×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

عیب یابی گوشی سامسونگ + معرفی نرم افزار و کد عیب یابی

عیب یابی گوشی سامسونگ + معرفی نرم افزار و کد عیب یابی

خرابی گوشی‌ها اکثراً برای کاربرها و حتی تعمیرکاران چالش‌های بسیار زیادی را به وجود می‌آورد و یکی از چالش‌هایی که وجود دارد، عیب یابی مشکل است.
موضوع این مقاله این است که چرا یک مشکل به وجود می‌آید و چطور می‌توان آن را رفع عیب کرد.
در اینجا ما قصد داریم تا عیب یابی گوشی سامسونگ را از روش های مختلف انجام دهیم.
باید بدانید که روش‌های مختلفی جهت عیب یابی گوشی سامسونگ وجود دارد و شما می‌توانید از روش‌های نرم‌افزاری و حتی سخت‌افزاری برای این کار بهره بگیرید در نظر داشته باشید که مراحل سخت‌افزاری عیب یابی گوشی سامسونگ عموماً نیاز به باز کردن کامل گوشی و یا بخشی از قطعات آن دارد و طبیعتاً نیاز به کار و تجربه زیادی جهت پیاده سازی است؛ اما زمانی که عیب یابی گوشی سامسونگ به صورت نرم‌افزاری به میان می‌آید بخش اعظمی از کار عیب یابی آسان می‌شود؛ زیرا نیازی به باز کردن دستگاه خود جهت شناسایی مشکل ندارید.
نکته قابل توجه این است که دقت عیب یابی نرم‌افزاری به مراتب پایین‌تر از عیب یابی گوشی سامسونگ به صورت سخت‌افزاری است, اما به دلیل راحتی کار و سرعت بالا همیشه این روش در مرحله اول پیشنهاد می‌شود.
روش‌های نرم‌افزاری برای عیب یابی گوشی سامسونگ می‌تواند شامل کدها و نرم‌افزارهای تست و بررسی باشد.
ما در مرحله اول به بررسی کد عیب یابی گوشی سامسونگ بعد از آن به معرفی نرم‌افزار اندرویدی که می‌توان برای عیب یابی گوشی سامسونگ استفاده کرد نام برد.


کد عیب یابی گوشی سامسونگ

یکی از روش هایی که می‌توانید برای عیب یابی موبایل سامسونگ از آن استفاده کنید کد عیب یابی گوشی سامسونگ است.
با این کد باید انتظار داشته باشید که با استفاده از کد، بخش‌های مختلفی در گوشی را به راحتی و در کسری از ثانیه تست کنید.
کدهای تست این قابلیت را در اختیارتان می‌گذارند و زمانی که قصد تعویض یک قطعه مانند صفحه نمایش را دارید، می‌توانید از این کد جهت تست استفاده کنید.
اکثر گوشی‌ها نیز این کد را همراه خود دارند؛ اما با یکدیگر متفاوت هستند و ما نیز برای عیب یابی گوشی سامسونگ از کد #*0#* استفاده می‌کنیم.
این کد می‌تواند برای عیب یابی اکثر بخش‌های گوشی سامسونگ مورد استفاده قرار بگیرد و ما در ادامه به بررسی چند مورد از بخش‌های مهم این کد عیب یابی گوشی سامسونگ می‌پردازیم.

در قدم اول وارد صفحه تماس شده و کد #*0#* را وارد کنید.
احتمال این وجود دارد که کد بالا بر روی بعضی از گوشی‌های میان رده یا پایین رده جواب ندهد و در مدل های جدید بیشتر برای بالا رده ها عمل می‌کند.

شما در اینجا تعداد زیادی از انواع تست‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گوشی‌های سامسونگ را مشاهده می‌کنید و میتوانید یکی از تست ها بسیار مهم یعنی تست تاچ گوشی برای عیب یابی گوشی سامسونگ را بر روی دستگاه پیاده سازی کنید.


از دیگر تست های کاربردی تست صفحه نمایش و مشاهده رنگ های مختلف جهت تشخیص پیکسل سوختگی گوشی است که در قالب رنگ های متفاوت دیده می‌شود. 
برای صفحات نمایشی که دچار آسیب شده‌اند و یا صفحات جدیدی که به درستی کار نمی‌کنند حتماً از تست رنگ‌ها کمک بگیرید تا در صورت نمایش دادن رنگ‌های نامرتبط و یا دیدن نقاط سیاه رنگ و حتی نبودن طیف رنگی یک دست، به مشکل صفحه نمایش خود پی می‌برید.

برنامه عیب یابی گوشی سامسونگ

نرم افزارهای زیادی برای عیب یابی و تست گوشی ها مخصوصاً عیب یابی گوشی سامسونگ وجود دارد؛ اما می‌توان گفت که بهترین نرم افزار عیب یابی گوشی سامسونگ نرم افزاری با نام Device Info می باشد.
این نرم افزار مخصوصاً برای گوشی های سامسونگی که کد تست روی آنها جواب نمی دهد می‌تواند تمامی امکانات را در اختیار قرار دهد.

مرحله اول: وارد برنامه شوید و در صفحه اول اطلاعات مشخصات کلی از دستگاهتان را مشاهده می کنید. البته در قسمت device و system اطلاعات دقیقی از نام و مدل فنی، تاریخ ساخت، اندروید، api و مدل فنی و خیلی موارد دیگر را می‌توانید مشاهده کنید.

مرحله دوم: شما می‌توانید اطلاعات کاملی از سی‌پی‌یو، باتری و شبکه گوشی می‌توانید داشته باشید.

مرحله سوم: شما در بخش های بعدی می توانید از مشخصات صفحه نمایش، دوربین و دما در بخش های مختلف را مشاهده و بررسی کنید.


مرحله چهارم: در بخش آخر نیز بررسی برنامه های دستگاه، سنسور ها و امکان انجام اکثر تست ها وجود دارد که به راحتی برای بخش مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کلام آخر

در اینجا ما به بررسی کد تست جهت عیب یابی گوشی سامسونگ پرداختیم و چند مورد از تست های رایج برای عیب یابی گوشی‌های سامسونگ را بررسی کردیم.
در ادامه نیز یک نرم‌افزار که اطلاعات کاملی درباره دستگاه شما می‌دهد به شما معرفی کردیم تا در کنار شناخت بهتر بخش‌های مختلف یک گوشی، به تست و بررسی عیب‌های احتمالی آن نیز بپردازید.حتماً ویدئوهای آموزشی و مقالات ما را مطالعه و مشاهده کنید و سؤالاتتان را در قسمت نظرات برای ما بنویسید.
در ادامه باید ذکر کنیم که شما با تهیه پکیج آموزشی تعمیرات موبایل با طعم لیمو مجتمع آموزشی پل می‌توانید در کنار اطلاعات عمومی، سطح دانش تخصصی خود را نیز به بالاترین سطح ممکن برسانید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی