن را از شارژ جدا نمایید.
7- ما به شما پیشنهاد میکنیم که برای عملکرد بهتر کد تقویت باتری سامسونگ، مرحله 2 تا 6 را سه مرتبه تکرار کنید تا روند کار به بهترین شکل انجام شود. 
8- اگر باز هم در نمایش میزان شارژ  باتری  مشکل وجود دارد و بعد از پروسه کد تقویت باتری سامسونگ این کار به صورت دقیق انجام نمی شود بهتر است که باتری دستگاه به صورت کامل تعویض شود.

كاليبره كردن باتري اندرويد سایر گوشی ها 

اما روش كاليبره كردن باتري گوشي برای سایر برندها نیز دارای کدهای دیگری میباشد که در ادامه به معرفی این کدها می پردازیم .

مدل گوشی

کد دستوری

LG

*#*#4636#*#*

XIAOMI

*#*#6485#*#*

HTC

*#0228#

Huawei

*#*#2846579#*#*

SONY

*#*#7378423#*#*


لازم به ذکر این نکته نیز میباشد که در بعضی از شرایط ممکن است این کدها جوابگو نبوده پس نیاز به سرچ مدل گوشی خود در اینترنت برای یافتن کد مذکور کنید.

برنامه تقویت باتری گوشی سامسونگ

اما در بعضی از شرایط شما میتوانید از برنامه های تقویت باتری گوشی سامسونگ به عنوان جایگزینی برای کد تقویت باتری سامسونگ استفاده کنید. برنامه های  مختلفی برای جایگزینی کد تقویت باتری سامسونگ وجود دارد که در ادامه به معرفی یکی از این نرم افزارها می پردازیم.

برنامه Battery Calibration

این برنامه علاوه بر  پروسه کالیبراسیون باتری دستگاه میتواند کارهای دیگری نیز انجام دهد،  به طور مثال :
•نحوه مراقبت از باتری دستگاه  با نمایش آموزش های مختلف
•نمایش اطلاعات مخفی باتری مانند دما ، ولتاژ و یا وضعیت باتری
•کالیبراسیون باتری تلفن همراه 
برای دانلود این نرم افزار می توانید از گوگل پلی و یا مارکت های دیگر استفاده کنید.

برنامه تقویت باتری گوشی سامسونگ

کلام آخر

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره شده  کد مشخصی به عنوان کد تقویت باتری سامسونگ  وجود ندارد و باتری در صورت استهلاک باید به صورت کامل تعویض گردد.  ما در این مقاله سعی کردیم کد كاليبره كردن باتري سامسونگ بعلاوه راهکارهای انجام آن را برای شما تشریح کنیم. 
اگر به تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل علاقه دارید، می‌توانید با تهیه دوره های آموزشگاه پل با عنوان آموزش تعمیرات گوشی و آموزش آنلاین تعمیرات موبایل مجتمع آموزشی پل، اقدام به یادگیری کنید و در این حوزه متخصص شوید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی