تخفیف ویژه طرح دست به آچار
×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

روش های تخصصی عیب یابی گوشی سامسونگ a50

روش های تخصصی عیب یابی گوشی سامسونگ a50

یکی از گوشی های پر طرفدار شرکت سامسونگ گوشی a50  می باشد که کاربران بسیار زیادی در ایران از این گوشی استفاده می‌کنند؛ اما این گوشی نیز دارای عیب ها و مشکلاتی نیز است که باعث می شود کاربران به دنبال رفع این ایرادات باشند. یکی از مشکلات اساسی این گوشی خاموشی ناگهانی آن است  در این حالت گوشی هیچ علائمی از روشنایی را به ما نشان نمی‌دهد. ما در این مقاله قصد داریم عیب یابی گوشی سامسونگ a50 را بخشی از آموزش تعمیرات موبایل است، در حالت خاموش بررسی کرده و سراغ رفع عیب آن نیز برویم.

عیب یابی گوشی سامسونگ a50 با تست جریان کشی 

زمانی که با مشکل خاموشی مواجه می شویم در اولین  مرحله بهتر می توانید باتری دستگاه را تست ولتاژ گیری کرده و اگر ولتاژ باتری دستگاه پایین بود می توانید بوسیله منبع تغذیه دستگاه  به آن شوک  وارد کنید در نهایت شاید مجبور به تعویض کردن باتری دستگاه شوید .
در ادامه عیب یابی گوشی سامسونگ a50 زمانی که با خاموشی کامل مواجه شده و هیچ علامتی را روی تصویر نمی بینیم بهتر است که گوشی را باز کرده و سراغ تست جریان کشی بروید.

تست جریان کشی گوشی a50

برای تست جریان کشی در مرحله اول شما باید گوشی را کاملاً باز کرده تا در نهایت به فلت باتری دستگاه دسترسی پیدا کنید بعد از جدا کردن فلت باتری از مین برد دستگاه حالا باید گوشی را با کابل به منبع تغذیه متصل کنید  تا با تست جریان کشی عیب یابی گوشی سامسونگ a50 را انجام دهید برای انجام این کار  باید مقدار ولتاژ و جریان منبع تغذیه را تنظیم کنید مقدار ولتاژ مناسب  به صورت تقریبی 4 ولت است و مقدار جریان دستگاه تقریباً 2 آمپر می‌باشد.   سپس با کابل ای بوت اقدام به اتصال منبع تغذیه به محل اتصال باتری روی مین برد دستگاه کنید.
میزان جریان کشی یک گوشی سالم قبل از سوئیچ‌کردن صفر و بعد از سوئیچ‌کردن نیز دارای یک مقدار متناوب چند دهمی می باشد و زمانی که گوشی به صورت کامل وارد حالت استندبای می شود  جریان تقریبی در این شرایط یک صدم الی دو صدم می باشد.

تست جریان کشی گوشی a50


 بیشتر بخوانید: عیب یابی گوشی سامسونگ

جریان کشی حالت معیوب گوشی a50

زمانی که گوشی a50 دچار خاموشی می شود مقدار جریان کشی آن نیز متفاوت خواهد شد و  عیب یابی گوشی سامسونگ a50 را نیز می توان با این روش انجام داد  و قطعه معیوب را پیدا کرد. یکی از حالت های معروف برای گوشی a50 مقدار جریان صفر قبل و بعد از سوئیچ‌کردن می‌باشد حالت های دیگری نیز از جریان کشی گوشی a50  وجود دارد که در مقالات دیگر به آن خواهیم پرداخت.
اما زمانی که با جریان کشی کاملاً صفر مواجه خواهیم شد در مرحله اول بهتر است سراغ بررسی  و تست کلید پاور و مسیر های کلید پاور دستگاه تا اسی تغذیه بروید و با کمک نقشه و دستگاه مولتی متر  به صورت دقیق شروع به بررسی کردن آنها کنید.

 

عیب یابی گوشی سامسونگ a50 و ای سی تغذیه 

بعد از جدا کردن شیلد های مختلف روی ای سی پاور  باید سراغ بررسی مسیرها و قطعات درون لاین های ای سی تغذیه بروید  تا بتوانید عیب یابی گوشی سامسونگ a50 را انجام دهید  برای این کار شما می توانید از تست دیودی مولتی کمک بگیرید مولتی متر را روی رنج دیود قرار داده و پراب قرمز را به بدنه یا همان زمین برد متصل کنید و پراب مشکی را به قطعات دور و بر ای سی تغذیه از جمله خازن و سلف  اتصال دهید. 

عیب یابی گوشی سامسونگ a50 و ای سی تغذیه


زمانی که لاین های مربوطه سالم باشند باید مقادیری روی صفحه مولتی متر به شما نمایش داده شود  در غیر این صورت  می توان به عملکرد ای سی تغذیه مدار کاملاً شک کرد  اقدام اول شما بهتر است که هیت دادن به ای سی باشد  درجه حرارت هیتر را تقریبا روی 380 تنظیم کرده و شروع به هیت دادن به ای سی تغذیه کنید در هنگام حرارت دادن به ای سی بهتر است که به وسیله پنس به ای سی تغذیه یک ضربه بسیار ضعیف وارد نمایید تا نسبت به ذوب شدن همه قلع ها اطمینان پیدا کنید اگر با این روش گوشی باز هم خاموش می باشد در مرحله بعد شروع به ریبال کردن ای سی کنید و اگر با  ریبال کردن این ای سی مشکل باز هم حل نشد و گوشی روشن نمی شود بهتر است که یک آی سی تغذیه جدید را نصب نمایید  و مجدد شروع به تست دستگاه کنید  که به احتمال خیلی زیاد گوشی روشن می شود؛ اما در صورت جواب نگرفتن از این تعویض باید سراغ آی سی های اصلی دستگاه مانند پردازنده دستگاه و حافظه رام بروید.

مطالب پیشنهادی: عیب یابی گوشی سامسونگ j7


نکته بسیار مهم در هنگام عیب یابی گوشی سامسونگ a50 و  تعویض کردن ای سی ها این است که بهتر می باشد از ای سی های گوشی های معیوب کمک بگیرید این آی سی ها بسیار با کیفیت تر از آی  سی هایی هستند که در بازار به فروش می رسد.

عیب یابی گوشی سامسونگ a50 و ای سی تغذیه


کلام آخر 

اگر مایل هستید که پروسه عیب یابی گوشی سامسونگ a50 را به صورت مرحله به مرحله خودتان انجام دهید بهتر است در مرحله اول در دوره سخت افزار موبایل و یا آموزش آنلاین تعمیرات موبایل موسسه پل شرکت کنید آموزشگاه پل برگزار کننده انواع دوره های آموزشی تعمیرات تلفن همراه می باشد عیب یابی بخش های مختلف دستگاه به صورت مرحله به مرحله با کمک نقشه و تجهیزات مختلف مانند مولتی متر و منبع تغذیه و سایر تجهیزات انجام خواهد شد.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی