×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
اخبار فناوری و تکنولوژی

کودکان در هنگ کنگ بعد از مدرسه کد نویسی یاد میگیرند

کودکان در هنگ کنگ بعد از مدرسه کد نویسی یاد میگیرند

بعد از ظهر های دلگیر جمعه گروهی از بچه ها ی مدرسه ی ابتدایی لپ تاپ خود را بر می دارند و برنامه نویسی می کنند.
این گروه از بچه های 6 ساله ی هنگ کنگی هر هفته جمعه ها دور هم جمع می شوند و برنامه نویسی یاد میگیرند این بچه ها درس هایی یاد میگیرند که در دروس معمول مدارس وجود ندارد و بیشتر برای یاد گرفتن مهارتی است که در آینده به دردشان بخورد.

کودکان در هنگ کنگ بعد از مدرسه کد نویسی یاد میگیرند

میشل سان michelle sun بانی 28ساله این طرح است که پروژه ی خود را اولین آکادمی کد نویسی می داند.
در مدرسه ی کدنویسی بچه ها زیاد خسته نمی شوند، در این کلاس ها بیشتر روی مفاهیم کد نویسی تمرکز می شود تا دانش آموزان بتوانند پایه و اساس آن را یاد بگیرند. مثلا زبان برنامه نویسی پایتونواسکرچ و جاوا اسکریپت را یاد می گیرند که از بسیاری از برنامه های کاربردی پشتیبانی می کند.

آموزش برنامه نویسی کودکان

میشل تلاش می کند تا کودکان را به برنامه نویسی علاقه مند کند . کلاس او خیلی پر سروصداست اما میشل به مهربانی با بچه ها رفتار می کند.

دنیای امروز ، دنیای اطلاعات است.

آموزش برنامه نویسی کودکان

میشل سان متولد هنگ کنگ است و تحصیلات ابتدایی خود را در هنگ کنگ گذرانده است . بعد از اتمام مدرسه نیز به دانشگاه شیکاگو رفته و در کالیفرنیا مشغول به کار شده است البته تا قبل از اینکه به چین برگشته و مدرسه برنامه نویسی خود را باز کند.
زمانی که من دانش آموز بودم هدف از آموزش بچه ها این بود که دانش جدیدی به آن ها یاد داده شود و برای مطمئن شدن از فرآیند یادگیری نیز آزمونی از آن ها بگیرند اما اکنون اوضاع کاملا فرق کرده است .
تجربه کاری که او در سیلیکون ولی داشته است نشان میدهد که در دنیای امروز زمینه ی پیشرفت برنامه نویسان بخصوص برنامه نویسان بخصوص برنامه های موبایل بسیار زیاد است . این طور که مرکز تحقیقاتی juniper research در آخرین گزارش خود اعلام کرده است ، مجموع درآمد های برنامه های کاربردی تلفن همراه در گستره ی جهانی از مقدار 47 میلیارد دلار در سال 2014 به 99 میلیارد دلار در سال 2019 خواهد رسید . که البته نیمی از این بازار متعلق به آسیا است.
کودکانی که در دوره های این آکادمی شرکت می کنند باید بر اساس سن شان مبلغی مابین 775و 1300دلار برای مدت 12 هفته بپردازند . این مبلغ برای بیشتر خانواده ها ی چینی که اکثرشان ماهانه حدود 20000دلار حقوق می گیرند ، عملا غیر قابل پرداخت است ولی با دید مناسب خانواده ها ی هنگ کنگ نسبت به دنیای تکنولوژی و ارزشمند بودن برنامه نویسی سعی می کنند این هزینه را به خاطر ساختن آینده بهتر برای فرزندانشان تامین کنند.

وزیر اطلاعات چین در این باره می گوید:

ما میخواهیم تا درس برنامه نویسی به یکی از دروس اصلی دانش آموزان تبدیل شود تا آن ها را برای زندگی در دنیای دیجیتال آینده آماده کنیم.

روند جهانی در این زمینه چگونه است؟

آموزش برنامه نویسی کودکان

در خیلی از کشورهای دنیا هم اکنون برنامه نویسی یکی از درسهای اجباری مدارس می باشد.
دولت انگلستان درسی به نام ( اصول اولیه برنامه نویسی ) را به عنوان یکی از درس های اصلی پایه ی اول دبستان قرارداد تا به کودکان بالای 5 سال آموزش داده می شود.
جمهوری استونی نیز چند سال پیش تصمیم گرفته است تا کودکان را ز همان سنین پایین با برنامه نویسی آشنا کنند در هنگ کنگ موسسه های فوق برنامه ای برای آموزش شتابدهی کودکان تاسیس شده است که در ابتدا سعی می کنند برنامه نویسی موبایل را به کودکان آموزش دهند و بعد ها نیز با اصول دیگر برنامه نویسی آشنا کنند.

آموزش برنامه نویسی کودکان

یادداشت مترجم: ما نیز باید بپذیریم که برنامه نویسی در سال های پیش رو اصلی ترین مهارتی خواهد بود که هر انسانی باید داشته باشد . پس بیایید از همین امروز برای قویتر کردن نسل آینده مان تلاش کنیم.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی