×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

چگونه بفهمیم ال سی دی سامسونگ تعویض شده است؟ روش های تخصصی

چگونه بفهمیم ال سی دی سامسونگ تعویض شده است؟ روش های تخصصی

در دنیای امروز ال سی دی ها یکی از  اصلی ترین قطعات مورد استفاده در دستگاه  الکترونیکی مانند تلویزیون ، مانیتورها و تلفن های همراه می باشد. صفحه نمایش جزو قطعات بسیار آسیب پذیر و حساس  دستگاه است که بر اثر عوامل مختلف مانند ضربه دچار شکستگی و آسیب میشود اما چالش اصلی زمانی رخ می دهد که تصمیم به خرید یک گوشی دست دوم میگیرد،  اصلی ترین سوال ممکن این است که چگونه بفهمیم ال سی دی سامسونگ تعویض شده است ؟ شما با مطالعه این مقاله  تا انتها  این که چگونه بفهمیم ال سی دی سامسونگ تعویض شده را کاملا متوجه خواهید شد.

صفحات نمایش اورجینال چه ویژگی هایی دارند؟

صفحات نمایش به صورت کلی به دو دسته صفحات نمایش ال سی دی و ال ای دی تقسیم بندی می شود صفحات اورجینال دارای مشخصه هایی می باشند  از جمله این مشخصه ها می توان به کیفیت مناسب صفحه نمایش از لحاظ وضوح و کنتراست  و  به  عملکرد مناسب تاچ دستگاه اشاره کرد  اما  اگر صفحه نمایش  سوپر امولد باشد قطعا دارای کیفیت به مراتب بالاتری نسبت به صفحات نمایش ال سی دی است. 
یکی دیگر از ویژگی های صفحات نمایش اورجینال مصرف بهینه باتری دستگاه است در حالی که در صفحات نمایش فیک و یا غیر اورجینال مصرف انرژی دستگاه به شدت بالا می باشد و روند تخلیه شارژ  دستگاه بالا است. 
اما اینکه چگونه بفهمیم ال سی دی سامسونگ تعویض شده  است یا خیر ؟ به صورت دقیق تر صفحات نمایش فیک دارای نکات منفی و تمایز هایی نسبت به صفحات اورجینال می باشند که با دقت کردن به این نکات میتوان متوجه شد که این صفحات تعویض شده اند یا خیر؟
 

صفحات نمایش اورجینال چه ویژگی هایی دارند؟

عدم نمایش مناسب رنگها 

اینکه چگونه بفهمیم ال سی دی سامسونگ تعویض شده است یا نه را می توان از نمایش رنگ ها متوجه شد طوری که در صفحات نمایش اورجینال از لحاظ نمایش رنگها تنوع بیشتری وجود دارد و رنگها زنده تر و واقعی تر هستند  اما در بعضی از صفحات نمایش فیک و تعویض شده ممکن است که عملکرد صفحات مناسب و رنگها واقعی نباشند که با توجه به این شرایط می توانیم متوجه شویم  که صفحه نمایش تعویض شده است.

 

صفحه نمایش نور مناسبی ندارد

یکی دیگر از مشخصه های  اصلی که چگونه بفهمیم ال سی دی سامسونگ تعویض شده این است که نور صفحه نمایش دستگاه را به صورت دقیق تست نماییم برای انجام بهتر این کار شما می توانید نور صفحه نمایش را تا انتها بالا ببرید زمانی که نور صفحه نمایش بالا نباشد یکی از نشانه های اصلی برای صفحات نمایش فیک است که احتمال تعویض صفحه نمایش در این شرایط بالا است . همچنین صفحه نمایش های فیک در زیر نور آفتاب شدید و  زوایای کناری عملکرد مناسبی ندارند.

صفحه نمایش نور مناسبی ندارد


تاچ عملکرد خوبی ندارد

صفحات نمایش غیر اورجینال دارای عملکرد تاچ مناسبی نیستند و عملکرد مناسبی در هنگام لمس ندارند در حالی که در صفحات نمایش اورجینال عملکرد تاچ روان تر هستند. پس اینکه چگونه بفهمیم ال سی دی سامسونگ تعویض شده است یا خیر میتوان از عملکرد تاچ آن دستگاه نیز متوجه شد.

 

عدم جایگذاری صفحه نمایش روی فریم

اما برای  تشخیص صفحات نمایش تعویض شده می توان به نکاتی دقت کرد که بسیار کمک کننده می باشد به طور مثال ممکن است صفحه نمایشی که تعویض شده است به درستی روی فریم قرار نگیرد این قضیه دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که مهمترین آنها پایین بودن کیفیت صفحه نمایش می باشد این روش راهی مناسب برای اینکه  از کجا  بفهمیم ال سی دی سامسونگ تعویض شده است.
 

عدم جایگذاری صفحه نمایش روی فریم

جایگاه نامناسب دوربین سلفی

تشخیص ال سی دی تعویض شده سامسونگ  با روش های دیگر نیز امکان پذیر است. بعضی از صفحات نمایش فیک دارای جایگاه دوربین غیر استاندارد هستند و زمانیکه صفحه تعویض می شود  دوربین به صورت کامل زیر شیشه مشخص نمی باشد پس جایگاه نامناسب دوربین نیز در اینکه چگونه بفهمیم ال سی دی سامسونگ تعویض شده است به ما کمک خواهد کرد.


بیرون زدگی چسب ها

تشخیص تعویض ال سی دی سامسونگ از طریق بیرون زدگی چسب ها نیز وجود دارد زمانی که صفحه نمایش جدید روی شاسی دستگاه  قرار میگیرد ممکن است مقداری چسب از زیر صفحه بیرون زده  و یا چسب ها مشخص باشد که این نشانه تعویض صفحه است.  

حاشیه های دور صفحه نمایش فیک بیشتر است
صفحات نمایش غیر اورجینال دارای حاشیه صفحه بیشتری نسبت به مدل اورجینال هستند این روش نیز به اینکه چگونه بفهمیم ال سی دی سامسونگ تعویض شده است بسیار به ما کمک میکند.

کلام آخر 

در این مقاله سعی کردیم روش های اینکه چگونه بفهمیم ال سی دی سامسونگ تعویض شده است یا خیر را به صورت دقیق برای شما تشریح کنیم.
اما اگر مایل هستید فرایند تعویض صفحه نمایش و یا عیب یابی های بخش تصویر را به صورت حرفه ای یاد بگیرید ما به شما شرکت در دوره های آموزشی تعمیرات تلفن همراه آموزشگاه پل را پیشنهاد میکنیم.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی