تخفیف ویژه طرح دست به آچار
×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ  a71 و روش های حل مشکل

علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ  a71 و روش های حل مشکل

یکی از گوشی های پرفروش شرکت سامسونگ گوشی a71 می باشد این گوشی در سال 2019 روانه بازار شد و به عنوان یکی از قدرتمندترین گوشی های میان رده سامسونگ شناسایی می شود. این گوشی علی‌رغم ویژگی های بسیار خوبی که دارد در بعضی از موارد دارای مشکلات شارژ نیز می‌باشد که علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ  a71 می‌تواند دلایل مختلف و متنوعی داشته باشد که نیاز به بررسی بخش های مختلف دستگاه را دارد. ما در  این مقاله قصد داریم علاوه بر بررسی علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a71 و روش های حل مشکل آن را نیز بررسی کنیم.

علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a71

یکی از اصلی ترین علت ها برای شارژ نشدن دستگاه  می تواند  از سمت آداپتور و کابل شارژ باشد؛  اما برای حل این مشکل نیز شما راهکار ساده ای در پیش دارید بهتر است که با کمک یک  آداپتور  و کابل سالم و اورجینال عملکرد آداپتور و کابل مشکوک به خرابی را بررسی نمایید در بسیاری از موارد علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a71 از سمت کابل و آداپتور می باشد.

 

بررسی کانکتور شارژ دستگاه 

در بعضی از شرایط علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a71 می‌تواند از سمت کانکتور شارژ دستگاه باشد؛ اما نحوه تست و بررسی کانکتور شارژ دستگاه به چه صورتی است؟ 
یکی از اولین گزینه ها بررسی ظاهر کانکتور شارژ می باشد. علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a71 در بعضی از مواقع شکستگی و یا رسوباتی است که برای پایه های کانکتور شارژ دستگاه رخ میدهد. شما باید با کمک ذره بین و یا لوپ به صورت دقیق  همه پایه های کانکتور را بررسی نمایید  تا نسبت به عملکرد و اتصال آنها مطمئن شوید. برای انجام بهتر این کار می‌توانید از یک پنس کمک بگیرید بوسیله پنس یکی ضربه بسیار ضعیفی به پایه های کانکتور وارد کرده و در صورتی که هر کدام از پایه ها اتصال خوبی نداشته باشد نیاز است که قلع پایه مربوطه مجدد و با کمک هویه و یا هیتر  شارژ گردد.
همچنین در مرحله بعد بهتر است که یک تست ولتاژ گیری نسبت به پایه تغذیه آن داشته باشید برای کانکتور های معمولی یکی از پایه ها و برای کانکتور های تایپ سی چهار پایه دارای حداقل ولتاژ 5 ولت، در زمان اتصال کانکتور به آن می باشد. 
در غیر این صورت و اگر ولتاژی  روی پایه ها نداشته باشیم علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a71 می‌تواند کانکتور شارژ باشد. 


 

بررسی کانکتور شارژ دستگاه

بررسی فلت ساب به مین دستگاه 

فلت ساب به مین دستگاه نیز یکی از گزینه های اصلی برای علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a71 می باشد. فلت را از لحاظ ظاهری و  سلامت به صورت دقیق بررسی نمایید در صورت وجود قطعی و یا پارگی شاید نیاز به تعویض این فلت وجود داشته باشد.
اما یکی از اصلی ترین مشکلات بخش شارژ گوشی a71 کانکتور اصلی روی مین برد دستگاه می باشد این کانکتور ضعف بسیار شدیدی در پایه های تغذیه خود دارد و به راحتی از سطح برد جدا می شود. بعد از بررسی دقیق پایه vbus این کانکتور، شما می‌توانید یک کانکتور جدید را جایگزین کانکتور مشکل دار کنید  و یا بوسیله یک سیم جامپر اتصال پایه vbus  روی برد را به پایه vbus روی فلت، سیم کشی کرده تا مشکل تغذیه  این  گوشی حل شود. 

بررسی فلت ساب به مین دستگاه


 

بررسی آی سی های مسیر شارژ

همچنین اصلی ترین علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a71 می تواند از سمت آی سی های مسیر این بخش ‌باشد. یکی از ای سی های مهم این بخش ای سی محافظ ولتاژ یا همان ovp  است این ای سی جهت محافظت از ولتاژهای بالا می باشد تا این ولتاژ به بخش های مختلف شارژ دستگاه آسیبی وارد نکند. 
برای تست سلامت این ای سی باید مقادیر ولتاژهای ورودی و خروجی آن را اندازه گیری کنید که برای این کار شما از خازن هایی که در ورودی و خروجی این آی سی قرار گرفته است  باید کمک بگیرید. فراموشی نکنید که برای پیدا کردن دقیق این خازن ها باید از نقشه های نرم افزاری و یا سولوشن هایی که در اینترنت است کمک بگیرید. مقدار ولتاژی که در ورودی و خروجی این ای سی است تقریباً 5 ولت می باشد. 

در ادامه علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a71 یکی از اصلی ترین قطعاتی که دارای خرابی زیادی است ای سی شارژ دستگاه می باشد خرابی این ای سی علاوه بر مشکلات عمده شارژ در بعضی از شرایط می تواند باعث خاموشی دستگاه نیز شود. برای بررسی پایه های ولتاژی  آی سی شما باید از سلفی که در خروجی آن قرار گرفته است کمک بگیرید. مقدار ولتاژ خروجی این ای سی  تقریباً 4 ولت می باشد. حتماً برای تست ولتاژ گیری این بخش  مولتی متر را روی رنج ولتاژی و پراب ها را یکی به سر سلف و یکی دیگر را به زمین برد متصل کنید در صورتی که این ولتاژ در خروجی رویت نشد شاید نیاز  به ریبال کردن ای سی  و یا حتی تعویض آن وجود داشته باشد.

 

 

بررسی آی سی های مسیر شارژ

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a71 را مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم اصلی ترین دلایل شارژ نشدن این دستگاه کانکتور اصلی روی مین برد آن می‌باشد که دارای خرابی های بسیار زیادی است.
اگر مایل هستید علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a71 را به صورت دقیق و به صورت عملی و با کمک یک فرد باتجربه در زمینه تعمیرات موبایل، انجام دهید ما به شما شرکت در دوره های تعمیرات تلفن همراه آموزشگاه پل را پیشنهاد می‌کنیم با شرکت در این دوره شما خواهید توانست عیب یابی بخش های مختلف دستگاه از جمله عیب یابی بخش شارژ را انجام دهید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی