تخفیف ویژه طرح دست به آچار
×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت شارژ نشدن گوشی آیفون 13 و روش های حل مشکل

علت شارژ نشدن گوشی آیفون 13 و روش های حل مشکل

این یکی از مشکلاتی است که ممکن است کاربران گوشی آیفون ۱۳ با آن روبرو شوند و برای آن دچار مشکلات فراوانی در دستگاه خود شود . علت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانند باعث خرابی یا عدم عملکرد صحیح شارژ گوشی آیفون ۱۳ شوند. در این مقاله با برخی از دلایل شایع که می‌توانند موجب این مشکل شوند، آشنا خواهیم شد . اولین موردی که به آن اشاره می‌کنیم خرابی پورت شارژ که در اثر خرابی آن دستگاه امکان اتصال به شارژر را نداشته و شارژ نخواهد شد مورد دیگری که می‌تواند باعث شارژ نشدن گوشی‌های آیفون سری ۱۳ شود خرابی باتری است که با گذر زمان و استفاده مداوم یک امر طبیعی است و باتری‌ها پس از زمان مشخصی دچار خرابی خواهند شد اما استفاده از کابل و آداپتور نامناسب هم یکی دیگر از دلایل آسیب رسیدن سخت‌افزاری یک گوشی آیفون خواهد بود. در نهایت نیز می‌توان به مشکلات نرم‌افزاری موجود در دستگاه اشاره کرد و آنها را یک دلیل برای شارژ نشدن گوشی پنداشت که در مراحل زیر اقدام به بررسی هر یک از آنها و ارائه راهکار برای برطرف کردن آنها خواهیم کرد البته برای انجام دادن بعضی از موارد نیاز به علم تعمیرات موبایل و الکترونیک خواهید داشت که برای آموزش آن می‌توانید به دوره‌ آموزش تعمیرات موبایل مجتمع پل مراجعه نمایید.

کابل یا آداپتور شارژ:  

یکی از دلایل شایع شارژ نشدن گوشی آیفون، استفاده از کابل یا آداپتور شارژ نامناسب یا خراب است. در این صورت، توصیه می‌شود از کابل یا آداپتور جدید و معتبر استفاده کنید. آداپتور یکی از مهم‌ترین علل خرابی دستگاه است هم در زمان خرابی هم در ایجاد خرابی اگر از آداپتور نامرغوب و نامناسب استفاده شود احتمال اینکه مدار دستگاه دچار آسیب شده و برای تعمیر نیازمند استفاده از کمک یک تعمیرکار باشید بسیار زیاد است؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود در هنگام خرید شارژر حتماً یک شارژر مرغوب و با کیفیت تهیه کنید.

سوکت شارژر علت شارژ نشدن آیفون 13

اگر ورودی شارژر آیفون شما به هر دلیل مسدود شده یا آسیب دیده است، ممکن است گوشی شما شارژ نشود. برای بررسی آن می‌توانید سوکت شارژ دستگاه را از نظر ظاهری مورد بررسی قرار دهید دقت کنید که فرستادن جسم تیز برای تمیز کردن پایه‌های سوکت در صورتی که اطلاعی از نحوه تمیز کردن آن ندارید می‌تواند بسیار خطرناک باشد و با ایجاد اتصالی حتی باعث خاموشی گوشی شما نیز گردد در این صورت، پیشنهاد می‌شود از یک تخصصی فنی برای تعمیر این قطعه استفاده کنید. در این صورت دستگاه شما به صورت کاملاً ایمن و به دور از آسیب‌های بیشتر تعمیر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: علت شارژ نشدن آیفون بیشتر از 80 درصد

باتری علت دیر شارژ شدن گوشی آیفون 13

اگر باتری آیفون شما خراب یا ضعیف شده باشد، ممکن است مشکل شارژ نشدن گوشی شما ناشی از آن باشد. در این صورت، لازم است باتری آیفون شما تعویض شود. به دلیل داخلی بودن باتری‌های آیفون بررسی این مورد فقط از طریق یک تعمیرکار امکان‌پذیر است؛ زیرا که دستگاه باید باز شده و سپس اقدام به بررسی آن نماییم ما احتمال خرابی باتری در دستگاه‌های آیفون بعد از حدود چند وقت استفاده وجود دارد در صورتی که باتری دستگاه شما زودتر از موعد تخلیه شارژ می‌شود احتمال خرابی در آن بسیار زیاد است و بهتر است که با یک تعمیرکار مشورت نمایید.

مشکلات نرم‌افزاری دلیل شارژ نشدن گوشی آیفون 13

مشکلات نرم‌افزاری نیز می‌توانند باعث مشکل شارژ نشدن گوشی آیفون شما شوند. در این صورت، پیشنهاد می‌شود گوشی را ریست کرده و مشکل را برطرف کنید. اما در صورتی که نتوانستید با این کار مشکل را برطرف کنید باید اقدام به بررسی‌های عمیق‌تر در نرم‌افزار دستگاه نمایید که این کار فقط و فقط با استفاده از فلش و آپدیت کردن دستگاه امکان‌پذیر است برای این کار نیاز به تخصص خاصی ندارید و می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهایی مثل iTunes و یا 3utools اقدام به انجام مراحل فلش دستگاه نمایید برای راحت‌تر انجام دادن این کار می‌توانید به مقاله‌های فلش کردن گوشی‌های آیفون که در همین سایت موجود است مراجعه نموده و آنها را مطالعه نموده و ویدئوهای آموزشی که برای این مورد تهیه شده است را تماشا کنید.

مطالب مرتبط: علت شارژ نشدن گوشی آیفون 6

شارژ نشدن آیفون 13 خرابی‌های موجود روی برد

روی برد اصلی دستگاه هم قطعات زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث خرابی دستگاه در حالت شارژ شود قطعاتی مانند آی سی شارژ و یا قطعات دیگر که در مسیر شارژ دستگاه قرار می‌گیرد در صورتی که با مراحل بالا مشکل شارژ دستگاه برطرف نشد در این مرحله باید اقدام به بررسی برد دستگاه و عملکرد قطعات مربوط به مسیر شارژ آن نمایید که این کار باید توسط یک تعمیرکار و با استفاده از ابزار آلات مربوط به تست و بررسی قطعات الکترونیک بردهای آیفون مورد انجام قرار گیرد.

سخن پایانی 

شارژ نشدن گوشی یکی از عواملی است که می‌تواند گوشی را به طور کامل از کار بیندازد؛ زیرا در صورتی که دستگاه شما شارژ نداشته باشد عملاً فعالیت هم نخواهد داشت اگر در گوشی خود علائم ظاهری و ریز و درشت مشکلات مربوط به شارژ مانند شارژ نشدن در حالت‌های خاص را می‌بینید قبل از آنکه مشکل بزرگ‌تر شده و باعث از کار افتادن کل دستگاه شما شود حتماً آن را مورد بررسی قرار داده و حتی در صورت نیاز آن را در اختیار یک تعمیرکار قرار دهید تا بتواند دستگاه شما را به طور کامل مورد بررسی و چکاپ قرار دهد تا در صورت وجود مشکلات کوچک و بزرگ آنها را برطرف نماید.

در نهایت، اگر مشکل شارژ نشدن گوشی آیفون شما حل نشد و همچنان با مشکل مواجه هستید، بهتر است از خدمات تعمیراتی معتبر و متخصص استفاده کنید.

اگر به تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل علاقه دارید، می‌توانید با تهیه دوره های آموزشگاه پل با عنوان آموزش تعمیرات گوشی و آموزش آنلاین تعمیرات موبایل مجتمع آموزشی پل، اقدام به یادگیری کنید و در این حوزه متخصص شوید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی