تخفیف ویژه طرح دست به آچار
×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

سلامت باتری آیفون؛ چگونه سلامت باتری آیفون را حفظ کنیم

سلامت باتری آیفون؛ چگونه سلامت باتری آیفون را حفظ کنیم

باتری آیفون یکی از مهم‌ترین بخش‌های دستگاه است که تأثیر بزرگی بر عملکرد و عمر دستگاه دارد؛ بنابراین، نگهداری و مراقبت صحیح از باتری آیفون بسیار مهم است تا دستگاه شما همیشه برای استفاده آماده باشد. در ادامه به توضیحاتی در مورد نگهداری باتری آیفون، مفهوم "هلث باتری" و روش‌های شارژ صحیح آن می‌پردازیم. باتری‌های آیفون از نظر کیفیت و ساختار، یکی از موارد حیاتی و مهم دستگاه است در ابتدای این مقاله به معرفی کیفیت باتری‌های آیفون، ساختار آن‌ها و عوامل مؤثر بر عمر و عملکرد باتری‌های آیفون پرداخته خواهد شد.

اگر علاقه مند به مباحث تعمیرات تخصصی موبایل آیفون هستید، می‌توانید با تهیه دوره آموزش تعمیرات موبایل مجتمع آموزشی پل، بسته های آموزشی را تهیه کنید و به عنوان فردی حرفه ای در این حوزه قدم بگذارید.

کیفیت باتری‌های آیفون: 

باتری‌های آیفون توسط شرکت اپل خود تولید می‌شوند و از جنس لیتیوم - یون (Lithium-Ion) هستند. اپل به دلایل امنیتی و کیفیتی بالا، از استفاده از باتری‌های خارجی تماماً بهره نمی‌برد و باتری‌های اصلی آیفون توسط خود اپل تولید شده و دارای استانداردهای بالا مربوط به کیفیت و ایمنی هستند.

ساختار باتری آیفون: 

باتری‌های آیفون از چند قسمت اصلی تشکیل شده‌اند که شامل موارد زیر هستند 
سلول‌های لیتیوم - یون این سلول‌ها مسئول برای ذخیره و انتقال انرژی الکتریکی در باتری هستند که توسط یک مدار محافظت که در باتری که مسئولی برای نظارت بر ولتاژ و جریان و کنترل دما باتری برای جلوگیری از وقوع حوادث ناشی از باتری است در نهایت محافظ حرارتی: این محافظ‌ها برای جلوگیری از گرمای زیاد باتری و حفظ سلامت باتری به کار می‌روند.

 عوامل مؤثر بر عمر و عملکرد باتری آیفون:

تعداد دفعاتی که باتری دستگاه خود را شارژ و تخلیه می‌کنید تأثیر مستقیم و بسیار زیادی در عمر باتری و کیفیت عملکرد آن دارد به ترتیبی که حتی در دستگاه این تعداد دفعات شمرده شده تا از طریق آنها میزان سلامتی برای باتری در نظر گرفته شود.
از دیگر واردی که می‌تواند در سلامت دستگاه شما و باتری آن تأثیرگذار باشد دمای باتری و دمای محیط کارکرد باتری است این گزینه نیز در عملکرد باتری بسیار مؤثر بوده و باعث پایین آمدن عمر آن خواهد شد.
همچنین استفاده از شارژر اصلی آیفون یا شارژرهای با کیفیت و شارژ کردن باتری به‌صورت صحیح نیز از عوامل مهمی برای حفظ عمر و عملکرد باتری آیفون است. 

نگهداری باتری آیفون: 

سعی کنید در دستگاه خود در مواردی که هوای محیطی بسیار سرد یا بسیار گرم است زیاد استفاده نکنید این مورد می‌تواند در سلامت باتری دستگاه تاثیرگذار باشد یکی دیگر از مواردی که می‌توانید با استفاده از آن عمر و کیفیت باتری خود را افزایش دهید شارژر اصلی آیفون یا شارژر با کیفیت موجود در بازار برای این دستگاه است برای مصرف بهینه از باتری و همچنین نگهداری باتری در شرایط خوب بهتر است همیشه سیستم عامل دستگاه خود را در آخرین نسخه آپدیت کنیم و همچنین از تخلیه سریع و ناگهانی ولتاژ باتری خود بپردازید برای مثال از همه قسمت‌هایی که می‌توانند باعث تخلیه باتری شوند با هم استفاده نکنید بخش‌هایی مانند وای فای بلوتوث جی پی اس و امثال این موارد می‌توانند مصرف باتری شما را به شدت بالا ببرند.

مفهوم "هلث باتری" برای باتری آیفون: 

مفهوم "هلث باتری" به وضعیت و سلامت باتری اشاره دارد. بر روی آیفون می‌توانید وضعیت باتری خود را در بخش تنظیمات > باتری > سلامت باتری مشاهده کنید. در این قسمت می‌توانید درصد باقی‌مانده قدرت باتری و وضعیت سلامت آن را ببینید. اگر هلث باتری شما به سطح پایین رسیده باشد، باید باتری دستگاه خود را تعویض کنید. درصد سلامت باتری یا همان هلث باتری که درصد آن بر اساس تعداد دفعات شارژ کردن باتری دستگاه مشخص می‌شود گاهی از موارد پیشنهاد می‌شود که دستگاه خود را تا ۱۰۰ شارژ نکنید تا این مقدار در درصد بالایی باقی بماند؛ اما این نکته حائز اهمیت است که اگر باتری دستگاه را به طور دائم تا ۱۰۰ شارژ نکنید سلول‌های باتری دچار آسیب شده و در کل باتری ضعیف می‌شود
در این حالت هلث باتری عدد بالایی را نشان می‌دهد؛ اما مقدار نگهداری شارژ توسط دستگاه بسیار پایین خواهد بود که اینجا باز هم با یک تست ساده می‌توان خرابی باتری را مشخص کرد.

شارژ درست برای باتری آیفون: 

- از شارژر اصلی و یا شارژرهایی با ولتاژ و آمپر مناسب برای دستگاه استفاده کنید و هرگز از شارژرهای نامعتبر و یا شارژرهایی با ولتاژ بالاتر برای آنکه بتوانید دستگاه خود را سریع‌تر شارژ کنید استفاده نکنید این مورد ممکن است باعث آسیب دیدن به مدار الکترونیکی گوشی و یا ایجاد گرما در دستگاه و باتری دستگاه شود و در نهایت این مورد باعث خرابی باتری شما خواهد شد.
هنگام شارژ کردن باتری، دستگاه را از شارژر در زمانی که باتری به ۱۰۰٪ شارژ شده است جدا کنید تا باتری از آسیب ناشی از شارژ مداوم محافظت شود با رعایت موارد فوق و نگهداری صحیح از باتری آیفون، می‌توانید عمر و کارایی دستگاه خود را بهینه نگه دارید و از باتری آیفون خود بهترین عملکرد را بدست آورید.

سخن پایانی 

باتری‌های آیفون با کیفیت بالا و ساختار مطابق با استانداردهای بین‌المللی، از اجزای اساسی و حیاتی دستگاه هستند. با رعایت موارد مربوط به نگهداری، شارژ صحیح و استفاده مناسب از باتری آیفون، می‌توانید عمر و عملکرد باتری دستگاه خود را بهینه نگه دارید.

اگر به تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل علاقه دارید، می‌توانید با تهیه دوره های آموزشگاه پل با عنوان آموزش تعمیرات گوشی و آموزش آنلاین تعمیرات موبایل مجتمع آموزشی پل، اقدام به یادگیری کنید و در این حوزه متخصص شوید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی