تخفیف ویژه طرح دست به آچار
×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

روش های تخصصی عیب یابی گوشی سامسونگ J7

روش های تخصصی عیب یابی گوشی سامسونگ J7

تصور کنید که برای دستگاهی که استفاده می‌کنید مشکلاتی به وجود آمده و این مشکلات به قدری ایجاد مزاحمت می‌کنند که به دنبال راهکارهای رفع مشکل هستید. 
یعنی به عبارتی می‌خواهید برای آن دستگاه عیب یابی انجام دهید تا مشکل موجود شناسایی شود.
البته باید در نظر داشته باشید که این مشکلات هیچ وقت به طور کل قابل شناسایی نیستند و باید به صورت جزئی به بررسی‌ها پرداخت؛ اما برای اینکه شما با عیب یابی گوشی آشنا شوید و روند کار را بهتر فرا بگیرید، ما قصد داریم تا در این مقاله روش های عیب یابی گوشی سامسونگ J7 را که زیر مجموعه آموزش تعمیرات موبایل است، مورد بررسی قرار دهیم و مواردی را که می‌توان با استفاده از آنها اقدام به عیب یابی کرد برای شما بازگو کنیم. 
همیشه یادتان باشد که عیب یابی‌ها در خیلی از موارد مشابه هم هستند و در بعضی موارد نیز کاملاً با هم متفاوت‌اند. 
به همین دلیل ما قصد داریم تا در مرحله اول عیب یابی‌هایی را که برای سایر گوشی‌ها نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد برای شما دسته‌بندی کرده و در نهایت با نتیجه‌گیری منطقی این مقاله را به پایان برسانیم. 


با ما در موضوع بررسی و عیب یابی گوشی سامسونگ J7 همراه باشید.


بررسی روش های عیب یابی گوشی سامسونگ J7

برای عیب یابی گوشی سامسونگ J7 روش‌های مختلفی وجود دارد که بعضی از آنها به راحتی توسط خود کاربر قابل انجام است. 
در بعضی موارد نیز حتماً باید تکنسین تعمیرات موبایل به انجام آن بپردازد زیرا نیاز به باز کردن دستگاه و دانش مربوط به خود در حوزه تعمیرات را دارد. 
بیایید در قدم اول روش‌های ساده‌تر را بررسی کرده و در نهایت به سراغ بخش تخصصی‌تر عیب یابی برویم.


عیب یابی گوشی سامسونگ J7 با بررسی های ظاهری


منظور از عیب یابی گوشی سامسونگ J7 به صورت ظاهری این است که شما باید هر بخش را که دچار مشکل است به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهید. 
مثلاً اگر در بخش دریافت صدا در زمان تماس دچار مشکل شدید از یک هندزفری استفاده کنید که در صورت وجود صدا طبیعتاً مشکل از بلندگوی بخش مکالمه است.

 عیب یابی گوشی سامسونگ J7 با بررسی های ظاهری

 

یا اینکه اگر میکروفون به درستی کار نکرد، حتماً در زمان فیلمبرداری نیز از میکروفون خود تستی بگیرید؛ چون در خیلی مواقع که گوشی‌ها دارای دو میکروفون هستند، ممکن از یکی از آنها دچار مشکل شده باشد که با این تست ساده قابل تشخیص است.
 

 عیب یابی گوشی سامسونگ J7 با بررسی های ظاهری


در بعضی شرایط نیز اگر صفحه نمایش گوشی کار نمی‌کند می‌توانید به راحتی با نگه داشتن کلید پاور به مدت طولانی، از خرابی صفحه یا خرابی برد گوشی اطمینان حاصل کنید. چون اگر هیچ علائمی نداشته باشد ممکن است خرابی از صفحه نمایش نباشد و گوشی‌ شما دچار مشکلی شده باشد که عملیات راه‌اندازی را انجام نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: تعمیر دکمه پاور انواع گوشی ها

 

 عیب یابی گوشی سامسونگ J7 با بررسی های ظاهری



عیب یابی گوشی سامسونگ J7 با کد تست


شما باید بدانید که یکی از راه‌های تست‌های بخش‌های مختلف استفاده از کدهای تست در گوشی‌هاست. 
همه گوشی‌ها به نحوی از این کد تست استفاده می‌کنند و در بحث تست سخت‌افزاری کدهای تست ابزاری بسیار کارآمد هستند. 

از آنجایی که در این مقاله سعی شده تا عیب یابی گوشی سامسونگ J7 به طور مخصوص مورد بررسی قرار گیرد، باید بدانید که شما با استفاده از کد تست زیر می‌توانید اقدام به بررسی بخش‌های مختلف دستگاه کنید. 
#*#0*
این کد می‌تواند برای تست سخت‌افزاری سامسونگ را به راحتی به شما کمک کند و بخش‌های مختلفی را از قبیل تاچ، ال سی دی، بخش‌های مربوط به صدا، و خیلی دیگر از موارد مربوط به عیب یابی گوشی سامسونگ J7 را انجام دهید.

مطالب مرتبط: عیب یابی گوشی سامسونگ a50

عیب یابی گوشی سامسونگ J7 با کد تست


عیب یابی گوشی سامسونگ J7 با جریان کشی 


برای عیب یابی گوشی سامسونگ J7 به صورت تخصصی باید از روش جریان کشی استفاده کنید. این روش برای اکثر گوشی ها قابل استفاده است. 
در حقیقت برای این کار نیاز است تا گوشی باز شده و به سوکت باتری دسترسی کامل داشته باشید. حال باید پایه سوکت مثبت باتری  را به پراب قرمز منبع تغذیه و پایه منفی سوکت را به منفی یا اتصال به زمین وصل می‌کنید.
البته باید در نظر داشته باشید که ولتاژ و جریان منبع تغذیه باید با مقدار باتری تنظیم شده باشد.
با مقادیر نوشته شده در قسمت بخش جریان یا آمپر، قبل و بعد از سوئیچ میتوان احتمال خرابی در بخش های مختلف را بررسی کرد.
البته این روش بیشتر در گوشی های خاموش برای عیب یابی گوشی سامسونگ J7 مورداستفاده قرار می گیرد و برای گوشی های روشن میتوان جریان کشی اضافی گوشی خاموش یا به اصطلاح تعمیرکاران برق دزدی را بررسی کرد.

کلام آخر

در این مقاله سعی شده تا عیب یابی گوشی سامسونگ J7 مورد بررسی قرار گیرد و روش هایی را در اختیار شما قرار دادیم.
البته در نظر داشته باشید که با این روش های عیب یابی گوشی سامسونگ J7 میتوانید  برای سایر گوشی ها نیز از آن استفاده کنید.
اگر به تعمیرات تخصصی موبایل علاقه دارید میتوانید با تهیه دوره سخت افزار موبایل و یا آموزش آنلاین تعمیرات موبایل از سایت مجتمع آموزشی پل، تمامی موارد عیب یابی و رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری را فرابگیرید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی