تخفیف ویژه طرح دست به آچار
×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ J7 و روش های حل مشکل

علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ J7 و روش های حل مشکل

 

مشکلات شارژ  نشدن گوشی سامسونگ J7 برای بسیاری از کاربران وجود دارد. علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ  می تواند دلایل مختلفی را داشته باشد از جمله این دلایل  می توان به خود کانکتور شارژ، ای سی شارژ، باتری تلفن و یا دلایل نرم افزاری اشاره کرد. ما در این مقاله علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ J7  را بررسی کرده و راهکار های مختلفی نیز به شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید مشکل شارژ دستگاه را خودتان حل کنید.

علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ J7

همیشه در هنگام بررسی علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ   J7 سراغ گزینه‌های در دسترس می‌رویم همانند کابل و شارژر. کابل شارژ دارای خرابی‌های بسیار زیادی می باشد که بهترین راهکار برای حل این مشکل این است که از یک کابل و شارژر سالم استفاده نمایید تا نسبت به عملکرد کابل و شارژر اطمینان پیدا کنید.

علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ J7

 

مشکلات کانکتور شارژ دستگاه

 یکی دیگر از دلایل اصلی علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ J7 مشکلات مربوط به کانکتور شارژ دستگاه می باشد. کانکتور شارژ جزو قطعات بسیار آسیب پذیر در داخل دستگاه بوده که دارای خرابی های بسیار زیاد می باشد.

اما برای تست کانکتور شارژ دستگاه شما می توانید از تست ولتاژ گیری استفاده کنید.  برای انجام این کار کانکتور را به شارژر متصل کرده و به وسیله مولتی متر شروع به اندازه گیری ولتاژ پایه vbus  کنید. این پایه حداقل مقدار 5 ولت را دارد. با کمک مولتی متر پراب مشکی را به بدنه و پراب قرمز را به تک تک پایه ها متصل کنید یکی از پایه ها مقدار 5 ولت را به ما نمایش میدهد.

در صورتی که این مقدار ولتاژ را در  هیچ کدام از پایه ها مشاهده نکردیم و نسبت به سلامت کانکتور شارژ و کابل مطمئن بودیم علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ J7می‌تواند از سمت کانکتور شارژ دستگاه باشد شما می‌توانید با کمک یک پنس پایه های کانکتور شارژ را از لحاظ اتصال به برد به صورت دقیق چک کنید.

مشکلات کانکتور شارژ دستگاه

مشکلات ای سی شارژ

علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ J7 نیز می‌تواند از سمت آی سی شارژ  دستگاه نیز باشد یکی از اصلی ترین چالش های موجود برای این گوشی ای سی شارژ آن است که دارای خرابی های بسیار زیادی می باشد.

یکی از  راه های بررسی آی سی شارژ این است که خروجی این  ای سی را مورد بررسی  قرار دهید برای انجام این کار شما می‌توانید ولتاژهای خروجی این ای سی را اندازه گیری کنید در این شرایط باید از دستگاه مولتی متر  برای تست ولتاژ گیری استفاده کنید. 

بد نیست به این نکته اشاره کنیم که ولتاژ  ورودی این ای سی به‌خاطر اینکه از سمت آداپتور تأمین می شود تقریباً 5 ولت است  این مقدار حداقل ولتاژ بخش شارژ می باشد. زمانی که گوشی وارد فرایند فست شارژ  شود این ولتاژ  تا مقدار 20 ولت نیز میتواند افزایش یابد. اما ولتاژ خروجی ای سی شارژ تقریباً 4.2 ولت می باشد شما برای اندازه گیری این ولتاژ  می‌توانید از خازن یا سلفی که در خروجی این ای سی قرار گرفته است استفاده نمایدد.  اگر این ولتاژ در خروجی دیده نشد بهتر است در مرحله اول یک بار ریبال شده و در صورت جواب نگرفتن باید تعویض گردد.  پس علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ j7 نیز می‌تواند از سمت ای سی شارژ باشد.

 

مشکلات ای سی شارژ

 

مشکلات نرم افزاری 

یکی دیگر از دلایل  که برای این بخش می‌توان در نظر گرفت از سمت نرم افزار دستگاه است؛ اما سؤال اصلی اینجاست که چه راهکارهایی برای حل این مشکل وجود دارد. شاید یکی از گزینه‌های در دسترس ریست فکتوری دستگاه است. با رفتن به بخش تنظیمات دستگاه می توانید گزینه بازگشت به تنظیمات کارخانه را پیدا کرده و شروع به ریست فکتوری کردن گوشی کنید. اما اگر با انجام این کار باز هم مشکلات رفع نشده است شما می‌توانید گوشی را فلش نمایید. با فلش کردن  به صورت کامل سیستم عامل دستگاه را پاک کرده و مجدد شروع به نصب آن می‌کنید علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ J7می‌تواند نرم افزاری بوده که با فلش کردن قابل حل شدن است.

اما  برای انجام دقیق و درست این کار نیاز است که در این زمینه به صورت کامل آموزش دیده باشید شما می توانید با شرکت در دوره های تخصصی و VIP نرم افزار، فلش کردن انواع گوشی ها، آنلاک کردن دستگاه و شکستن انواع قفل ها FRP و اکانت های مختلف شرکت های سامسونگ و شیائومی را به صورت کامل یاد خواهید گرفت.

شما در این دوره تخصصی می‌توانید شماره سریال دستگاه و شماره سریال بیس باند دستگاه را ترمیم نمایید  پاک شدن این کدها بر روی دستگاه باعث بوجود آمدن مشکلات عدیده‌ای در بخش آنتن دستگاه می شود.

 

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم که علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ J7 را بررسی و در مرحله بعد شروع  به ارائه راهکارهای مختلف از جمله راهکارهای سخت افزاری و نرم افزاری  برای حل مشکل علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ J7 نماییم.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی